Työkaveri loukkaantui kun tullessaan rantalomalta Turkista
Kertoi leveillen kuinka oli lämmintä ja kuinka ui meressä ja kuinka päivät menivät hotellin altaalla lekotellessa mukavasti. Pakettimatka oli onnistunut all exclusive, mistään ei tarvinnut huolehtia, sai vain maata. Olin iloinen hänen puolestaan ja kuuntelin juttua kommentoiden väliin aina että wau ja voi kun kuulostaa hyvältä, ihanaa jne.
Sitten seuraamme tuli kolmas henkilö joka alkoi kuunneltuaan työkaverin matkakertomuksia kohta kyselemään että miten minä tykkään matkustaa.Kerroin että minä olen omatoimimatkaaja ja haluan yleensä kokea sen maan kulttuurin, johon matkustan, joten en viihdy hotelleissa vaan kiertelen nähtävyydet, paikalliset ruokapaikat ja liikun julkisilla jne.
Rantalomalta saapunut työkaveri ei puhunut mitään minulle koko päivänä enää ja poistui paikalta tuhahdellen.
Olenko mielestänne anteeksipyynnön velkaa?
Kommentit (9)
Molemmat matkailumuodot ovat mieluisia. Tärkeintä on että matkailija kokee matkan olleen onnistunut.
Jännä millaisia intohimoja jossain matkailuryhmissäkin (FB) herättää toi all in versus omatoimimatkailu, ja kaikki siltä väliltäkin. Saati sitten eri kohteet, turistirysät versus "autenttiset pikkukylät". Ihmiset jopa raivoaa siitä jos joku kertoo syöneensä Kreikassa pizzaa tai vaikka intialaisessa raflassa.
No et ole, tuohan oli vain työkaverin lapsellinen reaktio. Jokainen matkustaa ja lomailee omien mieltymyksensä mukaan.
En kyllä itsekään enää menisi pakettimatkalle all-inclusiveen mutta en ymmärrä miksi joku niistä tykkäävä minulle siitä suuttuisi.
Hups all exclusive, freudilainen lipsahdus.
Vierailija kirjoitti:
Tuli mieleen "kebab ohne alles" ;-)
Toisten ihmisten matkakertomukset ja valokuvat ovat tylsää kuultavaa ja katseltavaa. Joten harvemmin tulee kenellekään kerrottua missä on tullut matkusteltua elleivät sitten erikseen kysy.
Nykyään on niin helppoa kun voi ihan lähteä tasan sellaiselle lomalle joka itseään miellyttää - ei tarvitse muiden mielipiteitä kysellä.
Vierailija kirjoitti:
Toisten ihmisten matkakertomukset ja valokuvat ovat tylsää kuultavaa ja katseltavaa. Joten harvemmin tulee kenellekään kerrottua missä on tullut matkusteltua elleivät sitten erikseen kysy.
Nykyään on niin helppoa kun voi ihan lähteä tasan sellaiselle lomalle joka itseään miellyttää - ei tarvitse muiden mielipiteitä kysellä.
Katson kuvia ja kuuntelen mielelläni juttuja jos on joku itseä kiinnostava paikka kyseessä, tai itselle tuttu paikka, kiva vertailla kokemuksia. Tietysti jos joka kuvassa pällistelee esim. joku perheen lapsi niin sitten ei niinkään kiinnosta.
Vierailija kirjoitti:
Hah!
Niin varmaan.