Miten voi olla mahdollista että velkaannumme eniten euroopassa vaikka leikkaamme menoja?
Miten tämä siis voi olla mahdollista? Valtio on karsinu menoja eli leikannu ja myös veroja on kiristetty mutta miten voimme silti velkaantua enemmän ja eniten euroopassa?
Luin hesarin uutisen https://www.hs.fi/talous/art-2000010779344.html
Minne siis ne rahat menee? Jotkut menot on noussu miljardeilla euroilla vuodessa kun leikkaamme ja otamme enemmän velkaa mutta mitkä menot?
Kommentit (687)
Vierailija kirjoitti:
Kansalle riittää jo. Nyt herätkää ihmiset ja puhukaa vaatikaa
VEROT ALAS!
VIRKAMIES ULOS!
Hallitus tekee päätöksiä, jotka vievät uskon talouteen. Odotukset toteutuvat.
"No niin onko tämä nyt sen keskustelijan vastaus, joka lupasi laulaa oikeistolaiset suohon silkalla argumentaation kaarillansa. Kannanottosi älyllisyys on kyllä mykistävä.
Sinänsä ymmärrän tappouhkaukset, sillä sisällissodan lietsojiahan te olette. Ihmettelen vaan mistä ne rikkaat tähän hätään löydetään, mitkä matalaksi pistetään, kun maassa ei enää ole juuri kuin raskaan työn raatajia ja siipeilijöitä.
Niidenkö välillä pitää taisto käydä? "
Mikä ihmeen tappouhkaus?
Syöpä kuuluu hoitaa veitsellä ja myrkyillä, oletko sinä se syöpä miksi minä kuvailen sinua?
Myönsitkö siis kaiken?
En minä rikkaita syytä, minä syytän meidän poliitikkoja, minä syytän sinua. : ]
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Täällä sitä vaan huudellaan ja syytellään hallitusta. Kukaan ei osaa kertoa mitä pitäisi tehdä ja miten ja mistä rahat.
Vaihtoehtoja hoetaan täälä, mikä sun lukutaidossa on vikana?
Ideologinen asennevamma?
Tuossako oli sinun vaihtoehdot? Lukutaidottomuudesta ja asennevammasta haukkumalla Suomi nousuun?
Vierailija kirjoitti:
"No siks just kaikkien pitäis oikeesti nousta barrikadeille. Jos miljoona tyyppiäkii jättää menemättä töihin oli se luvallista tai ei ni mitä ne voi sille tehhä? "
Sun mielestä poliisilla on aikaa tulla kantamaan teitä pois Mannerheimintieltä, kun tukitte ambulanssin kulkuväylän? Mieti nyt uudestaan. Rikosilmoitus terrorismiin yllyttämisestä tehty.
Sä koet liikenneruuhkan terrorin kautta? :' D
Aika miehekäs meno.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Täällä sitä vaan huudellaan ja syytellään hallitusta. Kukaan ei osaa kertoa mitä pitäisi tehdä ja miten ja mistä rahat.
Ideologinen asennevamma?
Tuossako oli sinun vaihtoehdot? Lukutaidottomuudesta ja asennevammasta haukkumalla Suomi nousuun?
Ei, vaan antamalla koko kansalle kyvyn nähdä paskanpuhujien läpi koko suomi nousuun.
Vielä vuosi sitten nauratti ja minä olin alakynnessä, onko tänään yhtä hauskaa, ens kesän lopulla minulla on hauskaa. : ]
Vientivetoista palkkamallia ajetaan kuin kärmestä p ssyyn mutta meillä ei oikein ole mitään mitä voi viedä. Odotetaan petskun keväälle suunnittelemaa aivoriihtä ja sitten mietitään pari vuotta kunnes onkin jo vaalit.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja tää on myös ihan pas kaa, että veronmaksajien rahoilla koulutetaan kortistoon vinoilemaan muille somessa täydellisellä kieliopilla ja sanailutaidoilla.
vi t t uette te sitä varten saanut ilmaista koulutusta, että voitte aukoa päätänne maksajille
Mhm...
Vai on se sietämätön ongelma kun kansalainen osaa artikuloida ongelmansa?
Hyvä, tää on vielä semmoista veltoin rantein osallistumista, odotas vaan kun me pistetään meidän koko osaaminen ja koulutus siihen että vääryydet korjataan, se tulee oleen sietämätöntä sinne kotisohvalle asti.
No niin on, velttoa osallistumista. Voisko vaikka mennä töihin? Hommat voi aloittaa vaikka heti, jos valmista paikkaa ei löydy niin firma pystyyn.
Ja hei moni sanoo, että tavallinen työssäkäyvä, joka on toisen asteen koulutuksen saanut ei pysty elättämään edes pientä perhettä. Ei voi tehdä esim. lasta. Ei sellaista pidä hyväksyä, tavallista työtä tekemällä pitää elää, se on vallan kumous velvollisuus kuule sitten. Se vaan että en ole varma että moniko ahne pa ska vaan valehtelee että muka on uhri vai onkohan itse tehnyt mitään kenenkään hyväksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ideologinen asennevamma?
Ei, vaan antamalla koko kansalle kyvyn nähdä paskanpuhujien läpi koko suomi nousuun.
Vielä vuosi sitten nauratti ja minä olin alakynnessä, onko tänään yhtä hauskaa, ens kesän lopulla minulla on hauskaa. : ]
Sinä olet saatanan pelottava ihminen.
Ei ne isot menot vaan ne pienet tulot. Suomi on elänyt velalla 2007 kriisistä alkaen. Nyt mietitään miten menoja voi leikata.
Eli pienet tulot + isot menot + päälle 20v lainaa ja niiden kulut.
"No niin on, velttoa osallistumista. Voisko vaikka mennä töihin? Hommat voi aloittaa vaikka heti, jos valmista paikkaa ei löydy niin firma pystyyn.
Ja hei moni sanoo, että tavallinen työssäkäyvä, joka on toisen asteen koulutuksen saanut ei pysty elättämään edes pientä perhettä. Ei voi tehdä esim. lasta. Ei sellaista pidä hyväksyä, tavallista työtä tekemällä pitää elää, se on vallan kumous velvollisuus kuule sitten. Se vaan että en ole varma että moniko ahne pa ska vaan valehtelee että muka on uhri vai onkohan itse tehnyt mitään kenenkään hyväksi. "
Ei paljon kiinnosta porvarin myymä häpeä, se on viallista, tulee epäreilusti paska olo.
Te halusitte tapella, saitte haluamanne, ei tästä enää temppuilulla paeta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suomalaiset rikkaat ovat kyllä säälittäviä uhriutujia. Melkoisia ihmisen irvikuvia nämä miljönäärit, jotka kadehtivat joltain rutiköyhältä omaishoitajaltakin viimeisiä rahoja, kun ei vaan ole rahaa! On se tosiaan kurjaa, kun omistaa vaan miljoonia, ja voisi ilman verotusta omistaa vieläkin enemmän. Ahneille ei mikään riitä.
Suomessa on miljonäärejä tosi vähän. Heidän rahoillaan ylläpidetään tätä yhteiskuntaa monin tavoin. Ikäänkuin he eivät sitten hoitaisi perheenjäseniänsä.
Monen kateellisen korkein päämäärä näyttää olevan huolehtia itsestään ja ehkä siitä puolisosta ja lapsesta ja sitten on sankari, vaikka ei mitään muuta ole tehnyt. Joo kyllä se on sille yksilölle onnellista, että löytyy keskinäistä hyvyyttä ja rakkautta omaan perheeseen ja uhrautumista, se on tärkeää tottakai, mutta tuliko
Toki nämä miljönäärit, jotka ovat Suomessa saaneet ilmaisen koulutuksen, turvallisen elämän ja miljoonaomaisuuden, voisivat sitten ottaa kotiinsa asumaan muutaman varattoman sairaan, vammaisen ja vanhan ihmisen, jonka elättäminen valtion varoista on miljönäärille vaan liikaa. Vai onko miljönääri sitä mieltä, että kuolkoot hankeen? Jos jälkimmäinen, niin mielellään voisi miljönääri käydä sitten edes katsomassa työnsä tulokset. Toivottavasti köyhät älyävät mennä kuolemaan näiden "ryöstettyjen" "rutiköyhien" miljönäärien ulko-oven taa.
Mistä löydetään poliitikot, jotka uskaltavat leikata kunnolla? Olisi syytä lakkauttaa sosialisoitu terveydenhoito ja korkeakoulutus heti.
Vierailija kirjoitti:
"Mistä löydetään se talvisodan me henki ja pannaan arkadianmäki polvilleen.
Ilmoittaudun samantien vapaaehtoiseksi järjestämään!"
Minä olen ollut täälä huutamassa kohta 2 vuotta, olen ylpeä sinusta ja heräämisestäsi.
Tällä menolla ens kesänä täälä on jo ihan kunnon rähinä päällä, barrikadit on loppujen lopuks aika äärimmäinen vaihtoehto, minä edelleen elättelen toiveita siitä että hallitus saadaan painostettua väkivallattomasti pois vallasta kun vielä ehtis.
Ei kai siihen väkivaltaa tarvita, kun sanoo että moikkuli teijän on aika häipyä.
Kiitos! :) Mutta olen ollut tätä mieltä jo vuosia.
Minä taas en usko, että ikipäivänä tulee sellaista tilannetta että suomalaisille riittäisi. Valitettavasti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kansalle riittää jo. Nyt herätkää ihmiset ja puhukaa vaatikaa
Ei auta, kaikki vaikutusvälineet on otettu pois, pöydällä on jäljellä puukko ja nyt odotellaan keneltä menee ekana hermot ja tarttuu siihen ja teked jotain tyhmää et muiden ei tarvis.
Tuo on just pahinta suomalaisuutta et ollaan niin lampaita eikä uskalleta.
Perhana kun vaikka miljoona työläistä ja työtöntä ja kaikkee lopettaa hommat ni on pakko tehhä jotain. Ei mee montaa päivää ni loppuu tää pelleily.
Mutta mikä hitto siinä on että kaikki vaan itkee ja valittaa kotona muttei oo minkääntekijöiks kuiteskaa..
Tulee historian kirjat mieleen. Työläiset tappoi herrat ja sitten ne valitsi itselleen uudet, koska herran duuni ei houkuttanutkaan. Voi yksinkertaisuus.
Sama tapahtui esim. Ranskassa, Venäjällä ja nyt te vaan haudotte samaa. Väkivalta on niin helppoa.
Ihminen on luotu paljon parempaan.
Tulee mieleen, että ehkä teidän asiat ei ole niin huonosti kuin täällä valitatte. Tee työtä ja nauti elämästä, ei tää oo mitään Hollywoodia, miksei riitä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pelkstään leikkaamalla ei taloutta pelasteta vaan tarvitaan talouskasvua ja työpaikkoja. Leikkausten takia ihmisille jää vähemmän rahaa käyttöön...
Eihän niistä leikkauksista valta osa ole vielä voimassa. Tullevat vasta ensi vuodelle.
Mitäpä arvelet, että tällä hetkellä työssäkäyvät tekevät? Pistävät joka sentin säästöön, yleensä ulkomaisiin sijoituksiin. Pakko on, kun työttömyys uhkaa yhä useampia, ja samalla ollaan viemässä perusturva. Jos jää työttömäksi, ei tule enää ansiosidonnaista eikä omistusasuntoon saa enää asumistukeakaan, eli aika paljon saa olla rahaa säästössä, että selviää esim. vuoden työttömyydestä myymättä lasten kotia.
Juuri näin se menee. Pelottaa ja puskuri on pakko olla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Katsopa noiden johtajien palkkoja vaikka sotessa ja johtajiahan riittää jos minkälaista..osaa en ole ikinä kuullutkaan.Sitten heillä on tietysti kaikilla avustajia työnsä tekoon jne ja jos ei tykkää, kun pitäisi jotain tehdäkin niin eroavat..ja taas tulee muhkeat erorahat.😂😂 niin naurettavaa,että itkettää.Aina löytyy taho,joka sanoo,että on palkkansa ansainnut ,tämä johtaja...työntekijä on sitten asia erikseen.
Johtajien palkat on minusta kohdillaan, ministerien palkat pitäisi saada kanssa paremmiksi, mutta kyllä niiden vakanssien määrää pitää leikata rajusti. Ihan hulluja määriä noita virkoja. Harmittaa, kun hallitus ei leikkaa kunnolla.
Argentina har 44 mn invånare och 9 ministrar. Finland har 5,6 mn invånare och 18 ministrar. Undrar någon varför siffrorna in
Toki jos Suomen suunt haetaan epävakaisista lattarimaista, niin voidaan samantien lopettaa esim terveydenhuolto ja korkeakoulutus kokonaan ja keskittää valta jollekin hullulle armeijan kenraalille. Jos kuitenkin viiteryhmä edelleen olisi demojraattiset Pohjoismaat ja myönnettäisiin, että monimutkaiset teollisuusmaat tarvitsevat osaavan poliittisen johdon ja sopiva julkinen sektori myös tukee talouskasvua.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä minä osaisin kertoa. Koska nähdään niin voidaan käydä tilanne läpi kunnolla? Ei ihan muutamalla lauseella selviä tää asia
Vierailija kirjoitti:
Hallitus tekee päätöksiä, jotka vievät uskon talouteen. Odotukset toteutuvat.
Tämä. Pelko on selkärangassa. Itse sain heti kun kokkarit voitti vaalit.
"No siks just kaikkien pitäis oikeesti nousta barrikadeille. Jos miljoona tyyppiäkii jättää menemättä töihin oli se luvallista tai ei ni mitä ne voi sille tehhä? "
Sun mielestä poliisilla on aikaa tulla kantamaan teitä pois Mannerheimintieltä, kun tukitte ambulanssin kulkuväylän? Mieti nyt uudestaan. Rikosilmoitus terrorismiin yllyttämisestä tehty.