Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Akateemiset; oletteko huomanneet, että alemmin koulutetut vähättelevät koulutustanne?

Vierailija
17.02.2007 |

Kommentit (26)

Vierailija
21/26 |
17.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ensi hankkinut itselleni akateemisen tutkinnon ja sen jälkeen ammattikorkeatutkinnon. Ensimmäinen ala ei vaan ollut oma ja kiinnostava löytyi ammattikorkeasta. Samoin yksi ystäväni on akateeminen, mutta tekee toimistoapulaisen hommia kun ei tykännytkään omasta alastaan.

Vierailija
22/26 |
17.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Arvostan myös perus duunareita! Itselläni haaveissa vielä opiskella yliopisto tasolla, toivottavasti ei jää haaveeksi!

merkonomi, kohta yo-merkonomi 25v

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/26 |
17.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Itse olen taas sen huomannut, että ihmisarvoni nousisi, jos yliopistoon menisi. On se kummaa, että äo nousisi heti, kun yliopiston ovista sisään kävelisi. Itse olen lähihoitaja, en

edes sairaanhoitaja, sen tähden että todellakin pidän työstäni lähellä ihmistä. Ihmeellistä, mutta totta. Näinkin omituisia tapauksia on olemassa ;)

edes sairaanhoitaja, sen tähden että todellakin pidän työstäni lähellä ihmistä. Ihmeellistä, mutta totta. Näinkin omituisia tapauksia on olemassa ;)

Niin, ei kai se äö mihinkään nouse kun niistä ovista astuu sisään, pointti vaan on se, että yleensä ihmiset joilla esim. äö on kovin matala eivät niistä ovista koskaan kävele sisään kun tarvitsisi ne pääsykokeetkin läpäistä ensin...

Eli se koira älähtää jne.

Karkeruus on kurja tauti.

Itse olen painanut duunarin hommia, opiskellut amk:ssa ja lopulta yliopistossa DI:n paperit.

joka ryhmässä olen tavannut ihania ja taas vähemmän mukavia ihmisiä. Ehkä tietty yksinkertaisuusja naivius joskus häiritsee vähemmän koulutetuissa, eli ei voi samlla tasolla keskustella asioista aina ja sitten keskustelu jää kovin diipadaapa-jutteluksi. Mutta en kauheasti ole törmännyt tuohon kateellisuuteen kuin sellaisten ihmisten kohdalla joilla se akateemisuus todella käy katkeran ja kateellisen luonnon päälle jostain syystä. Ja toisaalta hyvin vähän tätä akateemisuuttani koskaan korostan tai tuon erityisemmin esille, koska mielestäni se nyt ei miunusta silti tee yhtään sen parempaa ihmistä. Kunhan on minulle sopiva ja tarpeeksi haastellinen koulutus.

Vierailija
24/26 |
17.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koulutuksen tarkoitus on mahdollistaa kullekin sopiva työ, ei sen enempää. Itsetuntemus on avainsana. Kaikkia työtätekeviä tarvitaan, muuten ei yhteiskunta toimi.

Jokainen akateeminen tietää, että yliopistoissa on ihan yhtä pöllöjä ihmisiä kuin muuallakin. Sivistys, fiksuus ja hyvä itsetunto eivät tule automaattisesti akateemisuuden myötä.

Ihminen, joka ei epäile omia koulutusvalintojaan, ei kadehdi muita. Raha on todella huono perustelu akatemmisuudelle, sillä paremmille palkoille ja todella paljon nopeammin pääsee esim. putkimiehenä.

Katsokaa ihmistä, älkää titteliä. Sillä on merkitystä vain hänelle itselleen.

t. eräs, jolla on 2 akateemista loppututkintoa ja joka äänestää aina kokoomusta ja jolla on sivistynyt duunarimies

Vierailija
25/26 |
17.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

että ainut juttu mistä joskus huomaan akateemisen koulutuksen saaneen ja muiden välillä eroja keskustelussa on se, että harvemmin akateemiset tekevät rankkoja yleistyksiä yhden tai kahden oman kokemuksen perusteella. Mutta monet ' vähän' koulutusta saaneetkin osaavat niitä vältää ihan sen oman järkeilyn perusteella.

Yleensä ottaen pelkkä korkea koulutus ei nykyisin enää riitä kovin monelle meriitiksi, täytyy osata myös osoittaa etevyytensä.

Vierailija
26/26 |
17.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

höpöhöpö.

Olen ollut pitkään duunarina ja sittemmin akateeminen. Ainoastaan duunarina törmäsin siihen että akateemisista piti vääntää aina välillä millon mitäkin keljua, joskus hyväntahtoisesti, joskus pahantahtoisesti, mutta harvemmin neutraalisti.

Akateemisissa tutuissa en ole huomannut mitään mielenkiintoa ihmisten arvottamiseen koulutuksen perusteella.

Itseäni ei ole koskaan muiden opintoviikkojen määrä ihmeemmin kiinnostanut. Siksi ihmettelenkin kummallista kaunaisuutta akateemisia kohtaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yksi kaksi