Poliitikkojen visio että persaukiset vaihtaa kotteronsa 10 000 euron sähköautoon:)
Miten meni niinku omasta mielestä? Noiden nollapäästösuunnitelmien kanssa?
Kommentit (23)
Ei autoilu ole mikään ihmisoikeus kuten ei Helsingin tai Tampereen keskustassa asuminenkaan. Ellei ole varaa niin sitten on oltava ilman. Niin yksinkertaista se on.
Eihän kymppitonnilla edes saa mitään kunnollista sähköautoa, edes käytettynä.
Minun fillari maksoi noin 10 000 euroa.
Vierailija kirjoitti:
Oma persaukisuus tietysti on aina jonkun muun vika?
En osaa sanoa, kun en itse ole persaukinen.
ap
Niinkuin auton omistaminen olisi joku ihmisoikeus. Järjestä elämäsi ja työsi niin, että selviät ilman. Niin itsekin olen tehnyt. Varaa olisi matkata julkisillakin, mutta ei kiinnosta todellakaan laittaa senttiäkään liikkumiseen, kun jalat toimivat enkä ole valinnut asuinkunnakseni peräreikäkylää hornantuutissa
Vierailija kirjoitti:
Ei autoilu ole mikään ihmisoikeus kuten ei Helsingin tai Tampereen keskustassa asuminenkaan. Ellei ole varaa niin sitten on oltava ilman. Niin yksinkertaista se on.
Tässä on vaan se että Suomen talous sakkaa loputkin, jos mennään siihen mitä esität. "Sitä saa mitä tilaa". Voi sitten todeta. Loppuu loputkin tukien jakamiset.
Voisin ottaa autovipin ja ajaa siten kalliilla, vaikka sähköautolla. Mutta kun en halua. Ajan niin kauan halvalla autolla kuin suinkin. Käytän kalliiseen autoon menevät rahat parempiin tarkoituksiin.
8000 euron fossiilliautoa on varaa tankata 2500 eurolla vuodessa, mutta 10000 euron sähköautoa ei ole varaa ladata 400 eurolla vuodessa?
Vierailija kirjoitti:
Niinkuin auton omistaminen olisi joku ihmisoikeus. Järjestä elämäsi ja työsi niin, että selviät ilman. Niin itsekin olen tehnyt. Varaa olisi matkata julkisillakin, mutta ei kiinnosta todellakaan laittaa senttiäkään liikkumiseen, kun jalat toimivat enkä ole valinnut asuinkunnakseni peräreikäkylää hornantuutissa
Taidat kuulua vihervasemmistoon kun niin vimmalla menet henkilökohtaisuuksiin. Vai oletko niin tyhmä kun ajattelen että puhun itsestäni? Oletko itsekäs jotenkin?
ap
Ottakaa se päänne pois sieltä perseestä niin ymmärrätte, että kaikki ei voi asua siellä Helsingin keskustassa työpaikan vieressä :)
Vierailija kirjoitti:
8000 euron fossiilliautoa on varaa tankata 2500 eurolla vuodessa, mutta 10000 euron sähköautoa ei ole varaa ladata 400 eurolla vuodessa?
10 000 eurolla ei saa sähköautoa. Lisäksi kansalla ei ole tällä hetkellä noita 8 000e autoja vaan paljon halvempia.
Ei mulla muuta, mutta miksi poltikkojen suunnitelmat on niin mahtipontisia ja korkealentoisia? Suomi tarvitsisi poliitikkoja joilla on jalat maassa, eikä tuommoisia haavemailmoissa eläviä.
Esim. Suomi on kaikissa ilmastosuunnitelmissa ollut etukenossa ja "maailman ensimmäsinä" ja "kunnianhimoisin". Tällä sitten on poliitikko ansainnut olemassaolonsa oikeutuksen, omasta mielestään. Vaikka puheilla ei ole ollut mitään katetta.
Mitä kaikkia määräikoja, mihin poliitikkomme ovat kansan sitouttaneet ja lainsäädännöllä lukinneet, onkaan lähestymässä vinhaa vauhtia ja oikeasti näihin ilmastotavoitteisiin ei olla pääsemässä.
Syyllisiä on tietysti he jotka näitä kunnianhimoisia tavoitteita on tehneet.
ap
En halua profiloitua vihervasemmistolaiseksi, joten en hanki sähköautoa.
Vierailija kirjoitti:
Ottakaa se päänne pois sieltä perseestä niin ymmärrätte, että kaikki ei voi asua siellä Helsingin keskustassa työpaikan vieressä :)
Oletat, että muualla kaikki ovat töissä niin kaukana, että sähköautolla töissäkäynti ei onnistu?
Koitahan itse ymmärtää, että suurimmalla osalla ihmisistä päivittäinen ajomatka onnistuisi kymppitonnin sähköautolla helposti.
Sen sijaan mikä sillä vanhalla sähkärillä on tuskaista on pitkät matkat, jos sellaiseen tarvitsee autoa, niin kymppitonnin hintaluokassa polttomoottori on varmasti toimivampi valinta.
Vierailija kirjoitti:
En halua profiloitua vihervasemmistolaiseksi, joten en hanki sähköautoa.
Osta Taycan Turbo, tuskin sinua vihervasuriksi epäillään.
Just oli aamuteeveessä asiantuntijat ja selkeästi sanoivat ettei käytettyä sähköautoa kannata ostaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tässä on vaan se että Suomen talous sakkaa loputkin, jos mennään siihen mitä esität. "Sitä saa mitä tilaa". Voi sitten todeta. Loppuu loputkin tukien jakamiset.
Niinhän se on,autoilijoilta kerätään yli 8 miljardia,josta palautuu vain reilu miljardi,loput menee kaikkeen muuhun,myös siihen sosiaaliturvaan,joten lopetetaan vaan autoilu.Autoilun lopettamine avaa tilaa uusille innovaatioille,hevosmiehet,valmistautukaa tuleviin bisneksiin.
Vierailija kirjoitti:
Minun fillari maksoi noin 10 000 euroa.
Minun auto 47000 Euroa.
Vierailija kirjoitti:
Tämä on varmaan sitä taannoin puheeksi tullutta perhevastaista pr*pagandaa.
Oma persaukisuus tietysti on aina jonkun muun vika?