Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jos erolla uhkaaminen on aina henkistä väkivaltaa, niin miten muka suhteen voi päättää sivistyneesti?

Vierailija
27.10.2024 |

Varoittamatta?

Kommentit (22)

Vierailija
1/22 |
27.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleensä sivistyneesti suhdetta päättävä ei tee sitä varoittamatta. Asiasta keskustellaan, ei uhkailla.

Vierailija
2/22 |
27.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nettivinkattu

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/22 |
27.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yleensä sivistyneesti suhdetta päättävä ei tee sitä varoittamatta. Asiasta keskustellaan, ei uhkailla.

Toinen osapuoli voi kylläkin päättää minkä tahansa keskustelun, missä eron mahdollisuus millään tavalla tulee esiin, uhkailuksi. Mikä taas todistaa aloitusotsikon kysymyksen mahdottomaksi. Täytyy vain hyväksyä että vuorovaikutuksessa toisten ihmisten kanssa tulee väistämättä käyttäneeksi henkistä väkivaltaa.

Vierailija
4/22 |
27.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä nyt varmaan tarkoitetaan sitä että riidat  ja keskustelua vaativat asiat päätetään ero korttiin. Turpa kii tai erotaan.

Vierailija
5/22 |
27.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nettivinkattu

Miksi?

Vierailija
6/22 |
27.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Erolla uhkailua on tyypillisimmillään se, kun riitatilanteessa yritetään ottaa valta ja saada yoinen tällä tavalla hiljaiseksi. Samalla mitätöidään se tärkeä asia, jota siinä riidassa ollaan käsittelemässä.

Eri asia on kertoa asiallisesti ja neutraalisti aikeistaan ja pohdinnoistaan eron suhteen.

Vierailija
7/22 |
27.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Erosta keskusteleminen ja siitä varoittaminen ei ole henkistä väkivaltaa. Kyllä siitä on pystyttävä puhumaan ihan niin kuin mistä tahansa muustakin sopimuksen päättämisestä. Yleisesti ottaen siinä vaiheessa kun ollaan niin pitkällä että puhutaan erosta, ollaan menty jo kauan väärään suuntaan tai aloitettu kokonaan väärällä jalalla

Vierailija
8/22 |
27.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sillä että ilmoittaa että nyt se on ohi. Jättää sen uhkailun väliin ja lopettaa suhteen oikeasti. 

Vierailija
9/22 |
27.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos haluat erota niin ethän sinä silloin uhkaile asiasta vaan kerrot että haluat erota. 

Jos taas on ongelma suhteessa joka halutaan korjata tai se johtaa eroon niin sitten puhutaan siitä ongelmasta, ei erosta.

Eikös tuo ole aika simppeliä?? 

Vierailija
10/22 |
27.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin, että ilmoittaa, että haluaa erota. 

Vierailija
11/22 |
27.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Erosta keskusteleminen ja siitä varoittaminen ei ole henkistä väkivaltaa. Kyllä siitä on pystyttävä puhumaan ihan niin kuin mistä tahansa muustakin sopimuksen päättämisestä. Yleisesti ottaen siinä vaiheessa kun ollaan niin pitkällä että puhutaan erosta, ollaan menty jo kauan väärään suuntaan tai aloitettu kokonaan väärällä jalalla

Erosta puhuminen kun haluaa erota ei ole erosta uhkailua. Ap puhuu erolla uhkailusta eli tyyliin "jos et nyt käy siellä kaupassa mä otan susta eron tai jos et nyt katkaise välejä sen henkilön kanssa niin tulee ero". Uhkailu on kun joku vaatii sua tekemään jotain tai siitä seuraa negatiivinen rangaistus

Vierailija
12/22 |
27.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Erosta puhutaan niin, että ilmoitetaan erosta. Millä tavalla uhkailu olisi sivistyneempää? Se ei ole uhkailua, että kertoo parisuhteen olevan ohi. 

Vierailija
13/22 |
27.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu. Onko asiat keskusteltavissa. Vai kumpikin oppositiossa. Vai toisen käytös kohtuutonta ja pitkäaikaista (alkoholi vaikka taustalla ja kontrolloiva), että eri asunnot helpompi. Vai onko tulkkina joku.

Vierailija
14/22 |
27.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Riippuu tapauksesta.. Tollanen erolla uhkailija haaska tuhosi mun tutun elämän. Jokaikinen kerta kun tuli vääntöä kaverin oli vaan annettava periksi koska ero. Lopulta tää haaska sai juosta vieraissa ja jäädä kiinni kun asiasta ei keskusteltu. Kaverin itsetunto syöty täysin.

Vierailija
15/22 |
27.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon miettiny, että miten voi ilmaista kumppanille että jos se vaikkapa ei hae apua alkoholismiinsa, niin tulee ero? Eihän sitä voi sanoa millään muulla tavalla kuin että jos sä jatkat tuolla menolla niin mä lähden menee. Vai voiko?

Koska kyllähän sille toiselle on kuitenkin hyvä sanoo rehellisesti että tämä on tilanne, ja on kuitenki inhimillistä antaa sille mahdollisuus korjata asia. Mutta ettei voisi sanoa ääneen että jos toinen ei hae apua päihdeongelmiin niin lopettaa suhteen? Mitä muuta sitä sit pitäis sanoo :D

Vierailija
16/22 |
27.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ymmärrä! Mitä oikein sanot? Haluat päättää suhteen varoittamatta ja sivistyneesti  - ja uhata erolla? Miksi et voi sanoa ihan suoraa mitä päässäsi liikkuu vaan jotain salakieltä? 

Minulla oli tilanne, jossa mies uhkasi toisella naisella kun kieltäydyin hänen seurastaan. Oliko se sitten samaa kuin uhata erolla, mutta toisen naisen 'välityksellä'? Aika kaukaa haettua, jos minun olisi pitänyt ymmärtää näin sivistynyttä tapaa päästä minusta eroon välittömästi. Hän oli edellisenä päivänä 'sanonut suoraan' eli tehnyt minulle selväksi, että ei tule koskaan välittämään minusta ja lähtenyt pullon kanssa vetämään. Se taisikin olla sitten jotain täyttä bullshitiä??? Olin raskaana ja lapsi ei olisi ollut mikään 'ongelma'. Tosi sekavaa sivistynyttä eroon pääsemistä? OLISI VAAN SANONUT, ETTÄ NYT EN HALUA JATKAA TÄTÄ SUHDETTA KANSSASI VAIKKA OLET RASKAANA. SEN OLISIN HETI YMMÄRTÄNYT ja toiminut sen mukaisesti, mutta en voinut ymmärtää tämmöstä salakieltä ja salaista sanomaa - lieneekö ollut jopa joku salainen rakkausssanoma??? Miehet ne vaikeita ovat kun eivät pysty puhumaan tunteistaan ja tuntemuksistaan suoraan. Sitten voi kysyä, että onko 'mä vihaan tota naista = mä tapan ton naisen'... sitten kun on tappanut, niin sitten yritettään herättää henkiin jollain kosimisella = MIEHEN RAKKAUDENOSOITUS - ja naisten ei kuulu kosia. NYT KYLLÄ NAURATTAA... HAH, HAH, HAA... Mitä tämmöinen sitten on? Henkistä väkivaltaa? Sitten taisin muuttua joksikin vihan kohteeksi ja tietysti vielä joksikin baarinaiseksi eli todella kauheaksi... ehkäpä ihan h-si... Luulisi, että mies kärsisi tämmöisestä sivistyneestä eroon pääsemisestä enemmän kuin minä ikinä? EROSTA VOI JA PITÄÄ KESKUSTELLA, MUTTA MILLÄÄN EI SAA MISSÄÄN IHMISSUHTEESSA UHKAILLA.   

Kirjoitat: 'Jos erolla uhkaaminen on aina henkistä väkivaltaa, niin miten muka suhteen voi päättää sivistyneesti? Varoittamatta?' HUH, HUH...

Vierailija
17/22 |
27.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun aviomies jätti mut ihan ilman mitään etukäteisvaroitteluita. Ihan tavallisena arkipäivänä tokaisi, että haluaapa tästä avioeron eikä rakasta mua. Asiassa ei kuulemma ollut mitään keskusteltavaa.

Ja sitten äijä häipyi reppu selässään ulos ovesta ja jätti vaimonsa ja lapsensa ihmettelemään, että mitäs tässä juuri tapahtuikaan.

Eikä ikinä ruinannut takaisin, tästä on jo vuosia.

Vierailija
18/22 |
27.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oon miettiny, että miten voi ilmaista kumppanille että jos se vaikkapa ei hae apua alkoholismiinsa, niin tulee ero? Eihän sitä voi sanoa millään muulla tavalla kuin että jos sä jatkat tuolla menolla niin mä lähden menee. Vai voiko?

Koska kyllähän sille toiselle on kuitenkin hyvä sanoo rehellisesti että tämä on tilanne, ja on kuitenki inhimillistä antaa sille mahdollisuus korjata asia. Mutta ettei voisi sanoa ääneen että jos toinen ei hae apua päihdeongelmiin niin lopettaa suhteen? Mitä muuta sitä sit pitäis sanoo :D

Ajattelisin, että jos otat tuon asian neutraalissa tilanteessa esille kyseessä ei ole uhkailu erolla, vaan tuot vain esille, mitkä ovat omat rajalliset keinosi kumppanisi henkilökohtaisen ongelman kanssa selviämisessä.

Vierailija
19/22 |
27.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllähän tuon saa ja pitääkin sanoa jos oikeasti sitä tarkoittaa. Erolla uhkailu tarkoittaa tilannetta, jossa ero otetaan esiin, vaikkei oikeasti sitä tarkoita vaan haluaa vain saada tahtonsa läpi. Jos haluat olla yhdessä, et uhkaile puolisoasi, helppoa. Jos uhkailet erolla sillon tällöin ties mistä asiasta, parisuhteesi ei todellakaan voi hyvin.

Vierailija
20/22 |
27.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei pidä uhkailla vaan pitää tehdä. Sama juttu jos et pidä oikeudenmukaisena vaikka sähkön hinnan korotuksia ilmoitat niille että, päättää päivänsä jos hinta ei alene ja sitten vain tekee sen. Sillähän kaikki pelleily loppuu kun vain tekee eikä vain uhkaile.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi neljä neljä