Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kuinka paha tilanne täytyy olla, jotta on hyväksyttävää käydä leipäjonossa?

Vierailija
21.10.2024 |

Mitä mieltä olette? Ottakaa huomioon että ruokaa tulee jaettavaksi enemmän kuin ne harvat ihmiset tarvitsee, joille leipäjono on ainoa laillinen keino saada ruokaa nälkäänsä. Olen itse sitä mieltä että on ihan ok mennä jonon jatkoksi vaikka rypisi rahassa. Ruuan jakajilla on tietysti oikeus päättää tulo- ja varallisuusrajoista yms., mutta jos niin ei ole tehty, antaa mennä vaan.

Kommentit (73)

Vierailija
1/73 |
21.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen samaa mieltä. Tasa-arvoa on että kaikilla on yhtäläinen mahdollisuus jonottaa täytettä jääkaappiinsa.

Vierailija
2/73 |
21.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos on aikaa ja pokkaa niin jonoon vaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/73 |
21.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ruokajakelu on tarkoitettu sellaiselle joka ei saa tarpeeksi syötyä omalla rahallaan. Joten rikkaat pois leipäjonoista jotta köyhille riittää tarpeeksi ruokaa

Vierailija
4/73 |
21.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikka välillä on tosi tiukkaa niin en vielä kehtaisi. Niin monella on kumminkin vielä huonommin asiat

Vierailija
5/73 |
21.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos on aikaa ja pokkaa niin jonoon vaan.

Kannattaa kuitenkin hoitaa rokotukset kuntoon koska leipäjonot on melkoisia tautipesiä.

Vierailija
6/73 |
21.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aha, ajattelit sitten vielä leivän köyhän suusta, ahne paskakokkare!

Vierailija
7/73 |
21.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitäisikö valtion antaa kaikille yksi leipä päivässä tasa-arvon nimessä? Saahan hyvätuloiset lapsilisää siinä missä köyhäkin.

Vierailija
8/73 |
21.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Köyhät sairaseläkeläiset ja toimeentulolla olevat. 

Vierailija
9/73 |
21.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No ruokajakelu on tarkoitettu sellaiselle joka ei saa tarpeeksi syötyä omalla rahallaan. Joten rikkaat pois leipäjonoista jotta köyhille riittää tarpeeksi ruokaa

Jos on rahaa viinaan ja tupakkaan niin onko jono silloin oikea paikka?

Vierailija
10/73 |
21.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä pidän roskiin menevän ruokahävikin vähentämistä leipäjonon tärkeimpänä merkityksenä. Leipäjonossa käyminen on ekoteko, varallisuudesta viis.

Vierailija
11/73 |
21.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

HELLsingissä mennään ruokajonoon kun bensatankki on Audissa puolivälissä.

Vierailija
12/73 |
21.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen keskituloinen enkä taatusti lopeta leipäjonossa käymistä ennen kuin siellä käyvät köyhät lopettaa kaiken tarpeettoman ostamisen.

Vierailija
13/73 |
21.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tällaisten asioiden parissa se persun mieli askartelee - kateus ruokajonossa jaettavista armopaloista. Ehkä Purra voisi säätää lain, joka kieltää ruoan jakamisen ihmisille muualla kuin supermaketissa maistiaisina maksaville asiakkaille.

Vierailija
14/73 |
21.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ei ole rahaa ostaa ruokaa tyhjiin kaappeihin, niin leipäjono on ok.

En arvosta esimerkiksi naapuriani, joka on lottovoittaja, jolla varat sijoitettu, pihi kuin mikä, käy leipäjonossa vanhoissa ryysyissä. Ei rahattomuutta, vaan pihiyttään. Sitten kehuu, kun ruokaan on mennyt viisikymppiä kuussa ja sekin alelaputettuihin tuotteisiin jotka laittaa siihen kahdeksanteen ilmaiseksi saatuun pakastimeen, joka on kylmäkellarissa, ettei kulu sähköä niiden ylläpitämiseen.

Vierailija
15/73 |
21.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä pidän roskiin menevän ruokahävikin vähentämistä leipäjonon tärkeimpänä merkityksenä. Leipäjonossa käyminen on ekoteko, varallisuudesta viis.

Eloperseilijä vie ruuatkin köyhiltä ekotekoon vedoten... mitäköhän vielä...

Vierailija
16/73 |
21.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pitäisikö valtion antaa kaikille yksi leipä päivässä tasa-arvon nimessä? Saahan hyvätuloiset lapsilisää siinä missä köyhäkin.

Olisihan se oikeudenmukaista,mitä vasemmalta aina jaksetaan huudella,toki myöskin tasa-arvoista.

Vierailija
17/73 |
21.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen keskituloinen enkä taatusti lopeta leipäjonossa käymistä ennen kuin siellä käyvät köyhät lopettaa kaiken tarpeettoman ostamisen.

Vaimo ja 2 lasta. Vaimo ei saa töitä. Minä olen päivätöissä. Lapset koulussa ja hankintoja piisaa. Tätä kautta päätynyt laskelmissa siihen, että 8 €/päivä on koko poppoon ruokabudjetti. Onnistuu, mutta tiukkaa on.

Toivoisin sinulle tätä samaa. Ihan sydämeni pohjasta.

Vierailija
18/73 |
21.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos on rahaa viinaan ja tupakkaan niin onko jono silloin oikea paikka?

Hyvin todellinen kommentti on,näihin fyrkat menee,sitten ilmainen safka.

Vierailija
19/73 |
21.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ennen koronaa kotikaupunkini leipäjonosta jäi leipää niin paljon yli että sitä vietiin hevosille asti. Silloin mäkin kävin välillä leipäjonossa, vaikka pärjäsin suht mukavasti. Nyt jätän ruuat niille jotka tarvitsee.

Vierailija
20/73 |
21.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vaimo ja 2 lasta. Vaimo ei saa töitä. Minä olen päivätöissä. Lapset koulussa ja hankintoja piisaa. Tätä kautta päätynyt laskelmissa siihen, että 8 €/päivä on koko poppoon ruokabudjetti. Onnistuu, mutta tiukkaa on.

Toivoisin sinulle tätä samaa. Ihan sydämeni pohjasta.

Jos tahdot pahaa muille, miksi muiden pitäisi välittää siitä kuinka paljon ruokaa sinä ja kaltaisesi saatte ilmaiseksi leipäjonosta?