Kuinka paha tilanne täytyy olla, jotta on hyväksyttävää käydä leipäjonossa?
Mitä mieltä olette? Ottakaa huomioon että ruokaa tulee jaettavaksi enemmän kuin ne harvat ihmiset tarvitsee, joille leipäjono on ainoa laillinen keino saada ruokaa nälkäänsä. Olen itse sitä mieltä että on ihan ok mennä jonon jatkoksi vaikka rypisi rahassa. Ruuan jakajilla on tietysti oikeus päättää tulo- ja varallisuusrajoista yms., mutta jos niin ei ole tehty, antaa mennä vaan.
Kommentit (73)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen keskituloinen enkä taatusti lopeta leipäjonossa käymistä ennen kuin siellä käyvät köyhät lopettaa kaiken tarpeettoman ostamisen.
Miksi käyt leipäjonossa? Leipähän on vielä vanhaa ja kuivaakin.
Koska hän on kade, katkera ja häiriintynyt trolli. Eikä hän käy missään.
Miten sairas pitää olla päästään, että vihaa ja kadehtii köyhiä? Saati että hävikkiruuan takia. Monesti pilaantunutta jo jaettaessa. Käynyttä vihannesraastetta ym.
Vierailija kirjoitti:
S market kertoo ruokalappuja on venäjän kansalaisilla ja Viron eikä suomalaisilla.
Kenen myöntämiä ruokalappuja?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei sinne jonoon vain mennä.
Ruokaseteli diakoniatyöntekijältä
Jos tarvitset tilapäistä ruoka-apua, ota yhteyttä oman asuinalueesi lähellä olevaan diakoniatyöntekijään ja sovi tapaaminen. Avun saaminen ei edellytä seurakunnan jäsenyyttä.
Ota mukaan tapaamiseen taloudellisesta tilanteesta kertovat tiedot, esimerkiksi toimeentulotuki. Arvioimme tapaamisessa yhdessä tilannettasi ja keskustelemme ratkaisun keinoista.
https://www.jyvaskylanseurakunta.fi/apua-ja-tukea/diakoniasta-apua-arke…
Tiedätkö mikä ero on diakoniatyöllä ja noilla leipäjonoilla ? Leipäjonoon saa mennä kuka hyvänsä, diakonian ruokaseteli on kauppaan. Näissä ruoan jakopisteillä olevilla ei ole oikeutta edes toisten tuloja tarkistaa, edes nimeä niille ei pidä kertoa, tavallisia ihmisiä siellä jakaa
Täällä nimenomaan leipäjonoon haetaan lappu diakonialta. Seurakunnan leipäjono, muita ei käsittääkseni edes ole.
Ruoka-avun hakija tarvitsee ruokasetelin, jonka hän saa oman asuinalueen diakonilta. Hakijalta ei vaadita uskonnollista vakaumusta. Hakijan tulee olla vähävarainen, jolloin hän on oikeutettu saamaan maksutonta ja vastikkeetonta ruoka-apua. Ruoka-apua saa setelillä joka toinen viikko.
Tälläisiä leipäjonoja ei pitäisi tukea sentilläkään veronmaksajien rahoista. Sairaiden ja laiskojen hyysääminen pitää lopettaa.
Kyllä leipäjonoon saa ja voi mennä kuka tahansa joka kokee sen tarpeelliseksi.
Vierailija kirjoitti:
Olen muuten samaa mieltä, mutta korvaisin sanan "tarpeelliseksi" sanoilla "ajan ja vaivan arvoiseksi".
Vierailija kirjoitti:
Miksi väität moista mutta et todista sanomaasi. Eri kaupungit ja kunnat -> eri käytännöt. Todistettu on.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen keskituloinen enkä taatusti lopeta leipäjonossa käymistä ennen kuin siellä käyvät köyhät lopettaa kaiken tarpeettoman ostamisen.
Miksi käyt leipäjonossa? Leipähän on vielä vanhaa ja kuivaakin.
Koska hän on kade, katkera ja häiriintynyt trolli. Eikä hän käy missään.
Miten sairas pitää olla päästään, että vihaa ja kadehtii köyhiä? Saati että hävikkiruuan takia. Monesti pilaantunutta jo jaettaessa. Käynyttä vihannesraastetta ym.
Köyhien kadehtiminen olisikin sairasta. Siihen ei ole mitään syytä, kun kuka tahansa voi mennä leipäjonoon hakemaan itselleen ilmaiset ruuat.
Jonottamaan jotakin kassia pitkäksikin aikaa ja mahdollisesti saa vähän leipää ja ehkä jonkun eineksen. Tokihan osa työssäkäyvistä ja ihan hyvin tienaavistakin ovat sairaalloisen pihejä mutta ei siinä ole mitään järkeä. Kaupan aletuotteista voi sentään nuuka valita mitä ottaa.
Minusta leipäjonoon pitää mennä jos tuntuu apua tarvitsevan. On siellä monenlaista väkeä jotka valikoivat ruoat ja heittävät vaikka leivät rosikikseen. Liha, juusto ja kala kyllä kelpaavat. Käydessäni olen yrittänyt jättää mersuni vähän kauemmaksi ja laittaa vähän huonommat vaatteet päälle jotta sulaudun paremmin joukkoon.
Vierailija kirjoitti:
Minusta leipäjonoon pitää mennä jos tuntuu apua tarvitsevan. On siellä monenlaista väkeä jotka valikoivat ruoat ja heittävät vaikka leivät rosikikseen. Liha, juusto ja kala kyllä kelpaavat. Käydessäni olen yrittänyt jättää mersuni vähän kauemmaksi ja laittaa vähän huonommat vaatteet päälle jotta sulaudun paremmin joukkoon.
Minä hain itselleni Asunnottomien yön tapahtumasta ilmaisjaossa olleen takin, jota käytän aina leipäjonoon mennessäni. Se on sellainen iloisenkirjava 90-luvun tuulipuvun takki johon on pinttynyt edellisen käyttäjän jäljiltä tupakan haju.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei sinne jonoon vain mennä.
Ruokaseteli diakoniatyöntekijältä
Jos tarvitset tilapäistä ruoka-apua, ota yhteyttä oman asuinalueesi lähellä olevaan diakoniatyöntekijään ja sovi tapaaminen. Avun saaminen ei edellytä seurakunnan jäsenyyttä.
Ota mukaan tapaamiseen taloudellisesta tilanteesta kertovat tiedot, esimerkiksi toimeentulotuki. Arvioimme tapaamisessa yhdessä tilannettasi ja keskustelemme ratkaisun keinoista.
https://www.jyvaskylanseurakunta.fi/apua-ja-tukea/diakoniasta-apua-arke…
Tiedätkö mikä ero on diakoniatyöllä ja noilla leipäjonoilla ? Leipäjonoon saa mennä kuka hyvänsä, diakonian ruokaseteli on kauppaan. Näissä ruoan jakopisteillä olevilla ei ole oikeutta edes toisten tuloja tarkistaa, edes nimeä niille ei pidä kertoa, tavallisia ihmisiä siellä jakaa
Mikä laki muka kieltää ruuan jakajia vaatimasta henkilöllisyystodistusta, tulotietoja yms. kaikilta kassin hakijoilta? Ei mikään. Kassin hakijoita saa vaatia vaikka soittamaan kukkopilliä ja tanssimaan ripaskaa.
Venäjällä maksaa kokonainen leipä kaupoissa 50 senttiä joten kyseessä on ahneus ja kateus.