Oletko kokeillut säilyttää kauppakuitit koko kuukaudelta ja katsoa paljonko mennyt rahaa?
Kommentit (29)
Kyllä. S-ryhmä kuitit näkyy s-mobiilissa. Sieltä voi seurata tarkoin ostoja.
Mikä järki tuossa on? Monessa pankissa on itsessään ominaisuus joka laskee menot ja kulut sekä luokittelee ne automaattisesti.
Sitten on excel jolla voi budjetoida oman talouden. Toki on myös sovelluksia puhelimelle. Ei kuitteja tarvi sen takia säilyttää, kunhan ottaa tiedot ylös kuiteista tai pankin tilitapahtumista.
Olen. Suosittelen kaikille. Penno on esimerkiksi ilmainen, helppokäyttöinen apu, kun haluat seurata omaa rahankäyttöäsi.
Kirjanpito näyttää armotta, kuinka paljon on mennyt ihan vaan karkkiin ja alkoholiin.
Entisen avovaimon kanssa molemmat kirjoittivat vihkoon, paljonko kauppaan oli mennyt rahaa ja lasku tasattiin kuukausittain. Sen jälkeen sinkkuna ollessani jatkoin uteliaisuuttani samaa, että tiesin, pajonko kauppaan kului rahaa. Nykyisin homma hoituu automaattisesti, kun käyttää S- tai K-korttia.
Minua on aina kiinnostanut, mihin rahani kuluvat.
En säilytä, vaan katson joka kaupassa käynnin jälkeen kuitista summan ja merkitsen ylös. Kuukauden aikana lasken useamman kerran, olenko pysynyt budjetissani.
Pankin äppi jakaa automaattisesti menot eri osioihin niin on helppo seurata rahankäyttöä.
Niin, sekä Nordean että S-pankin sovelluksella pystyy helposti näkemään kuukausimenot ja vielä ryhmittäin. Miksi siis tuhertaa kynän ja paperin kanssa?!
Vetkkopankista tarkistin. Minulla on mennyt tässä kuussa jo 420e
Vierailija kirjoitti:
Niin, sekä Nordean että S-pankin sovelluksella pystyy helposti näkemään kuukausimenot ja vielä ryhmittäin. Miksi siis tuhertaa kynän ja paperin kanssa?!
Entä jos ei ole sovellusta? Minulla ei ole. Paljon mielenkiintoisempaa tuhertaa kynän ja paperin kanssa!
Ne tavalliset tulot ja menot jokainen tietää itsekin. Aivan turha ylimääräinen tehtävä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Entä jos ei ole sovellusta? Minulla ei ole. Paljon mielenkiintoisempaa tuhertaa kynän ja paperin kanssa!
Jokaisella on verkkopankki. Sieltä näkee, mihin rahat on menneet.
Onhan tuo mielessä käynyt, mutta kun tähän mennessä käyttötili ei ole koskaan mennyt tyhjäksi, niin enpä ole jaksanut.
Vierailija kirjoitti:
En säilytä, vaan katson joka kaupassa käynnin jälkeen kuitista summan ja merkitsen ylös. Kuukauden aikana lasken useamman kerran, olenko pysynyt budjetissani.
Siis tähän, eikö ihmiset maksa kortilla, jolloin näkee suoraan tililtä, mihin raha menee ja kuinka paljon?
30 vuotta olen noin tehnyt. Jostain syystä oma pankkini ei tunnista, mihin raha on mennyt eli ostinko vaatteita, kirjoja vai ruokaa.
Nykyisin on helppoa, kun muuttuvat kuukausimenot on max 200 e/kk. Niitä on helppo seurata.
Nordean sovelluksesta olen seurannut vuosia. Enkä pelkästään niitä ruokakuluja, vaan muutenkin sitä mihin rahat menee.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jokaisella on verkkopankki. Sieltä näkee, mihin rahat on menneet.
Minä käytän verkkopankkia vain silloin, kun maksan laskuja. Ruokamenot lasken taskulaskimen kanssa kuitista ja pistän vihkoon muistiin.
Nään ne myös esim. verkkopankista ja yleensä katson paljon on mennyt
Mulla on kaikki kuitit sähköisiä, helppo tarkistaa. Ja kyllä yleensä lasken paljonko meni.