Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten turvata lapsen tulevaisuus?

Vierailija
24.10.2024 |

Minulla on alle kouluikäinen lapsi jonka isä on kuollut lapsen ollessa pieni. Minulla on myös toinen, kouluikäinen lapsi, jonka isän kanssa olemme eronneet, mutta meillä on oikein hyvä ja toimiva yhteishuoltajuus hänen kanssaan. Molemmat lapset luonani, mutta vanhin lapsi on usein myös isällään ja viettää aikaa isänsä kanssa. Joskus nuorempi lapsi on mukana ja vanhemman lapsen isä on hänellekin hyvin tuttu ihminen.

Olen kuitenkin miettinyt, että mitä jos minulle tapahtuukin jotain, vaikka kuolen. Ei siis ole mitään akuuttia hätää, mutta eihän elämästä koskaan tiedä. Vanhemman lapsen osalta tilanne on selvä, hän tietysti elää sitten isänsä kanssa. Mutta entä nuorempi lapsi? Meillä ei ole oikein ketään muita, omat vanhempani ja muut sukulaiset asuu kauempana.

Nuoremman lapsen isän sukulaiset olisivat varmasti halukkaita huolehtimaan lapsesta, mutta suoraan sanoen en halua että lapsi päätyisi heille. He ovat tehneet aika ikäviä asioita, varsinkin siihen aikaan kun lapsen isä oli just kuollut, ovat syyttäneet minua lapsen isän ongelmista, sanoneet asioita ja uhkailleet asioilla mitä en voi hyväksyä, emme ole olleet missään tekemisissä myöhemminkään. Lisäksi he asuvat Ruotsissa, joten etäisyyttäkin on. Olen Nuoremman lapseni ainoa huoltaja, mutta mietin, että ei kai nämä nuoremman lapsen isän sukulaiset/vanhemmat voisi vaikka kuolemani jälkeen saada lapsen huoltajuutta?

Kommentit (1)

Vierailija
1/1 |
24.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapseni on siis ainoastaan Suomen kansalainen, ei Ruotsin, kuten isänsä. Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi seitsemän kuusi