Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miksi vuokrafirmat saavat luoda kuvitteellisia työpaikka-ilmoituksia

Vierailija
26.10.2024 |

Ilmiselviä työttömien kalastelua listoilleen. Ihan normaalia että jossain kainuussa tulee 10 hitsaakan työpaikkaa päivässä Copy-paste menetelmällä joltain Sarrotilta, vain paikkakunta vaihtuu viereiseen.

Tottakai tässä laman keskellä vuokrafirmat haluaa kaikki ukot listoilleen että on sitten teollisuuden elpyessä heti nakata ukkoja töihin.

Mielestäni työkkärin pitäisi olla tietoinen onko näitä paikkoja olemassa mutta he eivät tiedä näistä mitään. 

Sori, mun oli pakko sanoa tämä(kin) ääneen, monet kun ei itse osaa ajatella

Kommentit (13)

Vierailija
1/13 |
26.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tällaiset turhat ilmoitukset vääristää työpaikkojen todellista määrää.

Vierailija
2/13 |
26.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enemmän kiinnostaa, että tilastoidaanko nämä vuokrafirmojen copy paste työpaikat jonnekin ?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/13 |
26.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi kukaan menisi kenenkään listoille, jos firma ei ala maksaa palkkaa samantien?

Vierailija
4/13 |
26.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi kukaan menisi kenenkään listoille, jos firma ei ala maksaa palkkaa samantien?

Tiedätkö mikä on henkilöstövuokrausfirma? Millä planeetalla elät?

Vierailija
5/13 |
26.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

MENE TÖIHIN SAATANA!

Vierailija
6/13 |
26.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tällaiset turhat ilmoitukset vääristää työpaikkojen todellista määrää.

Ja haittaavat niiden todellisten työpaikkailmoitusten näkymistä, kun välissä on 50 "Sepon ja Peran vuokravirma Oy":n roskailmoitusta

Vierailija
7/13 |
26.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tiedätkö kuinka tarpeettomia ja joutavia ovat henkilöstövuokrausfirmat? Ei ennenkään sellaisia tarvittu.

Vierailija
8/13 |
26.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä olen ollut vuokatyöläinen yhteensä 19v ja edelleen olen. En todellakaan mene minkään firman listoille ilman työsopimusta  ja palkkaa.

Vierailija
9/13 |
26.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä olen ollut vuokatyöläinen yhteensä 19v ja edelleen olen. En todellakaan mene minkään firman listoille ilman työsopimusta  ja palkkaa.

Kaikki hakijat pääsevät listoille. Kiitos mielenkiinnosta, tämä työpaikka ei osunut sinun kohdallesi mutta otamme yhteyttä jos löytyy sinulle työtä

Vierailija
10/13 |
26.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tähän pitäisi tosiaan jotenkin puuttua lainsäädännöllä. Valvonnan toteuttaminen lienee kuitenkin aika haastavaa.

Vierailija
11/13 |
26.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tähän pitäisi tosiaan jotenkin puuttua lainsäädännöllä. Valvonnan toteuttaminen lienee kuitenkin aika haastavaa.

Te-toimistolla pitäisi olla tiedot missä ja mitä työtä ollaan tarjoamassa. Mutta ei, he eivät kuulemma tiedä onko paikkoja todellisuudessa. Muutenkin omituista ettei voida kertoa mikä firman nimi on.

Vierailija
12/13 |
26.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei tähän lainsäädäntöä tarvittaisi, vaan moderointia. Työkkärin pitäisi moderoida niitä ilmoituksia ja poistaa roskapostit. Mutta se vaatisi työntekijöitä toteuttamaan sitä. Tekoäly tuskin osaa vielä erottaa paskailmoitukset asiallisista kovin luotettavasti.

Vierailija
13/13 |
26.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eivät henkilöstövuokrausfirmat laita esille sellaista työpaikkaa jota todellisuudessa ei ole olemassa. He laittavat hakuun ainoastaan sellaiset työpaikat joista heidän asiakkaansa maksavat heille että niihin hankitaan tekijät. Joskus voidaan toki etsiä työntekijöitä sijaisreserviin, mutta siitä kerrotaan kyllä avoimesti.