Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

NYT JYSÄHTI VOL 2! Pörssisähkön keskihinta vuonna 2024 on ollut vain 5,8 senttiä kilowattitunnilta. Kiinteähintaiset, hoi!

Vierailija
24.10.2024 |

Pörssisähkön keskihinta vuonna 2024 (sis. alv):

Tammikuu 13,18 snt/kWh

Helmikuu 6,40 snt/kWh

Maaliskuu 7,36 snt/kWh

Huhtikuu 6,07 snt/kWh

Toukokuu 4,37 snt/kWh

Kesäkuu 4,47 snt/kWh

Heinäkuu 2,09 snt/kWh

Elokuu 1,57 snt/kWh

Syyskuu 7,03 snt/kWh

KESKIMÄÄRIN 5,8 snt/kWh

Vain yhtenä ainoana kuukautena yhdeksästä pörssisähkö ollut kalliimpaa kuin 8 sentin kiinteähintainen. :D Miten tässä voi enää perustella 8 sentin sopparin järkevyyttä, kun saman sähkön saa myös 5,8 sentillä eikä pörssisähkösoppari edes sido määräajaksi?

Miten tässä nyt taas näin kävi? Tulikin reilu 5 sentin pörssisähkö. Missä on se 4 euron pörssisähkö, jolla ihmisiä peloteltiin pari vuotta sitten?

Kommentit (572)

Vierailija
281/572 |
01.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Määräaikainen 8 snt sopimus, tammikuu kulutus 2000 kwh, maksoi 160 €, pörssisähkön keskihinnalla reilut  100 € enemmän, sillä kuittaa jo monta kesäkuukautta ja mikä parasta, ei tarvitse säädellä elämää sähkön hinnan mukaan, siitä ilosta maksaa muutaman satasen enemmän. 

Vierailija
282/572 |
01.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oomi tarjoili 9 snt/kWh 24/kk soppareita. 

No huh huh, siinä viedään asiakasta kuin tyhmää pässiä.

On siellä kalliimpiakin. 

Esim ei-määräaikainen Oomi vakaa on 15,08c/kWh. 

Kaiketi jotkut noitakin käyttävät koska tarjontaa on vuodesta toiseen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
283/572 |
01.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Määräaikainen 8 snt sopimus, tammikuu kulutus 2000 kwh, maksoi 160 €, pörssisähkön keskihinnalla reilut  100 € enemmän, sillä kuittaa jo monta kesäkuukautta ja mikä parasta, ei tarvitse säädellä elämää sähkön hinnan mukaan, siitä ilosta maksaa muutaman satasen enemmän. 

Meillä koko vuoden kulutus 15000kWh ja hinta 5.5c/kWh siinä on tammikuukin mukana.

Vierailija
284/572 |
01.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, on ollut todella edullista tänä vuonna.  Tein sopimuksen tammikuussa, enkä ole katunut.

Vierailija
285/572 |
01.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

monestikko tätä samaa keskistelua käydään 

jos olet sähkölämmittäjä, niin tarvitset kylmällä järkevän hintaista sähköä. Joka tunti. Kiinteällä hinnalla suojaat itsesi pahimmassa tapauksessa katastrofilta, kun hinta on mitä on ja ulkona 30 pakkasta. Sinä myös maksat siinä vakuutusta ja turvaa siitä.

Moniko sähköllä lämmittävä ottaa riskin? Minä en. 

Viime joulukuussakin oli tunteja että oli luokkaa euron per kWh. Kiinteällä hinnalla se on silloin se sama 8c/kWh.

Jokainen saa tehdä vapaassa maassa kuten itse haluaa 

Kiinteähintaisen nimeen vannovat eivät vain ymmärrä, että pörssisähkön hinta ei ole kuukauden kallein tunti. Takertuvat aina siihen pörssin kalleimpaan tuntiin, mikä kuitenkin on vain reilu promille koko kuukauden tunneista.

Ihmekös kaikki koulutetut ostavat halpaa pörss

mut kun lehti sanonet pössi nousi 60 senttii kilotunnilt ja mua kinosta kattoo joka aamu päivä hinnat koska pukupellet sano et nii kannattaa tehä! 

Vierailija
286/572 |
01.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eniten tossa pörssissä v......i se että mä en s.......a suostu siihen että kyttään hintaa esim saunomisen suhteen. Meil 8kw kiuas. Yks saunominen maksoi pahimmillaan 26€.. toki jos haluaa ja on intoa niin sit pörssi tulee halvemmaksi. Tiputst vaan elämänlaatua ja teet asioita sähkön hinnan perusteella.

Miksi sitä pitäisi kytätä kun joka päivä voi etukäteen katsoa paljonko sähkö maksaa seuraavana päivänä tunnin tarkuudella? Fingridin tuntihinta sovelluksella tarkastamisessa kestää 10 sekunttia. 

Vierailija
287/572 |
01.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan se kiva näin talvella lämmittää torppaa 0,51c/kWh kun 8c/kWh.

Vierailija
288/572 |
01.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kahden vuoden piina loppui määrikseltä, aika korkata halpa kuohis:

https://www.ts.fi/uutiset/6476343

Vierailija
289/572 |
01.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin onhan se mukavaa kun ei uskalla paskalla käydä ,kun pörssisähkö hyppää taivaisiin,siinähän kyttäätte sähköjä.

Vierailija
290/572 |
01.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sähköinen ääni tulee taivaalta.

Vierailija
291/572 |
01.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin onhan se mukavaa kun ei uskalla paskalla käydä ,kun pörssisähkö hyppää taivaisiin,siinähän kyttäätte sähköjä.

Eipä niillä yksittäisillä hypyillä ole juuri merkitystä. Itsellä omakotitalo ja lämmitys sähköllä. Viimeisen 20kk yhden kWh hinta 4.8c/kWh, sisältää kk-maksun ja marginaalin.

Vierailija
292/572 |
01.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voiko jo alkaa lämmittämään sähkösaunaa, kaksi vuotta ollut kylmillään?

Vierailija
293/572 |
01.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

3800 tyhmää ihmistä saanut vihdoin synninpäästön.

Vierailija
294/572 |
01.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joko olet ottanut lainaa valmiiksi talven sähkölaskujen varten? Onko herätyskello soittamassa kahden aikaan yöllä pyykinpesua ja tiskikonetta varten?

Sähkönseurantasovelluksella näkee hinnat. Itse ajastan pesukoneet päälle, niin ei tarvitse heräillä. 

Meillä taas ei pidetä pesukoneiden hanoja auki öisin. Sama kuin jättäisi koneet päälle ja lähtisi töihin. Ei ole oikein vakuutusyhtiönkään suosittelema tapa toimia. 

Vierailija
295/572 |
01.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä otan kaikki tarvitsemanit (tarvitse  manit eli seikkön mani meikkör)sähköt yhdestä salamaniskusta.Varastoin sen tynnyriin joka on täytetty vuoristosuolalla ja kuusenkävyillä ja joukkoon salainen ripaus sitä,valot palaa mukavasti.

Vierailija
296/572 |
01.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on kahden vuoden kiinteähintainen sopimus ja olen tyytyväinen siihen. Minua ei kiinnosta seurata sähkön hintaa joka tunti. Ainoa mitä seuraan, on kulutuksen määrä. Aivan sama minkälaisia sopimuksia muut tekevät. Ei kiinnosta paskan vertaa mitä kaiken maailman besserwisserit täällä viisastelevat. 

Vierailija
297/572 |
01.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla on kahden vuoden kiinteähintainen sopimus ja olen tyytyväinen siihen. Minua ei kiinnosta seurata sähkön hintaa joka tunti. Ainoa mitä seuraan, on kulutuksen määrä. Aivan sama minkälaisia sopimuksia muut tekevät. Ei kiinnosta paskan vertaa mitä kaiken maailman besserwisserit täällä viisastelevat. 

Näkyy kiinnostavan kun pitää tänne kirjoittaa että ei kiinnosta. Miksi et pidä omana tietonasi jos ei kiinnosta?

Vierailija
298/572 |
01.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloittaja voisi laskea todellisen keskihinnan mikä on toteutunut, siis tammik. kulutustammikuun keskihinta + helmikuun vastaavat jne ja jakamalla maksettu summa kokonaiskulutuksella. Kk keskihinnalla lasketulla vuoden rkeskiarvolla ei ole juurikaan merkitystä ainakaan sähkölämmittäjälle koska suurin kulutus on talviaikaan.

Vierailija
299/572 |
01.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joko olet ottanut lainaa valmiiksi talven sähkölaskujen varten? Onko herätyskello soittamassa kahden aikaan yöllä pyykinpesua ja tiskikonetta varten?

Sähkönseurantasovelluksella näkee hinnat. Itse ajastan pesukoneet päälle, niin ei tarvitse heräillä. 

Meillä taas ei pidetä pesukoneiden hanoja auki öisin. Sama kuin jättäisi koneet päälle ja lähtisi töihin. Ei ole oikein vakuutusyhtiönkään suosittelema tapa toimia. 

Meillä kuivaava pesukone märkätilassa ja automaattiset sulkuventtiilit/vuotohälyttimet vesihanoissa.

Säästyy mukavasti aikaa kun voi seuraavana aamuna nostaa kuivat pyykit kaappiin.

Vierailija
300/572 |
01.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aloittaja voisi laskea todellisen keskihinnan mikä on toteutunut, siis tammik. kulutustammikuun keskihinta + helmikuun vastaavat jne ja jakamalla maksettu summa kokonaiskulutuksella. Kk keskihinnalla lasketulla vuoden rkeskiarvolla ei ole juurikaan merkitystä ainakaan sähkölämmittäjälle koska suurin kulutus on talviaikaan.

Minuutissa laskin 2024 keskiarvon 10kk ja jäi alle 8 cnt. Ja tuossa jo marginaali mukana!

Appista näkee hetkessä

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yksi kolme