Huh, lapsi ekan kerran oksennustaudissa (3v) ja äiti täällä ihmeissään.........
Sääliksi käy pientä. Olen tarjonnut hänelle paljon nestettä ja annan herkkujakin kunhan vaan jotain söisi. Ei kai muuta oikein voi tehdä....?
Kommentit (11)
neste on nyt paljon tärkeämpi kuin ruoka, varsinkin jos lapsi oksentelee (ja ripuloi) rajusti. Sitä ruokaa voit antaa mitä lapselle vaan maistuu, kokeile vaikka sipsejä - saa siitä ainakin suoloja!
Sokeri saattaa vain pahentaa oloa. Puolukka (vaikka jäisinä) olisi hyvä, jos jotain syö. Osmosalia vaan juotat paljon, niin olo ei niin kamalaksi menekään.
jossain hoitolinkissä suositeltiin maitohappobakteereita. Mulla on kaapissa gefilus jugurtteja. Saakohan hapanmaitotuotteita antaa?
Vierailija:
jossain hoitolinkissä suositeltiin maitohappobakteereita. Mulla on kaapissa gefilus jugurtteja. Saakohan hapanmaitotuotteita antaa?
t: raskauspahoinvoinnista kärsivä...
ja haen apteekista maitohappobakteereita vaikka mehun sekaan sekoitettavaksi.
ap
meillä ainakin pienempi (2v3kk) oli hyvin innokas juomaan oksennusten välilläkin, olisi juonut vaikka koko lasillisen mehua tai vettä jos oltais annettu! isommalle (6,5v) annettiin jaffaa pieniä määriä silloin tällöin ja vettä. ripuliakin oli ja lapset saivat banaania jonkun verran. nyt tänäaamuna kun tauti alkaa olla ohi, ovat syöneet muutamia suolakeksejä että vähän suolaa saisivat. niin ja tein myös mustikkamehukeittoa, se pysyi sisällä. =)
tsemppiä!
Osmosal on kyllä ihan huipputuote. Onneksi sitä voi myös tehdä itse. n 1tl suolaa ja puoli desiä sokeria ja puoli litraa vettä.
Vierailija:
meillä ainakin pienempi (2v3kk) oli hyvin innokas juomaan oksennusten välilläkin, olisi juonut vaikka koko lasillisen mehua tai vettä jos oltais annettu! isommalle (6,5v) annettiin jaffaa pieniä määriä silloin tällöin ja vettä. ripuliakin oli ja lapset saivat banaania jonkun verran. nyt tänäaamuna kun tauti alkaa olla ohi, ovat syöneet muutamia suolakeksejä että vähän suolaa saisivat. niin ja tein myös mustikkamehukeittoa, se pysyi sisällä. =)
tsemppiä!
ja ihan omasta kokemuksesta muistan, että menee aika montakin päivää ennen kuin ruoka alkaa maistumaan. Mutta nestettä pitäisi saada menemään, ettei lapsi kuivu.
Vettä ja laimeaa mehua, kylmänä, pikku määriä kerrallaan.
Maitotuotteita ei kannata nyt antaa ollenkaan.