Miksi mä en laihdu, pv pisteillä 22?
Mä olen 167cm ja painan 75kg. Koko ajan. Paino ei putoa. No ok, marraskuun alusta -8kg, heinäkuusta -15kg. Mutta loput 10 on vielä tiukasti kiinni. Paino on pysynyt tässä kilomäärässä kuukauden!!
Lasken pisteitä kotona, en käy ryhmässä. Mutta olen käynyt ennen n. 4 kertaa, tiedän systeemin. Omistan myös kahvilat+ruokakauppa-oppaan sekä keittokirjan.
Syön pisteiden rajoissa, joskus menee 23 tai 24. Mutta urheilen kuitenkin aika paljon, kamppailulajeja, salia jne. ja olen kotona kahden pienen kanssa.
Onks tää pv-systeemi sittenkin ihan hanurista? Pitäiskö alkaa karppaamaan vai mitä? Auttasko, jos jättäisin riisit, potut ja pasta+vaaleen leivän pois?
hjälp!
Kommentit (4)
siis merkkaan kaikki ruokamäärät ylös esim. 2 perunaa= 2p jne.
toki annoskot on pienentynyt varmaan aika lailla.
huono vai hyvä?
Painavampana kulutit enemmän energiaa jo ihan " itsestään" , niin se vaan menee.
uusien ohjeiden mukaan mun painoinen ja pituinen, kotona oleva ihminen, suht aktiivinen, saa syödä 22 pistettä. Ennen olisi pisteitä saanut vain 18. Onneksi ovat ruukanneet järkevimmiksi. Yksi piste on n. 50kcal riippuen tuotteesta. Eli 22 pistettä on vain 1100kcal. Eli TODELLA vähän. Mieti sinä, joka syöt sen 18 pojoa: 900kcal! Kroppahan siinä menee vaan säästöliekille. Jos 75 kiloinen nainen kuluttaa normaalisti n. 2100kcal (lihomatta ja laihtumatta), on 1100kcal järkyttävän vähän ja sillä pitäisi laihtua, ellei elimistö mene säästikselle. 75 kiloisen pitäisi syödä n. 1500kcal/vrk ja silläkin laihtuisi hyvää mutta järkevää vauhtia.
Olet siis luultavasti säästiksellä joten LISÄÄ pisteitä, älä ainakaan ota pois!!
Miten sulla voisi olla 22?
Ja olen muuten tuolla 19 pisteen hommalla tiputtanut nyt 6kg. ja senttejä on lähtenyt vyötäröltä 8 ja lantiolta 9.
Ja vuoden alussa aloitin.