Suomen kieli, ja vapaus valita ainoastaan Suomen kieli, on yksi syvimmistä arvoista, mitä suomalaisella voi olla.
Venäläisiä emme ole! Ruotsalaisiksi emme halua tulla (sic) Olkaamme siis suomalaisia!!!
Kommentit (7)
Vierailija kirjoitti:
Poistettiinko keskustelu? Totalitarismi Suomessa 2020-2024.
Ruotsinkielen pakollisuus on eliitin vallankäytön väline millä osoitetaan että Suomi on edelleen Ruotsin vallan alainen maa...
Näin on. Onko minulla, suomalaisella korkeasti koulutetulla naisella oikeus sanoa, että suomi eli äidinkieleni ja isänmaani kieli, on ainoa kieli, jolla kommunikoin virallisissa yhteyksissä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ruotsinkielen pakollisuus on eliitin vallankäytön väline millä osoitetaan että Suomi on edelleen Ruotsin vallan alainen maa...
Näin on. Onko minulla, suomalaisella korkeasti koulutetulla naisella oikeus sanoa, että suomi eli äidinkieleni ja isänmaani kieli, on ainoa kieli, jolla kommunikoin virallisissa yhteyksissä?
Olen siis viranomainen. Onko minulla oikeus olla puhumatta kolonialistikieli ruotsia viranomaisyhteydessä?
Ilman omaa kieltä ei ole mitään muuta kuin viheliäinen globalismi.
Osaan siis ruotsia tietenkin, mutta en halua puhua sitä kolonialistisen syntitaakan vuoksi.
"Ruotsalaisia emme ole, venäläisiksi emme halua tulla, olkaamme siis suomalaisia!". Hyvin sanoi Ivar Arwidsson.
Se on suomen kieli, ei Suomen kieli tai suomenkieli.