Raskaaksi tiputteluvuodosta huolimatta?
Kaipailen kokemuksia, jotka ovat päättyneet onnistuneeseen raskauteen keltarauhashormonin heikon toiminnan vuoksi. Itse olen juuri käynyt hormonimäärityskokeissa, mutta oireet viittaavat voimakkaasti keltarauhasen vajaatoimintaan (tiputteluvuoto 3-7 pvää ennen kuukautisia, yksi alkuraskauden km). Olen saanut reseptin jo valmiiksi lugesteronin aloitusta varten. Miten muut ovat onnistuneet samoilla kokemuksilla?
Kommentit (5)
Yksi keskenmeno, jossa sikiö vastasi viikkoa 8+, todettiin viikkoa myöhemmin. Gynekologi arveli, että jos km olisi johtunut keltarauhasen vajaatoiminnasta, olisi mennyt kesken jo aiemmin. No, määräsi Lugesteronit joita käytin yhden loppukierron ajan ja tulin raskaaksi. Alkuraskaudessa tuhruvuotoja, mutta raskaus jatkunut muuten ihan hyvin ja nyt ollaan jo aika hyvillä viikoilla (33+).
3kk kuurin (ei raskausajatuksia tuolloin), jonka jälkeen tauko ja tiputteluvuodot jatkuivat välittömästi. tämän jälkeen resepti uuteen kuurin ja " määräys" vauvantekoon, jos sellaisia aikomuksia olisi. toisella kierrolla tärppäsi.
Minulla ei ole todettu keltarauhasen vajaatoimintaa mutta olen saanut 4 varhaista km ja yritystä on takana 2x vuosi.
Tähän viimeiseen kiertoon sain luget ja minidisberinin ja plussa tuli siinä kierrossa kun ne aloitin. Minulla kohdun limakalvo on liian ohut ja kapea että siinä ilman lääkitystä mikään pysyisi