On aika selvää, että USA:n talous ajautuu täydelliseen sekasortoon jos Trump valitaan
Ja älkää nyt toisaan luulko että olisin joku demokraattien tai Kamala Harrisin fani myöskäään,
mutta jos Trump valitaan ja jos hän tosiaan ajaa läpi niitä asioita mistä hän puhuu vaalitilaisuuksissa, niin tulee olemaan aika karseeta jälkeä USA:n taloudelle.
Eurooppaa tämä nyt ei niin kosketa tai saattaa jopa hyödyttää.
Mutta Trump pyrkii eristään USA:n niin voimakkaasti muusta maailmantaloudesta että kyllä tulee pahaa jälkeä.
Ja on tästä esim. IMF vastikään myös kertonut.
Mutta jos amerikkalaiset juuri tuota haluavat, niin mikäs siinä sitten.
Kommentit (67)
5.11.2024 kuka pressa, veikkaan Trump , toivoisin Kamalaa kuten moni Euroopassa
Vierailija kirjoitti:
Minä taas näen päinvastoin että Trumpin toimet hyödyttää USA:ta mutta meille lentäisi paskat naamaan. Vai miten meinaat että esim. tullien nosto auttaisi meidän vientiä jenkkeihin?
Jenkit muuttaa eurooppaan karkuun. Ehkä suomeen saadaan osa ja bkt virkistyy
Vierailija kirjoitti:
Trump haluaisi laittaa tariffeja myös Euroopalle, esim. tullitariffeja.
Kyllä siitä voi olla haittaa kaupankäynnille, ainakin tulee kalliiksi käydä USA:n kanssa kauppaa, jos Trump voittaa.
Inflaatio usassa nousisi taas kun trump pistää amerikkalaiset maksamaan tuontitulleja kiinasta ja euroopasta. Ja euroopan mahdollinen talouskasvu tyssähtää. Lisää lamaa.
Trump ei tykkää eu:sta, natosta, ukrainasta ja erityisesti saksasta joten keksisi kyllä jotain ikävää meille kaikille.
No, onneksi kamala harris voittaa ja voidaan vähän rauhoittua. Usan taloudella menee niin hyvin että ehkä siitä on apua jopa meille.
Vierailija kirjoitti:
No, onneksi kamala harris voittaa ja voidaan vähän rauhoittua. Usan taloudella menee niin hyvin että ehkä siitä on apua jopa meille.
Jaa-a.....
USA passiivinen ESG osake A ollut +40-45% jo vaikka kuinka kauan. Harmittaa, että olen laittanut siihen rahastoon kuitenkin hyvin vähän, joten saisin tuotoilla maksettua viikon Prisman ostokset 🥲
Vierailija kirjoitti:
USA passiivinen ESG osake A ollut +40-45% jo vaikka kuinka kauan. Harmittaa, että olen laittanut siihen rahastoon kuitenkin hyvin vähän, joten saisin tuotoilla maksettua viikon Prisman ostokset 🥲
Eurooppa on minulla noin +15%. Suomi rahaston möin nyt pois kun kyllästyin sen 1-3% tuottoon. Toki ilmainen rahasto oli, S-pankin säästäjän kautta. Ne säästöt oli +-0
Trump haluaisi laittaa tariffeja myös Euroopalle, esim. tullitariffeja.
Kyllä siitä voi olla haittaa kaupankäynnille, ainakin tulee kalliiksi käydä USA:n kanssa kauppaa, jos Trump voittaa.