En oikein uskalla mennä enää kampaajalle
Niin monta kertaa on mennyt pieleen. Olen käynyt useamman samalla kampaajalla mutta hän leikkaa aina saman mallin. Vaikka olen pyytänyt kerrostamaan.
Kommentit (32)
Suomessa harva kampaaja kun leikkaa lyhyet hiukset osaavat leikata sivun korvan alueelta siististi.
Yks kampaaja hehkutti, että on tehnyt 30 vuotta sitä työtä.
Kuitenkaan ei pystynyt tekemään kiharoita hiuksiini vanhalla kihartimellaa Roissa.
Espoon Tapiolassa se onnistui kampaajalta, joka oli tehnyt sitä työtä 3 vuotta
Luulisi, että parturit osaisivat kerrostaa myös naisten lyhyet hiukset.
Ei nää monetkaan ole saaneet koulutusta. Uusimaa on täynnä ulkomailta tulleita "kampaajia" Ja "partureita" joiden jälki on luokatonta.
Minulla on pitkät, paksut hiukset. Aina kampaajat leikkaavat liikaa, eivätkä osaa sitä, mitä pyydän. Nykyään raidoitan, sekä tasoitan itse hiukseni. Youtubessa on loistavia videoita. Uskallan sanoa, että itse tekemäni raidoitus ja leikkaus on parempi, kuin kenelläkään käymälläni kampaajalla.
Olen aikoinaan käynyt kampaamokoulun, leikkaan, raidoitan hiukseni itse. Leikkaan sukulaisteni hiukset myös.
Nämä halpaparturit, jotka ovat lähi- idästä tulleita, leikkaavat koneella siiliksi. Vein iäkkään isäni erääseen tälläiseen parturiin. Koneella nopeasti vetivät hiukset pois. Isällä paksu, harmaa tukka. Lähtiessä hän näytti keskitysleirivangilta.
Mää tasaan latvani ite, tulee halvemmaks eikä lyhene liikaa. Niin pettyny kampaajiin, aina leikkaa liikaa tai tekee jotain ihme pyöristyksiä kun haluan vain kasvattaa hiuksiani. Sekä Suomessa että Espanjassa. Elämäni paras leikkuu oli Turkissa, maksoin pyytämättä tuplahinnan (eikä silti ollut kallis), harmi vaan kun en enää uskalla matkustaa.
Kampaajalle kannattaa näyttää kuvaa hiuksista jonka tyyliset haluaa. Useimmat asiakkaat eivät osaa kuvailla mitä haluavat ja mielikuvat hiusmallista eivät sitten kohtaa kampaajan kanssa. Tulos on sitten mitä on.
Vierailija kirjoitti:
Kampaajalle kannattaa näyttää kuvaa hiuksista jonka tyyliset haluaa. Useimmat asiakkaat eivät osaa kuvailla mitä haluavat ja mielikuvat hiusmallista eivät sitten kohtaa kampaajan kanssa. Tulos on sitten mitä on.
Tämä on totta ja ihan perusasia. Lisäksi vaikuttaa, että osa ihmisistä on kiinnittynyt johonkin yksityiskohtaan ajatuksissaan toivekampauksestaan liikaakin, vaikka jokin seikka ei kokonaisvaikutelman kannalta ole lainkaan merkitsevä. Uskaltamattomuudesta puhuminen on jo aika ponnetonta. Kyllä asiansa täytyy uskaltaa hoitaa. Siistit hiukset ovat tärkeä ulkonäköseikka, ja joskus on niinkin, että joku muu tietää paremmin kuin itse, mikä on hyvä - siitähän tässä ei tosin keskusteltu.
Kannattaa leikata hiukset itse.