Alkon myyjä
Tänään Alkossa (Kupittaa) koettua:
Etsin myymälästä konjakkeja, löydän ne ja kävelen varmoin askelin niitä kohti. Noin kolmekymppinen naismyyjä rientää luokseni ja kysyy, mitä etsin. Enhän minä enää mitään etsi, mutta vastaan kohteliaisuuden vuoksi. Siinä samassa myyjä liimautuu seuraani, kysymättä haluanko palvelua; aattelenkin voivani hyötyä hänen asiantuntemuksestaan.
Kerron mistä tykkään, mutta myyjä ei tunnu tietävän siitä mitään. Hän yrittää löytää minulle konjakin tietämättä, mitä etsii. Yhtäkään ehdotusta ei siis voi tulla.
Yritän saada myyjän "eloon": kerron hänelle yhden konjakki-merkin, josta EN tykkää. Vertauksen vuoksi, koska haen jotain aivan muuta.
Myyjä alkaa jotenkin spontaanin oloisesti tyrkyttää minulle juuri sitä merkkiä, josta en ollenkaan pidä. Vaikka hyllyt on täynnä eri merkkejä, niin juuri sitä. Kun olin kieltäytynyt ko. merkistä ainakin 4 kertaa, myyjä edelleen kyseenalaisti mieltymykseni! Hän teki sen käyttäen "skitsoidista" (liioitellun symbolista) kieltä.
ViIdettä kertaa en sanonut ei. Sanoin ystävällisesti ja iloisesti, että voin kysyä tuttavaltani mielipidettä konjakki-asiassa.Olipa erikoista sanoa Alkon myyjälle näin, ajattelin ja poistuin nopeasti, konjakki jäi ostamatta.
Uskon että myyjän käytös oli tahatonta. Se sai minut miettimään, mistä tuollainen suhtautuminen kumpuaa... Ja millaista haitaa se aiheuttaisi pienen lapsen kehitykselle.
Kommentit (3)
Oletko siis pieni lapsi vai miksi tämä keskustelu olisi jonkun kehitystä haitannut?
Oletko kännissä?
Vierailija kirjoitti:
Meukow on se, mistä en tykkää. Miksi sitä on baareissakin niin yleisesti, kun se on niin pahaa. Onko se halvin?
Oi että, konjakkitietäjä joka ei pidä Meukowista, muttei silti osaa ostaa muuta Alkosta. Ja rouvalle Blossan glögi?
Meukow on se, mistä en tykkää. Miksi sitä on baareissakin niin yleisesti, kun se on niin pahaa. Onko se halvin?