Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kondiittorit/kotileipurit paljonko pyydätte kakusta?

Vierailija
24.10.2024 |

Moikka! Oon vasta aloittanut mun leipuri-kondiittori opinnot, mutta teen tosi usein tutuille leivoksia ja erityisesti kakkuja.

Halusin kysyä paljonko te pyydätte yleensä kakuista? Meinaan nyt tälleen koti oloissa tehtyjä, koska hintaahan tulee ainesosista ja kuljetuslaatikoista paljon enemmän kun ei pääasiassa tule tukusta tavaraa ostettua. Hinnathan voi jo pelkästään noissa laatikoissa olla jotain väliltä 3-8e (ainakin mitä mä olen löytänyt)

Miten te myös laskette noita kauppa kuluja kun jotain ainesosia saattaa jäädä yli tai löytyykin jo kaapista? Mulla meinaan aina tää ongelma, etten osaa hinnotella kun aineksista ei välttämättä kulu sitä kaikkea mitä on ostettu ja jääkin sitte kaappiin tai jääkaappin lojumaan. Myös jotain ainesosia sattaa löytyä jo kotoa niin niitä ei edes lasketa kauppakuluihin.

Kommentit (1)

Vierailija
1/1 |
24.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en leivo mitään. Tilaajanäkökulmani asiaan olisi, että on tosi fiksua antaa kuitti tarvikeostoista - ylijääneet ainekset saa leipuri mielellään pitää laskuuni. Koska en leivo, arvostan työtä suuresti. Kakun koosta ja rakenteen monimutkaisuudesta riippuu työn hinnoittelu, tietenkin. Mielestäni ainekset + 50 euroa täytekakusta olisi tasoa, jonka mielelläni maksaisin. Silloin työn pitäisi olla melko lailla moitteetonta tasoa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kuusi viisi