Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kaljuus ei periydy äidiltä

Vierailija
25.10.2024 |

Ainakaan omassa perhepiirissäni. Poikani alkoi kaljuuntua jo 18 vuotiaana ja hänen isänsä sekä isän isä hyvin nuorena myös. Minun suvussani sekä äidin että isän puolen suvuissa on miehillä hiukset vielä vanhanakin.

Kommentit (4)

Vierailija
1/4 |
25.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaa no meillä isän puolella on kaikilla tuuheat hiukset. Äitini isä oli puolikalju, ja äidilläni oli harvat hiukset eli nahka paistoi hiusten alta. Veljeltä on hiukset harventuneet eli otsa on noussut ja myös päälaki pilkottaa. 

Ei niille geeneille mitään voi miten periytyvät. 

Vierailija
2/4 |
25.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja se kaljuuntumista aiheuttava geeni periytyy äidiltä...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/4 |
25.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaljuuntumisesta ei kannata syyttää isää, sillä tässä asiassa perintötekijät tulevat äidin puolelta. Äidiltä poikalapsi saa x-sukupuolikromosomin, joka sisältää hiusten lähtöön vaikuttavan geenin. Isältä tulee pojalle y-kromosomi, jossa ei ole hiustenlähtögeeniä. Perinnöllisen hiustenlähdön on jokaisen itse hoksattava.

Vierailija
4/4 |
25.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaljuuntumisesta ei kannata syyttää isää, sillä tässä asiassa perintötekijät tulevat äidin puolelta. Äidiltä poikalapsi saa x-sukupuolikromosomin, joka sisältää hiusten lähtöön vaikuttavan geenin. Isältä tulee pojalle y-kromosomi, jossa ei ole hiustenlähtögeeniä. Perinnöllisen hiustenlähdön on jokaisen itse hoksattava.

Tässä kopioimassasi melkein kymmenen vuotta vanhassa artikkelissa on vanhentunutta tietoa. Älä yritä esittää, että tuo on omaa tekstiäsi.

"Miestyyppinen kaljuuntuminen on monen geenin välittämä ominaisuus. Pelkästään äitiään ei voi pakenevasta hiusrajasta syyttää, sillä "kaljugeeni" saattaa olla tullut myös isän suvun puolelta."

https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/kannattaako-kaljuuntuvan-valtella-p…

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yksi viisi