Onko väärin matkustella, jos se on elämän ainoa ilo?
Lentämisestä siis kyse. Kumpi painaa tällöin enemmän vaakakupissa, ilmastoahdistus vai tavallinen ahdistus?
Kommentit (31)
Vaikea kysymys. Jos se estää sinut syrjäytymästä (ilmeisesti käyt töissä jos on varaa matkustaa), niin minun puolestani matkusta vaan. Tietysti parempi, jos vaihdat junaan tai suosit lyhyitä lentoja.
Sama juttu, ainoa ilo ja odottamisen aihe ovat pienet tai vähän pidemmät matkat milloin mihinkin. En koe siitä huonoa omaatuntoa ainakaan vielä. Moni muu asia maailmassa vaatii huomiota sen suhteen mitä luonnolle tapahtuu ja itsekkäästi voin todeta, että niin kauan kuin lentokoneet lentää, niillä matkustan.
No ei tarvitse lopettaa. Laittakoot lipun hinnan korkeammaksi ja yhtiöt maksamaan sitten hyvityksiä.
Jos saat lentämisestä iloa, et silloin koe siitä ahdistusta. Minä en saa lentämisestä mitään, joten en lennä. Saan iloa kävelystä, joten kävelen.
Jos se helpottaa, niin kompensoi lentäminen muilla ilmastoteoilla: Ruoka, joukkoliikenne, kulutus jne.
Vierailija kirjoitti:
Jos saat lentämisestä iloa, et silloin koe siitä ahdistusta. Minä en saa lentämisestä mitään, joten en lennä. Saan iloa kävelystä, joten kävelen.
Sanotaan näin, että lentämiseen liittyvät ilmastoasiat huolettavat, mutta saan kuitenkin matkoista iloa elämääni jota ei muuten oikein ole. Jos joutuisin lopettamaan matkustamisen, en tiedä mikä olisi sellainen odottamisen arvoinen asia, joka kantaisi eteenpäin. Ap.
Hoida se ahdistus niin ei haittaa mitään
Vierailija kirjoitti:
Hoida se ahdistus niin ei haittaa mitään
Täsmennätkö mitä tarkoitat?
Vierailija kirjoitti:
Huono vertaus. Kävelisitkö, jos se olisi ilmastolle haitallista?
Kuka on se virallinen moraalipoliisi joka määrittelee mikä on väärin matkustamista? Joku yliopistoprekaari joka itse reppureissailee talvet Aasiassa mutta katsoo samalla oikeudekseen arvostella muiden matkustamista, ei ole ainakaan itselleni mikään auktoriteetti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Huono vertaus. Kävelisitkö, jos se olisi ilmastolle haitallista?
Minä en kävelisi. Opettelisin lentämään.
Sitten mietit kun jouluna ei ole lunta?
Onpa kauhea elämä, jos matkustelu on ainoa ilo? Korjaa syyt mikset koe iloa muista asioista.
Ei ole lainkaan väärin. Senkun matkustelet ja nautit siitä
Ei niitä matkoja ole lentämällä pakko tehdä, junalla ja bussillakin pääsee etelään. Ei toki Thaimaahan tai Teneriffalle, mutta esim. Kreikkaan ja Bulgariaan.
Vierailija kirjoitti:
No ei tarvitse lopettaa. Laittakoot lipun hinnan korkeammaksi ja yhtiöt maksamaan sitten hyvityksiä.
Tämä. Lentolippujen hinnat pitäisi saada ylös, jotta lentämään päätyisivät vain ne joilla todella on varaa ja halua maksaa.
Ei mitään iloja tarvita vaan niska limassa naama hevonviturallan tehkää töitä mutta veroja maksaessanne iloitkaa hetken että meillä suojatyöpaikoissa riittää rahaa lennellä tutustumaan eksoottisten maiden kulttuureihin ja tuomaan tännekkin keskitysleiri oppeja alamaisten "suojaksi"
Petteri ja Riikka
Juuri näin.
-Tytti tarkastus virastosta
Minunkin ainoa iloni on matkustelu,