Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Netti lakkaa toimimasta viikoksi mitä teet?

Vierailija
20.10.2024 |

Mä en oikeasti tiedä. Kaivaisin varmaan kirjoja varastosta.

Kommentit (26)

Vierailija
21/26 |
21.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eläisin kuten elin nuorena aikuisena kun nettiä ei ollut. Ei mitään ongelmaa.

Oli mulla silloin telkkari. Nyt kaikki ohjelmatkin tulee katsottua jonkun nettipalvelun kautta.

Minä varmaan ulkoilisin paljon. Toisaalta teen sitä jo nyt. Lukeminen on ajatuksena mukava, mutta miksi siitä ei tule mitään?? Laitan kupin kahvia ja kääriydyn nojatuoliin, mutta ajatukset ei pysy kirjan sivulla.

Ihmisiä en tapaisi yhtään enempää. Sosiaalinen mittani on nyt nelikymppisenä täysi.

Nimenomaan netti tekee sen, ettei voi keskittyä enää kirjan lukemiseen. Aivot on tottuneet tähän nopeaan selailuun, mikä tarjoaa niille enemmän virikkeitä.  Kirjan lukeminen on aivoille "tylsää", mutta siksi sitä juuri pitäisikin tehdä. Siihen oppii ja tottuu taas kyllä, kun laittaa puhelimen pois

Pystyn kyllä istumaan ikkunan ääressä ja tuijottamaan taivaalle vaikka kaksi tuntia. Istun myös juna-, bussi- ja lentomatkat ilman nettiä. Se on vaan tuo kirjan lukeminen takkuista.

Vierailija
22/26 |
21.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eikö oikeasti olisi ongelmaa? Mulla olisi kyllä. Niin tottunut. Suoraan sanottuna koukussa.

Mietin vain saisiko ihmiset enemmän aikaan ilman sitä.

Ihmiset todellakin saisivat aikaan enemmän ja olisivat aloitteellisempia, luovempia ja iloisempia, kun huomaisivat että on elämää myös netin ulkopuolella.

Voisiko lainsäätäjä päättää,,että netti toimisi vain osan vuorokautta? No ei, valitettavasti ei kuitenkaan voi.

Ei mun vanhemmat ainakaan saaneet aikaan mitään ylimääräistä. Kyllä 80-luvulla aikuiset vaan rentoutui vapaa-ajalla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/26 |
21.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla olisi monenlaista tekemistä ilman nettiä. Kokoaisin palapelejä, lukisin kirjoja, kyläilisin naapurissa, tekisin polttopuita, lämmittäisin saunaa, laittaisin ruokaa, juoruaisin sukulaisten kanssa, kävisin museossa, rannalla, uimahallissa, lenkillä, tekisin käsitöitä..

Vierailija
24/26 |
21.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisin lähteä matkoille, mutta sekin pitäisi varata netin kautta! Onko vielä matkatoimistoja? Kai jossain on. En ole vuosikymmeniin sellaisessa asioinut.

Vierailija
25/26 |
21.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lukisin kirjoja pitkän kaavan mukaan, kun monta niitä kiinnostavaa pinossa odottamassa, ja nukkuisin paljon ja tekisin hyvää ruokaa. Eli tämä siis olettaen, että netti on poikki kaikkialta. Jos poikki vaan himasta, niin sitten varmaan kömpisin toimistolle töihin arkena. 

Vierailija
26/26 |
21.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eikö oikeasti olisi ongelmaa? Mulla olisi kyllä. Niin tottunut. Suoraan sanottuna koukussa.

Mietin vain saisiko ihmiset enemmän aikaan ilman sitä.

Ihmiset todellakin saisivat aikaan enemmän ja olisivat aloitteellisempia, luovempia ja iloisempia, kun huomaisivat että on elämää myös netin ulkopuolella.

Voisiko lainsäätäjä päättää,,että netti toimisi vain osan vuorokautta? No ei, valitettavasti ei kuitenkaan voi.

Ei mun vanhemmat ainakaan saaneet aikaan mitään ylimääräistä. Kyllä 80-luvulla aikuiset vaan rentoutui vapaa-ajalla.

80-luvulla olin nuori aikuinen ja minulla oli erittäin rakas harrastus saksanpaimenkoirani kanssa. Kaiket illat oltiin joko harkkareissa tai 3-4 tunnin kävelyillä. Se koira oli nähnyt kaupungissa niin paljon kaikkea, ettei hätkähtänyt eikä ollut agressiivinen muutakuin tietysti, jos joku kävi kimppuun.

Vanhempani nauttivat, kun viimeinenkin lapsi muutti omilleen. Sain heiltä yksiön lahjaksi, josta maksoin itse osan. He liikkuvat paljon kävelyillä niinkuin olivat aina tilaisuuden tultua tehneet. Matkustelivat sisarusten ja heidän puolison kanssa pitkin poikin maailmaa. Oli kiva kuulla matkakertomuksia ja nähdä kuvia. Maailma oli niin erilainen ja hyvin turvallinen silloin. Olispa nytkin!