Onko noloa pyytää yövieraita tuomaan omat "saunajuomat"
Minulle tulossa pariksi yöksi pari vierasta, sukulaisnaisia.
Tarjoan tietysti ruoat ja naposteltavat mutta ajattelin kerrankin olla napakka ja pyytää heitä tuomaan omat alkoholit tullessaan
Koska:
En käytä itse alkoholia
Ostan kuitenkin väärää olutta
En osaa ostaa sopivaa määrää
Viimeksi ostin 6 tölkkiä jotain Lapin Kultaa mutta moittivat merkkiä ja määrää (liian vähän siis !)
Ruokien tarjoaminen on jo iso kustannus; haluavat aina jotain erityistä (ja kallista)
No ehkä pullon punkkua haen pöytään koska saatan itsekin ottaa ruoan kanssa lasillisen
Olisi kiva viedä heidät vaikka pizzeriaan (pääsisin helpolla ja ruokien osalta halvalla) mutta en uskalla koska alkoholi kuuluu asiaan sielläkin. Tämänkin olen joskus kokenut ja pitkin hampain kustantanut
Onneksi käyvät noin kerran kahdessa vuodessa vain !
Kommentit (24)
Silloinnkun itse vielä alkoa käytti niin vein mukanani aina omat niin sai sitä mistä tykkää. Ei tullut mieleenkään että jonkun muun pitäisi ne ostaa ja maksaa.
Eihän saunajuomat ja alkoholitarjoilut ole mikään velvollisuus.
Et ota alkoholia, mutta punaviiniä kyllä?
Et käytä alkoholia, mut juot lasillisen punkkua. Joopa joo.
Laitat heille vain viestin että muistattehan että minulla ei ole alkoholia kun en itse sitä käytä. Jos haluatte itse juoda jotain niin tuottehan juomat tullessanne. Ei ole vaikeeta.
Tai toinen viesti: ryypätkää muualla, tarjoan ruoat ja lasin viiniä.
Valtaosa suomalaisista on juoppoja, mutta selviäkin päiviä pitää olla.
En itse käytä alkoholia ollenkaan, niin en tarjoa sitä vieraillekaan.
Ihana kyläreissu siis tulossa!
Mikä pakko heitä on kutsua, jos koko tapahtuma on noin vastenmielistä?
Vierailija kirjoitti:
Et käytä alkoholia, mut juot lasillisen punkkua. Joopa joo.
Kyllä. Noin kerran vuodessa.
Ap
Omat juomat on ihan yleinen käytäntö jos aiotaan enemmän vetää.
Minkä ihmeen takia maksat yövieraiden ateriat ja juomat ravintolassa? Niidenhän kuuluisi8 tarjota sinulle se ateria vastineeksi yöpaikasta.
Vierailija kirjoitti:
Et ota alkoholia, mutta punaviiniä kyllä?
Ei mietoja lasketa.
Ok kiitos. Laitan viestiä että tuokaapa juomat tullessanne niin saatte mieleisiänne.
Enpä taida sitä punkkuakaan hakea, pärjään ilman kyllä.
Haluan tietysti olla vieraanvarainen mutta viime kerrasta viisastuneena laitan nyt kukkaron nyörit tiukemmalle.
Harvoin tosiaan käyvät. Lunastin sukumökin, tykkäävät sinne tulla katsomaan lapsuusmaisemia. Itse itsensä aina kutsuvat. Mutta tosiaan nyt en kauheasti panosta; ruokailut vaan. Ja onhan sitä siinäkin...
Ap
Musta tuntuu et yleensä kuuluu tuoda omat juomat
Aika härskejä juoppoja on kylään tulossa sulla. Ikävää iltaa!
Miksi pyytä tuomaan alkoholia jos et itse sitä juo?
Aika moukkia vieraita. Olisi kohteliasta heiltä tuoda jotain ruokia myös. Ja vähintään ne omat viinansa.
Alkoholi on tosiaan se juttu jonka voi ihan hyvin delegoida vieraille.
Varsinkin jos ei itse juo lainkaan niin voi sanoa suoraan että alkoholia ei sitten ole mutta tuokaa omat jos haluutte.
Tarjoo kukkaa ja pirii, ja sano ettei alkoholia saa käyttää ku et itse käytä
Voi pyytää tuomaan omat kun nätisti sanot. Kyllä vieraiden muutenkin pitäisi tajuta ostaa omat viimakset jos niitä käyttää.