Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

G. Perheellinen nainen oletko tyytyväinen miehen osallistumisesta arjenpyöritykseen?

Vierailija
21.10.2024 |

Voit myös kuvailla kuinka teillä arki pyörii. Tämä on siis lapsiperheiden kysymys. Mielenkiintoista on myös ns metatöiden tekeminen ja jos mies ei niistä huolehdi vaan sinun pitää pyytää niin haittaako se sua vai ei? Joillakinhan voi olla myös esim että toinen vastaa kaupassakäynnistä ja sitä kautta esim että jääkaapissa on aina tarvittavat ruuat. 

Oletko tyytyväinen miehesi osallistumiseen

Vaihtoehdot

Kommentit (23)

Vierailija
1/23 |
21.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jokseenkin tyytyväinen.  Koti joskus sekaisin ja pitää muistuttaa siivoamisesta. Enemmän harmittaa,  kun en itse saa tarpeeksi huomiota. 

Vierailija
2/23 |
21.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei aina toimi. Usein mm. kokkauset mitä sattuu, ei aina "ehdi" pestä kaiken värisiä pyykkejä jne. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/23 |
21.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on siitä helppoa, että ei ole lainkaan metatöitä. Asiat tehdään, kun ne tulevat eteen ja hyvin on toiminut jo 20 vuotta. Lapsille on ruokaa, on oikeankokoiset vaatteet, vanhimmalle saatu ajokorttikin, joten rennolla otteella pärjää siinä kuin vuosikelloa tekemälläkin.

Vierailija
4/23 |
21.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki sujuu mäkättämättä. Kumpikin tekee sitä, minkä parhaiten osaa. Mies käy kaupassa ja tekee kaikki ulkotyöt ja sisällä koneiden huollot ja raskaat kotityöt. Minä laitan ruuat ja pesen pyykit. Yhdessä siivotaan. Metatyöt? Se joka osaa tai jota kiinnostaa  tekee. Ei ostella lahjoja eikä lähetellä joulukortteja, lasten asiat hoidetaan yhdessä. Kyllä kaikesta saa riidan ja arvovaltasodan, jos haluaa, mutta jos on rakkautta ja arkijärkeä, ei tartte riidellä ja katkeroitua.

Vierailija
5/23 |
21.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole ollut ongelmia. 

Vierailija
6/23 |
21.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä on siitä helppoa, että ei ole lainkaan metatöitä. Asiat tehdään, kun ne tulevat eteen ja hyvin on toiminut jo 20 vuotta. Lapsille on ruokaa, on oikeankokoiset vaatteet, vanhimmalle saatu ajokorttikin, joten rennolla otteella pärjää siinä kuin vuosikelloa tekemälläkin.

Niin itse mietin sitä että onko metatyöt osittain vain sitä että toinen on ottanut vetovastuun ja jos toinen vaikka yrittäisi siitä saa toruja. Monestihan vitsaillaan "nainen on perheen hallitus" voihan tuossa olla perääkin. Sen takia kysyin että onko joissakin perheissä vastuut jaettu jolloin toinen huolehtii täysin ko osa-alueesta metatöineen. 

Toisaalta voi olla myös perheitä jossa yhdessä tuumailaan tai toinen tuumailee. "Hei mitäs tehtäis tänään ruuaksi" "jääkaapista on maito loppu, viittisitkö hakee..." tai käydään kaupassa aina torstai-iltaisin, imuroidaan perjantaisin. Jos lapsen lakana menee likaiseksi se hoitaa joka huomaa. Jne eikä ns metatöistä tehdä mitään numeroa. 

Vierailija
7/23 |
21.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaikki sujuu mäkättämättä. Kumpikin tekee sitä, minkä parhaiten osaa. Mies käy kaupassa ja tekee kaikki ulkotyöt ja sisällä koneiden huollot ja raskaat kotityöt. Minä laitan ruuat ja pesen pyykit. Yhdessä siivotaan. Metatyöt? Se joka osaa tai jota kiinnostaa  tekee. Ei ostella lahjoja eikä lähetellä joulukortteja, lasten asiat hoidetaan yhdessä. Kyllä kaikesta saa riidan ja arvovaltasodan, jos haluaa, mutta jos on rakkautta ja arkijärkeä, ei tartte riidellä ja katkeroitua.

Niin no minusta monella osa-alueella voi olla metatöitä. Esim ruokahuollossa. Mies käy kaupassa, tekeekö listan vastaako että jääkaapista löytyy tarvittava? Ne on metatöitä. Ei sillä että niistä tartteis mitään numeroa tehdä. 

ap

Vierailija
8/23 |
21.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Teillä ei ikinä suunnitella mitään ennakkoon? Ei edes kauppalistaa?

Vierailija
9/23 |
21.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jokseenkin tyytyväinen siitä syystä, että minä hoidan erittäin mielelläni kaikki kotityöt, mutta toivoisin miehen huomioivan useammin silti sen, että silti hän voi viedä pyykit pyykkikoriin itsekin tai laittaa likaiset astiat koneeseen eikä vain sanoa, että en tiennyt että olet pesemässä pyykkiä/laittamassa astianpesukonetta päälle.

Vierailija
10/23 |
21.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin no minusta monella osa-alueella voi olla metatöitä. Esim ruokahuollossa. Mies käy kaupassa, tekeekö listan vastaako että jääkaapista löytyy tarvittava? Ne on metatöitä. Ei sillä että niistä tartteis mitään numeroa tehdä. 

ap

Voi hyvänen aika! Joku kauppalapun kirjoittaminen on ongelma! Oikein metatyö!

Meillä on kaapissa kauppalista, johon JOKAINEN perheenjäsen kirjoittaa viikon aikana, mitä tarvitsee kaupasta ja mies käy kerran viikossa hakemassa ison lastin autolla. Sama ruokalista pyörii ja tiedetään mitä tarvitaan.

Vierailija
11/23 |
21.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tää uhriutuminen on kyllä kumma asia. Ei ole sotaa, nälkää,  ruttoa tai kaapupakkoa, niin näännytään metatyön alle. Mistä näitä nääntyjiä sikiää? Asiat on liian hyvin, jos täytyy keksiä ongelmia.

Vierailija
12/23 |
21.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tää uhriutuminen on kyllä kumma asia. Ei ole sotaa, nälkää,  ruttoa tai kaapupakkoa, niin näännytään metatyön alle. Mistä näitä nääntyjiä sikiää? Asiat on liian hyvin, jos täytyy keksiä ongelmia.

Metatyön tunnistaminen ei korreloi sen näännyttävyyden kanssa.

Vierailija
13/23 |
21.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Metatyön tunnistaminen ei korreloi sen näännyttävyyden kanssa.

Suunnitteluhan kuuluu itse siihen työhön: Ompelija hankkii kaavat ja kankaat ja alkaa sitten töihin. Auton huoltaja hankkiin ajan katsastukseen ja akun vaihtoon ja sitten menee sinne.Lasta odottava valmistautuu lapsen mukanaan tuomaan työhön.  Ei metatyö ole mitään erityistä, miksi siitä pitää jauhaa. Laiska töitänsä lukee, sanoi mummoni, siitäkö tässä on kyse?

Vierailija
14/23 |
21.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ap

Voi hyvänen aika! Joku kauppalapun kirjoittaminen on ongelm

En minä ole sanonut että se on ongelma vaan tuo oli esimerkki niistä metatöistä. 

ap

Vierailija
15/23 |
21.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse todella tyytyväinen miehen panokseen, huolehditaan tasapuolisesti kodin ja perheen asiat.

Silti liian paljon tapaa pariskuntia joissa saamaton mies mukavoitunut ruudun ääreen ja puoliso hoitaa lähes kaiken Wilma-viestinnästä lasten lääkärikäynteihin, pyykeistä ruuanlaittoon. 

Vierailija
16/23 |
21.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enpä juuri. Meilläkin äitiysloman jälkeen tilanne muuttui kokonaan niin kuin monella muullakin. Nyt harkitsen eroa.

Vierailija
17/23 |
21.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä tehdään kotityöt lähes puoliksi, mies tekee varmaan vähän enemmän. Minulla on kuitenkin ollut aina päävastuu lasten asioiden huolehtimisesta, kasvatuksesta ja yleensäkin kaikesta suunnittelusta. Mies ei ymmärrä kuinka vastuu rasittaa. On aivan eri asia suorittaa kun suunnitella, aikatauttaa ja huolehtia että kaikki tulee tehtyä. 

Vierailija
18/23 |
21.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän perheen muodostavat minä, mieheni ja 2 kissaa. Minä teen ruuan aina ja päätän mitä syödään, mies tiskaa aina (ei tiskikonetta), minä huolehdin pyykinpesusta, molemmat vie itse omat pyykkinsä pyykkikoriin, mies siivoaa. Minä ruokin kissat ja mies putsaa hiekkalaatikot. Auton huolto on ulkoistettu ja pihatöitä ei ole kun asutaan kerrostalossa. Olen täysin tyytyväinen kotitöiden jakamiseen.

Vierailija
19/23 |
21.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En voi sanoa olevani tyytyväinen. Mies esim täyttää tiskikoneen väärin, pyyhkii pöydän niin että suihkuttaa ainetta suoraan pöydälle eikä rättiin, käyttää välillä yleispuhdistusainetta kylpyhuoneessa, laittaa ruoaksi jotain peruspöperöitä ja ostaa esim vanukkaat lapsille jälkkäriksi. 

Vierailija
20/23 |
21.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole tyytyväinen, mutta olen ulkoistanut kodin siivouksen sekä lasten juhlat. Joku raja. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kuusi seitsemän