Onko linjoilla ketään sen ikäistä eli 60-vuotiasta, joka muistaisi että oliko Suomessa joskus myynnissä todella kapeita kynttilöitä?
Kommentit (22)
Läpimitta alle sentin. En osaa tarkemmin kertoa. t.ap
En tiedä, mutta tuohukses sanottiin Valamon Luostarissa olevia kynttilöitä, joita Ordotoksit käyttävät. Ne on kapeita ja mehiläisvahasta tehtyjä.
Vierailija kirjoitti:
Läpimitta alle sentin. En osaa tarkemmin kertoa. t.ap
Ainakin pentikilöä, koska käyvät heidän poroihinsa
En ole nähnyt niitä missään myynnissä, mutta kirpputorilla olen kuitenkin nähnyt kynttilänjalan sellaisille tuohuksille
Kyllä tuohuksia saa ostaa, vaikkei ehkä Prismasta.
Kiitos. Käyn Pentikin kaupassa hakemassa. t.ap
Oli niitä. Sellaisia hyvin ohuita kynttilöitä, joita voi laittaa vaikka maljakkoon useamman palamaan.
Terttu 62v
Minulla on vieläkin niitä! Niitä oli tarkoitus laittaa kukka-asetelmiin, koristeeksi, ei poltettavaksi. Pakkauksesta päätellen saksalaisia.
t. Virpi 58 v.
Onko kyseessä minkälainen. On myös kapeampaa ollut jollain, mutta ne menivät ilmeisesti ja epäsäännöllinen muoto.
https://sarustiikka.fi/products/kapeakynttila
Enkelinkelloon on olemassa kapeita kynttilöitä.
https://www.cervera.fi/tuote/villa-collection-alti-kynttile-30-cm-6-kpl…
Tällaisiako tarkoitat?
On ollut lapsuudessani, kutsuttiin kakkukynttilöiksi ja niitä käytettiin myös enkelikellossa. Kynttilöitä myös tehtiin itse.
Kai niitä kakkukynttilöitä on vieläkin myynnissä.
On niitä vaikka kuinka kapeita vieläkin.
EU:n kynttilädirektiivi asettaa vaatimukset kynttilän paksuudelle.
Outo kysymysasettelu. Minkä vuoksi AP haluaa sulkea mahdollisista vastaajista suurimman osan pois asettamalla ikärajoituksen vastaajille? Onko sillä todella väliä että on joku randomi muistikuva lapsuudesta vai että omaa tiedon jonka voi jakaa?
Vierailija kirjoitti:
Outo kysymysasettelu. Minkä vuoksi AP haluaa sulkea mahdollisista vastaajista suurimman osan pois asettamalla ikärajoituksen vastaajille? Onko sillä todella väliä että on joku randomi muistikuva lapsuudesta vai että omaa tiedon jonka voi jakaa?
Tulkitsin, että AP haluaa testata 60-vuotiaiden muistia ja tietämystä.
Määritä todella kapea. Edelleen on myynnissä ns. tuohuksia.