Vaikka ilmailuala on yleisesti niin tarkasti säädelty, jännä että silti alalla on ok, että vanhoista lentokoneista riivitään irti osia
joita käytetään muissa lentokoneissa varaosina. Vähän niin kuin joku Hartsan autokorjaamo & purkaamo.
"The French-based aircraft MRO (Maintenance, Repair, and Overhaul) specialist firm TARMAC Aerosave has announced that it has acquired three further Airbus A380s that it intends to part out for spares. The move comes as the global A380 fleet continues to grow as more airframes are returned to service following the pandemic."
https://www.aerotime.aero/articles/tarmac-aerosave-three-additional-a38…
Kommentit (6)
Alan tarkastusjärjestelmiä tuntevana voin sanoa, että tämä on erittäinkin ok.
Aloittajan kannattaa ehkä keskittyä hänelle tutumpiin aiheisiin.
Kyllä A320:n suihkumoottorin voi hyvin laittaa A380:seen, ei kukaan edes huomaa sitä pientä eroa...
Vierailija kirjoitti:
Kyllä A320:n suihkumoottorin voi hyvin laittaa A380:seen, ei kukaan edes huomaa sitä pientä eroa...
Mutta itse asiassa A340:seen sopisi, eikös siinä ole neljä samanlaista kuin mitä A320-koneissa on kaksi?
Eikös niillä lentokoneen osilla ole tietty tarkka elinkaari, niin aivan sama onko se uusi vai käytetty osa, jonka lentotunnit tiedetään?
Näin olen antanut itselleni kertoa ja katson lisäksi Lentoturmatutkinta-ohjelmaa...
Yleinen käytäntö jossa tarkastettuja ja lentokelpoisia osia voidaan käyttää varaosina. Tärkeintä näiden osien käytössä on jäljitettävyys ja dokumentoitu historia. Ilmailuteollisuuden parissa työskentelevät tietävät varmasti mitä sillä tarkoitetaan.
Kuinka moni ostaa omaan autoonsa osia jostain firmasta, että me otettiin tämä vuoden -95 Opelista, kyllä sen pitäisi siihenkin sopia...