Ärsyttää tuleva kellon ajan siirto.
Täysin turha liike ja mun pitää kurkottaa tuo seinäkello. Tekisi mieli lähettää johonkin lasku tuosta vaivasta.
T. Sohvan guru.
Kommentit (29)
Osta jakkara. Ei tarvitse kurkotella. Tai pöytäkello.
Vielä ärsyttävämpää on, että pitää mennä kääntämään vanhojen vanhempienkin kellot. Eivat osaa eivätkä yletä.
Eniten ajan siirtelyssä ärsyttää homman turhuus.
Vierailija kirjoitti:
Milloin se taas on? saadaanko tunti lisää?
Juu, saat makoilla vuokraläävässä tunnin pidempään mutta vuokra ei nouse sen takia.
Näin päin siirto ärsyttää, keväällä on ihanaa, kun siirrytään kesäaikaan. Tulee tunti lisää valoisaa aikaa iltaan. En välitä aamun pimeydestä tai valosta, ihan sama mulle.
Pitäisi vain pysyä kesäajassa, talviaika ei sovellu alkuunkaan nykyihmisen vuorokausirytmiin.
Esim tänään pimenee jo 17.40, ensi viikolla jo 16.40. Masentavaa kun iltojen vapaa-ajalta häviä valo...
Vierailija kirjoitti:
Näin päin siirto ärsyttää, keväällä on ihanaa, kun siirrytään kesäaikaan. Tulee tunti lisää valoisaa aikaa iltaan. En välitä aamun pimeydestä tai valosta, ihan sama mulle.
Niin, ihan sama sinulle, mutta suurin osa kärsii keväällä kellojen siirrosta. Monet asiantuntijat ovat sanoneet, että tunnilla eteenpäin siirto häiritsee unta useiden kuukausien ajan ja sydänkohtauksen riski on suuri monen viikon ajan jollekin henkilölle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin, ihan sama sinulle, mutta suurin osa kärsii keväällä kellojen siirrosta. Monet asiantuntijat ovat sanoneet, että tunnilla eteenpäin siirto häiritsee unta useiden kuukausien ajan ja sydänkohtauksen riski on suuri monen viikon ajan jollekin henkilölle.
Talviajan aiheuttava synkkyys ja masennus kyllä pahempaa, kuukausia pelkässä pimeydess eletään arkisin kun valon aikana joutuu olemaan töissä. Ei ihme että mielentervyesongelmia paljon kun meillä talviaika.
Olen ollut koko syksyn tosi väsynyt, nyt alkaa olla jo tosi vaikea päästä sängystä ylös järkevään aikaan. Mua siis kellojensiirto auttaa, pääsen automaattisesti tunnin aiemmin sieltä sängystä ylös.
Vierailija kirjoitti:
Pitäisi vain pysyä kesäajassa, talviaika ei sovellu alkuunkaan nykyihmisen vuorokausirytmiin.
Esim tänään pimenee jo 17.40, ensi viikolla jo 16.40. Masentavaa kun iltojen vapaa-ajalta häviä valo...
Kyllä se valo häviäisi joka tapauksessa, vaikkei kelloja siirrettäisikään. Siihen menisi ehkä pari viikkoa kauemmin, mutta pimeää tulee olemaan eikä siihen mikään auta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Talviajan aiheuttava synkkyys ja masennus kyllä pahempaa, kuukausia pelkässä pimeydess eletään arkisin kun valon aikana joutuu olemaan töissä. Ei ihme että mielentervyesongelmia paljon kun meillä talviaika.
Itseasiassa myös kevätmasennusta on ja Suomessakin tehdään itse murhia enemmän keväällä kuin syksyllä ja talvella. Kaamosmasennus johtuu enimmäkseen siitä, että meidän pitäisi levätä valon vähentyessä, mutta yhteiskunta pakottaa suorittamaan. En usko, että kellonsiirtämisestä luopuminen ratkaisi sitä ongelmaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä se valo häviäisi joka tapauksessa, vaikkei kelloja siirrettäisikään. Siihen menisi ehkä pari viikkoa kauemmin, mutta pimeää tulee olemaan eikä siihen mikään auta.
No vaikuuttaa se juuri sen tunnin verran. 25.12. aurinko laskee talviaikaan Helsingissä klo 15:16, jos olisi kesäaika, se laskisi klo 16:16. Hämäräaikaa kestää lähes tunti, joten pimeä tulisi kesäajan mukaan vasta viiden jälkeen.
Eipä mode ollut ajan tasalla, kommentointi aukesi vasta 8.00
Vierailija kirjoitti:
Älä huoli, parin viikon päästä on pimeä jo 15 jälkeen
Aaveellä on ajantaju sekaisin.
Ja muutenkin sekaisin.
Loppuko tuloillaan?
Noloa, vauva AV! Vieläkään ei pysty tekemään aloitusta!
Mää en muistanut siirtää yöllä sitä kelloa ollenkaan. Mtä nyt? Oootanko vuoden ja siirrän sitten vuoden päästä ja elän väärässä ajassa vuoden?
Moderaattori siirsi kelloa 2 tuntia kesään päin. Varmaan kaiken varalta. Täytyy olla blondi, tuohon ei muut pysty.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suomessa tähän aikaan vuodesta on suurin osa vuorokaudesta pimeää. Joka tapauksessa.
Milloin se taas on? saadaanko tunti lisää?