Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mihin aikaan sunnuntaiaamuna on ok pestä pyykkiä ja imuroida kerrostalossa?

Vierailija
26.10.2024 |

Onko klo 6-7 ok? Pitäisi lähteä kotoa jo 8 jälkeen.

Kommentit (98)

Vierailija
81/98 |
26.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen pessyt pyykkiä 02.00 yöllä.

Vierailija
82/98 |
27.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ok aika pestä pyykkiä sunnuntaina on klo 13-16 kuten muutenkin meluaminen on syytä kohdistaa tuolle aika välille.

Nim merkillä. 26 vuotta vuokralla kymmenissä eri kerrostaloissa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/98 |
27.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aamulla klo 9.00 voi aloittaa, ei aiemmin. Pitää olla lepopäivänä aamulla rauhallista.

Hahah, laitoin just jo toisen pyykkikoneellisen pyörimään. Ekat kuivuu jo telineellä. Siivottua sain koin tunti sitten, imuroin ja oyyhin lattiat. Heräsin jo ennen klo 6 kun ei enää nukuttanut.

Vierailija
84/98 |
27.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

On täällä itsekästä porukkaa. Muuttakaa omakotitaloon. Siellä voitte mölytä milloin haluatte.

Vierailija
85/98 |
27.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On täällä itsekästä porukkaa. Muuttakaa omakotitaloon. Siellä voitte mölytä milloin haluatte.

Ei kerrostalossa tarvitse elää hipihiljaa kusisukassa. Pyykinpesu ja siivous on kodin normaaleja askareita eikä mitään mölyämistä.

Vierailija
86/98 |
27.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Klo 4:30 on ookoo...jyskäähän ne känniläisetkin, ja muut sekopäät läpi yön..

Onneksi meidän taloyhtiössä asuu fiksua porukkaa. 

Osakkeenomistajia.

Eipä tarvii juoppoja kuunnella . 

Vierailija
87/98 |
27.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minkä takia pitää varhain sunnuntai-aamuna ruveta möykkäämään? Kyllä pyykkikonekkin ääntä pitää. Tässä kerrostalossa ei onneksi asu möykkääjiä. Itse pesen pyykkini ja imuroin aina päivällä tai illalla, en koskaan varhain aamulla. Täällä on sääntökin ettei saa alkaa möykkäämistä ennen seitsemää. Ja kymmeneltä hiljaisuus.

Vierailija
88/98 |
27.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei kerrostalossa tarvitse elää hipihiljaa kusisukassa. Pyykinpesu ja siivous on kodin normaaleja askareita eikä mitään mölyämistä.

Meinaatko ettei imurista lähde yhtään ääntä ja huonekalujen siirtäminen ei aiheuta ääntä. Mieletön kolina.

Vierailija
89/98 |
27.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä yöhiljaisuus on viikonloppuisin ja pyhinä klo 23 - 08. Arkisin 22 - 06.

Siis sunnuntaiaamuna hiljaisuus loppuu klo 08 aamulla ja laitan tuolloin usein pyykkikoneen päälle.

Vierailija
90/98 |
27.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minkä takia pitää varhain sunnuntai-aamuna ruveta möykkäämään? Kyllä pyykkikonekkin ääntä pitää. Tässä kerrostalossa ei onneksi asu möykkääjiä. Itse pesen pyykkini ja imuroin aina päivällä tai illalla, en koskaan varhain aamulla. Täällä on sääntökin ettei saa alkaa möykkäämistä ennen seitsemää. Ja kymmeneltä hiljaisuus.

Itse olen päivisin töissä.

Vierailija
91/98 |
27.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lauseen "naapuri imuroi sunnuntaiaamuna" juuri googlettaneena päädyin ketjuun. Yläkerran äijä vinguttaa imuriaan ja kello on vasta 9. Jos nyt pilkkua haluaa viilata niin kellojahan siirrettiin  viime yönä, liekö elää tyyppi sen mukaan, en tiedä. H**vetinmonen kitinä, vonkuna ja kolina sieltä kuuluu. Tekisi mieli karjaista että hiljaa siellä, muut nukkuu tähän aikaan vapaapäivänän. Itsekäshän tuo on muutenkin, ihan tajuton tömistys kuuluu kellonajasta riippumatta, paukuttaa kantapäillä lattiaan edestakaisin kämpässä ravatessaan. En muutenkaan ymmärrä miksi kävelee koko ajan edestakaisin pienessä kaksiossa. Asuntooni kuuluu myös vessan vetäminen ja kusen lorottelu yläkerrasta. Pitänee alkaa meluamaan itse jollakin ikävällä tavalla että häiriintyy tuokin välillä puolestaan.

Eli, ajattelen että sunnuntaiaamuna ei pestä pyykkiä eikä imuroida ainakaan ennen klo 10. Annetaan muiden nukkua vapaapäivänään . 

Vierailija
92/98 |
27.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Täytyykin alkaa hiomaan ja lakkaamaan lattiaa ensi yönä kello 2. Se on ihan normaalia.

Vierailija
93/98 |
27.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taas näkee että minkä takia neuvo jonka poliisi ja vuokranantaja antaa, eli mene puhumaan ensin meluavalle taholle ennen kuin käännyt heidän puoleen, on huono neuvo.

Ei kannata mennä mielenvikaisen ovelle puhumaan yhtään mitään. Se voi olla jopa vaarallista.

Vierailija
94/98 |
27.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

No hiljasuuden ulkopuolella voit tehdä miten haluat. 

Minä olen laittanut pyykkikoneen päälle viikonloppuna noin kymmenen aikoihin. En aiemmin. Ihan vaan kunnioituksesta naapureita kohtaan. Sama imuroinnin kanssa. Pyrin myös siihen, että koneet pyykki ja ap, sammuu arkena ysiin mennessä, joskus menee lähemmäs klo.22.

Vierailija
95/98 |
27.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ennen puoltapäivää!

Miksei?

Mitä aamupäivällä pitäisi tehdä? 

NUKKUA. Ja sen jälkeen juoda aamukahvia rauhassa.

Vierailija
96/98 |
27.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älkää tehkö omista ongelmistanne muiden ongelmia. Pitää kunnioittaa hiljaisuusaikaa. 

Vierailija
97/98 |
27.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meinaatko ettei imurista lähde yhtään ääntä ja huonekalujen siirtäminen ei aiheuta ääntä. Mieletön kolina.

Mun yläkerrassa ainakin hakataan imuria seiniin ja huonekaluihin. En tajua mikä tarve joillain on tehdä kaikki niin hirveällä raivolla ja paiskoa ja kolistella.

Vierailija
98/98 |
27.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikka ei olisi laitonta eikä edes järjestyssääntöjen vastaista, voi toimintaansa itse arvioida: Haluanko kunnioittaa perinteistä pyhäpäivän rauhaa suomalaisessa yhteiskunnassa, vaikka en edes itse olisi uskovainen? Haluanko melullani julistaa naapurustolle omaa elämäntapaani ja asenteitani? Millaista lepopäivän ja viikkorytmin mallia annan omille lapsilleni? Haluanko, että vaikkapa kotiini kyläilemään tulevat ihmiset sunnuntaina joutuisivat kuuntelemaan vastaavaa elämänmenoa naapurustostani? Enkö pysty tai halua säädellä viikkorytmiäni mitenkään muuten kuin omien hetkellisten impulssien perusteella toimien?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yhdeksän viisi