Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi työtodistuksia ja sopimuksia ei kirjata mihinkään sähköiseen järjestelmään?

Vierailija
20.10.2024 |

Tämä voisi vähentää myös pimeitä töitä. On myös ikävää jos/kun paperilaput hukkuvat tai eivät tule syystä tai toisesta automaattisesti perille.

T: Toisessa Eu maassa pimeisiin töihin vähäksi aikaa huijattu

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
20.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se, että on ollut useita pätkätöitä ja vuokratöitä hankaloittaa myös niiden raportointia työhakemuksiin (jopa päivän sijaisuuksia). Joihinkin sähköisiin hakemuksiin/järjestelmiin nämä pitää sitten itse yrittää eritellä uudestaan ja uudestaan.

Vierailija
2/12 |
20.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koiratkin rekisterissä. Onko jo kissatkin vai kohta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
20.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitten näitä tietoja taidetaan vielä myydä ties minne. Voisi valtion ylläpitämä rekisteri myydä mielummin jos tämä sallitaan. Lain noudattaminenkin myymisessä tulisi valvottua paremmin.

Välillä tulee lisää outoja puheluita työnhaun alkaessa.

Vierailija
4/12 |
20.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten me valvotaan miten meidän tietoja käytetään esim. ulkomaalaisissa soittopadoissa.

Vierailija
5/12 |
20.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, tulorekisterissä on kaikki tulot, niistä voi päätellä koska on ollut töissä ja missä. Varmasti sinne olisi helppo myös työsopimukset laittaa, ja varmasti se tuleekin lähivuosina. Kaikki tulee olemaan sähköisenä ja tekoäly niitä tietoja käsittelee. Tosin sitten ollaan pulassa kun järjestelmät joskus kaatuu, sekin tulee tapahtumaan väistämättä jossain vaiheessa, koska mikään systeemi ei ole täydellinen. Ennen paloi kirkko ja meni kirkonkirjat joissa oli kaikki ihmisten tiedot, ja nyt menee joku kone jossain tilttiin.

Vierailija
6/12 |
20.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitä olen ihmetellyt, että avioehto pitää rekisteröidä käräjillä mutta testamentin voi raapasta vaikka vessapaperiin ja piilottaa lipaston taakse perinnöttä jääneen löydettäväksi.

Vierailija
7/12 |
21.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se, että on ollut useita pätkätöitä ja vuokratöitä hankaloittaa myös niiden raportointia työhakemuksiin (jopa päivän sijaisuuksia). Joihinkin sähköisiin hakemuksiin/järjestelmiin nämä pitää sitten itse yrittää eritellä uudestaan ja uudestaan.

Saatteko alapeukuttajat itse rahaa tietojen myynnistä? Voivat päätyä rikollisille jos niitä minne sattuu myydään ja kaikkialle tallennetaan erilaisten järjestelmien ja työntekijöiden saataville.

Vierailija
8/12 |
21.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinä voit tehdä sen rekisterisi itse. Kenenkään muun on vaikea rekisteröidä tietojasi, koska se on Euroopassa todella vahvasti säännösteltyä.

Vierailija
9/12 |
21.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paljonko olet valmis maksamaan tuosta palvelusta joka kuukausi?

Vai syntyvätkö nuo järjestelmät itsestään?

Vierailija
10/12 |
21.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sitä olen ihmetellyt, että avioehto pitää rekisteröidä käräjillä mutta testamentin voi raapasta vaikka vessapaperiin ja piilottaa lipaston taakse perinnöttä jääneen löydettäväksi.

Avioehto on kahdenvälinen sopimus, kun taas testamentti ei ole sopimus, vaan tahdonosoitus, joka tosin on juridisesti pätevä sekin.

Vierailija
11/12 |
21.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tallenna hyvä ihminen kaikki tärkeä tieto muistitikulle. Työsopimukset, avioehto, testamentti, hautaustoivomus, passi, henkilökortti, ajokortti, koulutodistukset, kurssitodistukset. Kukaan muu ei tiedä papereistasi yhtä hyvin kuin sinä itse.

Vierailija
12/12 |
21.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tllenna ne kahteen erilliseen pilvipalveluun. Siinä sulle järjestelmä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kaksi yhdeksän