Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Koskela: Orpon vieraantuu yhä pahemmin terveydenhuollon todellisuudesta

Vierailija
22.10.2024 |

Minja Koskelan mielestä pääministeri Orpon sote-puheet ovat yhä rankemmin todellisuudesta vieraantuneita.

Hän ei näytä huomanneen, että lukuisat hyvinvointialueet mukaan lukien hänen oma alueensa käyvät parhaillaan YT-neuvotteluita ja joutuvat vähentämään henkilöstöä oikeistohallituksen leikkauksien vuoksi, Koskela sanoo.

Samalla pääministeri itse on palannut eduskuntavaalien aikaiseen puhetapaansa, jossa säästöt haetaan digitalisaatiosta ja tehottomista käytännöistä. Pääministeri uskoo, että hoitotakuun romuttaminen ja rahoituksen leikkaaminen eivät heikennä hoitoonpääsyä, vaikka alueiden oma käsitys on täysin päinvastainen.

Koskela viittaa Iltalehden tänään julkaisemaan haastatteluun, jossa pääministeri Orpo korostaa hyvinvointialueiden omaa vastuuta siitä, etteivät ne heikentäisi hoitoon pääsyä, vaikka alueiden rahoitus vähenee.

Sosiaali- ja terveydenhuollon järjestäjät ovat kuitenkin tuoneet esiin, että rahoitusleikkaukset edellyttävät merkittäviä henkilöstövähennyksiä.

Kommentit (4)

Vierailija
1/4 |
22.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tälläkin palstalla moni kuuluisi huilauskeskukseen mutta paikkoja ei enää leikkausten myötä ole...

Vierailija
2/4 |
22.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Punakaartihan itse juuri toteutti tuon epäonnistuneen sote-uudistuksen, joka kasvatti kuluja miljardeilla ja huononsi palveluita. Tuon lehmän muisti ei näköjään yllä niin kauas.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/4 |
22.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Punakaartihan itse juuri toteutti tuon epäonnistuneen sote-uudistuksen, joka kasvatti kuluja miljardeilla ja huononsi palveluita. Tuon lehmän muisti ei näköjään yllä niin kauas.

Vei loppuun sen, mitä te vatuloitte kymmenen vuotta.

Vierailija
4/4 |
22.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sen mitä nimität punakaartiksi olisi pitänyt purkaa kokoomuksen ja kepun lehmänkauppa sote mutta ne rahoittivat sen. Tuo on sellainen soppa että siitä saa syyttää kaikkia puolueita. Persut vihelteli vieressä kun sipilä kiukutteli hallintohimkelinsä ja vastineeksi kokoomus sai yksityiset terveyspalvelut. Kuten kaikissa politiikan lehmän kaupoissa kansalle jäi maksajan rooli.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi viisi kolme