Miksei Leevi & The Leavingsin lauluja canceloida?
Joku Sopivasti lihava, Unelmia ja toimistohommia ja Sunnuntaiksi San Franciscoon vaikka? Raiskausfantasioita ja turvattoman tilan luomista kaikki tyynni.
Kommentit (60)
Vierailija kirjoitti:
Minäpä olen vihervassariwokefemakko ja suosikkiyhtyeeni on Leevi and the Leavings.
Minä olen persu ja minun suosikkiyhtyeeni taasen on Eläkeläiset.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Gösta tavoitteli usein lauluissaan suomalaisen miehen itseriittoista, jopa harhaista mielenmaisemaa ja kommentoi sitä taidokkaasti laulamalla kyseisen miehen näkökulmasta. Vaikka lyriikat voivat kuulostaa kyseenalaisilta siitä kontekstista irrotettuna, minusta ne on paljon järkevämpi lukea miehisen käytöksen ja valtarakenteiden kritiikkinä.
Tai jotain sinne päin.
"Sinua rinnoista puristaisin, kun ei ne piilossa tahtonut pysyäkään".
Sopivasti Lihava on ajattoman taitavasti kirjoitettu kuvaus siitä, kuinka involuntaarisessa selibaatissa elävä, misogyyninenkin mies löytää onnensa patriarkaalisten naisihanteiden ulkopuolelta. Toisaalta jotkin kriitikot tulkitsevat sanat "Kun päällesi puskin" viittauksena tahdonvastaiseen seksuaaliseen kanssakäymiseen, joka asettaa päähenkilön täysin eri valoon. Kumm
Miksi ei voi laulaa "pulleista purjeista" ja "mahtavasta peräsimestä" niin kuin normaalit ihmiset?
Etkö näe, että tanssin? kiteyttää jotakin aihe vapaan sukupuolten väleistä.
Minä aina ajattelin, että kun siinä "Sopivasti lihava"-biisissä lauletaan "päällesi puskin" että kyseessä on konsensuaalinen yhdyntä ja mies vaan leikkisästi laulaa puskemisesta kun työntyy naiseen sisälle. Ei tullut mieleenkään mitään sairaita raiskausjuttuja tms.
Vierailija kirjoitti:
Miksei sinua ja kaikkia kaltaisiasi canceloida?
Taide on taidetta, ei sitä tarvitse ottaa niin vakavasti, eikä etenkään kirjaimellisesti. Sellaista taidetta ei ole myöskään pakko kuluttaa, josta ei pidä. Kuuntele vaikka Behmiä, se on sinulle juuri sopivan sisällötöntä skeidaa, ja jätä oikea musiikki niille, jotka siitä jotain ymmärtävät.
Kai ymmärrät, että ap on persu, joka haluaa saada skismaa aikaiseksi ja yrittää pilkata wokeja?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minäpä olen vihervassariwokefemakko ja suosikkiyhtyeeni on Leevi and the Leavings.
Miksi?
Miksi ei? Monessa kappaleessa näkökulma on ns. pienen ihmisen. Sanailu on nokkelaa ja kertomukset elämänmakuisia. En ole konservatiivinen tiukkis, pidän synkästä ja navanalushuumorista ja niin, Göstahän ei todellakaan olisi persu, jos eläisi. Uso pois.
RKP?
Sanoitusten perusteella veikkaisin, että lähempänä vihreitä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi?
Miksi ei? Monessa kappaleessa näkökulma on ns. pienen ihmisen. Sanailu on nokkelaa ja kertomukset elämänmakuisia. En ole konservatiivinen tiukkis, pidän synkästä ja navanalushuumorista ja niin, Göstahän ei todellakaan olisi persu, jos eläisi. Uso pois.
RKP?
Samasta teemasta on paljon parempi biisi Raparperitaivas. Ilman tuota muovista dr alban reggaeta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Samasta teemasta on paljon parempi biisi Raparperitaivas. Ilman tuota muovista dr alban reggaeta.
Raparperitaivas on oma lemppari... Asiaan ehkä vaikuttaa suvun mökillä oleva isoisoäidin istuttama raparperi. Siinä kuistilla rakkaan kanssa raparperia pakkaseen leikellessä unohtaa hetkeksi muun maailman.
Vierailija kirjoitti:
Etkö näe, että tanssin? kiteyttää jotakin aihe vapaan sukupuolten väleistä.
Etkö näe että provoan?
Vierailija kirjoitti:
"Pojat tanssimaan" on suomalaisen homofiskon klassikko.
Miten voi olla homoFiskoa kun lauletaan tyttöjen huomion saamisesta?
Hyvä ketju muistuttamaan kuinka hyviä muusikoita Leavingsit oli Göstan biisintekotaitojen ja kieron myötäsukaisen lempeästi suomalaisuutta kuvaavien lyriikoiden lisäksi. Vaikkapa toi Pojat Tanssimaan biisin Rife Paanasen bassokuviot jotka toi mieleen Blondien Gary Valentinen bassottelut.
Kuuntelin pitkästä aikaa Leevi and the Leavings-orkesteria, kun joku noita videoita tänne laittoi. Aivan loistavia!
Miksi pitäisi?
Älä kuuntele jos ahdistaa. Tunge sormet korviin ja rallattele. Sitähän se keskustelu kaltaistesi kanssa olla muutenkin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä olen persu ja minun suosikkiyhtyeeni taasen on Eläkeläiset.
Sen arvaan. Onnea. Eri
Vierailija kirjoitti:
Pikku Kakkosen nimi pitää muuttaa! Tiedättekö mitä siitä tulee mieleen?
Suvi-Penttiä varmasti pelottaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Pojat tanssimaan" on suomalaisen homofiskon klassikko.
Miten voi olla homoFiskoa kun lauletaan tyttöjen huomion saamisesta?
Luuletko että joku Gloria Gaynorin I will survive on naiselle kirjoitettu?
Kankeloi pe*sees. Hyvää musaahan nuo on!!!
Sopivasti Lihava on ajattoman taitavasti kirjoitettu kuvaus siitä, kuinka involuntaarisessa selibaatissa elävä, misogyyninenkin mies löytää onnensa patriarkaalisten naisihanteiden ulkopuolelta. Toisaalta jotkin kriitikot tulkitsevat sanat "Kun päällesi puskin" viittauksena tahdonvastaiseen seksuaaliseen kanssakäymiseen, joka asettaa päähenkilön täysin eri valoon. Kummassakin tapauksessa on selvää, että laulu seuraa Sundqvistille tyypillistä kaavaa, jossa päähenkilön näkökulma esitellään sellaisenaan ja sen tulkitseminen sekä tuomitseminen annetaan yleisön tehtäväksi.
Mä veikkaan että se vaan halus laulaa läskin naisen seksikkyydestä.