Selittäkää Taylor Swift! Näen vain tavallisen ilman karismaa ja säteilyä ja
olevan tavallisen tytön/naisen, jolla ei ole sen kummempaa lavasäteilyä. Kappaleetkin mitään sanomattomia. Mihin perustuu hänen suosionsa? Hän on upporikas, joten suosiota löytyy.
Kommentit (371)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eräs toimittaja sanoi, että hän on erityisen hyvä tulkitsemaan nuorten naisten tuntoja. Tässä voi olla perää. Lisäksi ympärillä on paljon ammattitaitoisia ihmisiä. Ulkonäkö ja laulutaito tietysti on suureksi avuksi.
Ehkä tässä tulee se, miksi musiikki ei aukea kaikille, itsekin jo keski-ikäisenä olen selvästi yli-ikäinen tähän musiikkiin. Sitten on taas niitä muusikoita, joiden laulut menee nuorista vanhoihin ja taas uusi sukupolvi yhä uudelleen, ja se vasta on kiehtovaa.
Mä taas löysin Swiftin vasta nyt nelikymppisenä. Kappaleet jää päähän soimaan ja sanoitukset on oivaltavia, vaikka aiheet ei koskettaisi omaa elämää.
Ei oo muakaan koskaan napannut toi Swift. Jotenkin tulee aina vaan se fiilis et kohdeyleisö ois jotain 12-17 vuotiaita tyttöjä, ikuisesti. Tuntuu oudolta katsoakin aikuisia fanittamassa häntä :D jotenkin myötähäpeän. No kukin tavallaan....
Vierailija kirjoitti:
Uskon, että Taylor itse on ihan aidosti täysillä tekemässä musiikkia ja nauttii siitä, mutta tosiasiassa hänen ympärillään oleva koneisto: perhe, managerit, musiikkiteollisuus ovat luoneet hänelle imagon ja tehneet hänestä rahantekokoneen, joka toimii. Miten feikkiä asiat hänen ympärillään ovat, on ihan toinen juttu. Raha ratkaisee.
Joo, Swift on viihdeteollisuuden tuote, mutta terveempi ja positiivisempi kuin moni muu tuote. Eli ei aiheuta negatiivisia reaktioita.
Mua ei haittaa vaikkei Taylor Swift olekaan minkään näköinen ulkoisesti. Ei Gösta Sundqvistkaan ollut mitään kauneuskilpailujen vakiokalustoa. Valitetavasti taukka ei usiikintekijänä ole kummoinen, edes vaikka olis oikeasti tehnyt itse jonkun biisinsä. Tai edes osallistunut. Keittänyt vaikka kahvia tekijäporukalle?
Swift ei menestynyt. Kukaan ei halunnut hanta, mutta hanen isansa oli rikas ja vallalla ja teki tytostaan tahden, kun se oli sen unelma.
Eli levysoppari ei tullut, mutta isi perusti oman levymerkin ja brandasi pikku prinsessansa. Tekisin saman omalleni.
Toisekseen kohderyhma ei mitaan karismaa kaipa. Teineille riittaa etta kaikki popittaa samaa musiikkia ja laulut on tarpeeksi helppoja laulaa mukana. Lisaksi se on natti, mutte mikaan ylitsevuotava kaunotar.. helppo samaistua ja kuvitella etta itse myos ylttaa tahdeksi.
Katkaravuille perso, niitähän miehillä riittää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Taylorhan voitti jo kymmenenvuotiaana kansallisen runokilpailun. Ja kirjoitti lukuisia hittejä teini-iässä.
Pelkkä levy-yhtiön broileri.
Et vaan voi uskoa että joku voi olla sekä huippumallin näköinen että äärettömän lahjakas.
Kai tuohon työmies tarpeensa tekis.
Siis vessanpönttö. Siltä näyttääkin.
Posliini?
Kuinka voikaan harmittaa ja ahdistaa että joku menestyy. Kateus on sairaus, menkää vaikka terapiaan purkamaan tota pahaa oloa 😜
Vierailija kirjoitti:
Ei oo muakaan koskaan napannut toi Swift. Jotenkin tulee aina vaan se fiilis et kohdeyleisö ois jotain 12-17 vuotiaita tyttöjä, ikuisesti. Tuntuu oudolta katsoakin aikuisia fanittamassa häntä :D jotenkin myötähäpeän. No kukin tavallaan....
Taylor Swift julkaisi ensimmäisen albuminsa vuonna 2006 eli 19 vuotta sitten, joten hänen vanhimmat alkuperäiset faninsa ovat jo helposti yli 30- ja 40-vuotiaita. Hän on tunnettu hyvin uskollisista ja pitkäaikaisista faneista, jotka tulkitsevat tarkkaan etenkin laulujen sanoituksia. Hänen tyylinsä on myös kehittynyt selkeästi niistä alkuajan countryalbumeista.
Amerikkalaisista Swifteistä noin 48 % on miehiä, mutta he eivät välttämättä pidä itsestään yhtä kovaa ääntä kuin naispuoliset fanit. Huomattava osa Beatlesien faneistakin on tyttöjä ja nuoria naisia, jotka yleensä pitivät sitä kovinta ääntä konserteissa.
Taylor Swift on osannut pitää päänsä kasassa huomattavasta menestyksestä eikä ole sortunut sekoiluun vaikkapa huumeiden kanssa. Monen muusikon pää on mennyt sekaisin vähemmästäkin huomiosta.
Hajuton, mauton, väritön. Biisit yksitoikkoista teinikamaa --- kuuntele yksi ja kuulet kerralla kaikki. Nännännäävönnönnönnöö.
Kirjoitin ensimmäisen kommentin jo vuosi sitten tuonne ketjun alkupäähän, olikohan 6. tai 7. sivu. Olen se, joka kertoi tykkäävänsä Champagne Problems ja All too well -kappaleista. Huomasin, että ketju on taas noussut ja päätin tulla jakamaan fiiliksiä uudesta albumista.
Uudelta levyltä suosikkeja ovat Elizabeth Taylor ja Cancelled. Myös Opaliten kertosäe on ihana, tekee mieli tanssia ja laulaa. Tämän levyn kanssa varmasti käy kuten aiempienkin, heti on yksi tai kaksi suosikkia, ja pikkuhiljaa alkaa lämpenemään muille. Näin kävi edellisenkin levyn kanssa, jossain vaiheessa huomasin pitäväni biisistä josta en ollut aiemmin välittänyt yhtään. Ihanaa, että Taylor on onnellinen ja kivaa saada vaihteeksi ns. geelikynäalbumi (kuten Taylor pop-musiikkiaan itse kutsuu). Levyn eka biisi, Fate of Ophelia, sai muuten musiikkivideonkin. Viihdyttävä, vintage-vivahteinen video.
Hauska fakta muuten on, että kun Taylor oli aivan pieni tyttö vielä, hänen äitinsä kävi ennustajalla. Ennustaja oli kertonut, että tulevaisuudessa koko maailma tulee tietämään hänen lapsensa nimen, ja Taylorin äiti pelästyi, koska luuli että lapsensa katoaa tai kidnapataan. En tiedä uskonko ennustamiseen, mutta ihan hassu juttu ja onneksi ei ollut kyse mistään ikävästä julkisuudesta.
Itse en ainakaan muuten jaksaisi sitä, että ne on aina yleisesti ottaen naisten ja tyttöjen kiinnostuksenkohteet joita aliarvioidaan ja joista pitämistä täytyy jotenkin perustella. Miehet tappelee, rikkoo ja sotkee koko kaupungin jos lemppari-jalkapallojoukkue häviää, mutta naisten Swift-fanitus on joukkopsykoosia ja noloa? Ja miksei miehiä koskaan tentata että miksi katsot urheilua ja kuuntelet JVG:tä?
Ei Taylor ole mikään lasten artisti. Hän on vuosien saatossa kehittynyt sanoittajana sellaisiin sfääreihin, että älykkäällä aikuisellakin on tekeminen hänen lyriikoidensa tulkitsemisessa. Iso osa Taylorin faneista on ihan samaa ikäluokkaa hänen kanssaan. Itsekin olen, ja olen ollut fani jo 16 vuotta.
Jos sanoituksia ei ajatuksella kuuntele tai ei ole kykyä löytää niistä tarttumapintaa, tietysti sillon hänen erityislahjakkuutensa menee yli ymmärryksen. Ja nyt en meinaa sitä, että pitäsi sataprosenttisesti tajuta mitä hän niillä sanoituksilla tarkoittaa, vaan sitä että löytäisi edes omasta näkökulmasta jonkinlaisen tulkinnan niihin. Taylorilla on käsittämätön taito tunkea kappaleensa täyteen yksityiskohtia omasta elämästään, mutta säilyttää ne silti samaistuttavina kuulijalle.
Taylor on todella luova ihminen ja mm. nykyään ohjaa ja käsikirjoittaa omat musiikkivideonsakin. Minusta hän on myös äärimmäisen inspiroiva niin muusikkona kuin ihmisenäkin. Hänen musiikkinsa on auttanut minua käsittämättömän paljon ja tuonut suunnattomasti iloa elämään. Vaikeina aikoina olen takertunut hänen kappaleisiinsa kuin pelastusrenkaaseen. Enpä tiedä miten olisin rämpinyt läpi surullisenkuuluisan vuoden 2020 ilman Taylorin folklore-albumia.
Tuolla aiemmin muuten joku kyseenalaisti Taylorin osallistumista biisiensä kirjoittamiseen. Faktahan on se, että Taylor on kirjoittanut täysin yksin yli 60 kappaletta ja yhden kokonaisen albuminkin.
Upea nainen ja helppoa musiikkia.
Musiikki on suosittua ja hyvää jos sitä kuunnellaan ja ostetaan, ei kukaan väkipakolla myisi tuollaisia lukuja.
Arvostan tiettyä tasoa jolla Taylor toimii ja käyttäytyy, osaa jättää turhat pellet ja rutinat huomiotta. Ei ole sählännyt missään skandaaleissa omasta syystään.
Osa kappaleistaan on todella hienoja, osa ei niin puhuttele minua, samaa voi toki sanoa joka artistista.
On huonompiakin esikuvia olemassa. Taylor tekee myös paljon hiljaista hyväntekeväisyyttä, joka on hieno asia.
Kateus ja persuus (trumpismi) ovat näiden plöräysten motiivina.
"Tuolla aiemmin muuten joku kyseenalaisti Taylorin osallistumista biisiensä kirjoittamiseen. Faktahan on se, että Taylor on kirjoittanut täysin yksin yli 60 kappaletta ja yhden kokonaisen albuminkin."
Taylor Swift tunnetaan erittäin tuottelijaana lauluntekijänä ja hänen jokainen kappaleensa on vähintäänkin hänen itsensä sanoittama eivätkä ne perustu sämpläyksiin aiemmin julkaistuista vanhoista kappaleista. Hän on muuttanut musiikillista tyyliään useamman kerran uransa varrella ja hänen tuotantonsa tutustuminen kannattaa aloittaa esimerkiksi vuonna 2012 julkaistusta "Red" albumista, jolla hän irtautui tietoisesti countrymusiikkiin liittyvistä juuristaan.
Mitä tulee Taylor Swiftin live-esityksiin, niin Eras Tourilla hänen konserttinsa kestivät keskimäärin 3,5 tuntia sisältäen kappaleita kaikilta hänen 11 aikaisemmalta studioalbumilta. Hänen kiertuebändinsä ydinjäsenet ovat pysyneet lähes samoin vuoden 2008 "Fearless" albumin ajoista lähtien. Taylor itse osaa soittaa mm. 6- ja 12-kielistä sähkökitaraa, akustista kitaraa, banjoa ja kosketinsoittimia.
Kun artisti tai bändi tekee vähänkin pidemmän menestyneen uran, niin heille usein kertyy faneja monesta ikäryhmästä. Monella rockbändillä voi olla alkuperäisiä faneja jopa 1960-luvulta ja heille löytyy uusia nuoria faneja, jotka ehkä kuulevat ensimmäistä kertaa miltä se Led Zeppelin tai the Rolling Stones oikein kuulostaa. Ne ensimmäiset Swiftiet ovat varmaankin jostain vuoden 2006 tienoilta ja heitä lienee tullut tasaisesti lisää viimeisen 19 vuoden aikana.Taylor Swiftin ei tarvitse nojautua vain nostalgiaan, sillä on julkaissut tasaisesti uutta musiikkia.
Vierailija kirjoitti:
Kirjoitin ensimmäisen kommentin jo vuosi sitten tuonne ketjun alkupäähän, olikohan 6. tai 7. sivu. Olen se, joka kertoi tykkäävänsä Champagne Problems ja All too well -kappaleista. Huomasin, että ketju on taas noussut ja päätin tulla jakamaan fiiliksiä uudesta albumista.
Uudelta levyltä suosikkeja ovat Elizabeth Taylor ja Cancelled. Myös Opaliten kertosäe on ihana, tekee mieli tanssia ja laulaa. Tämän levyn kanssa varmasti käy kuten aiempienkin, heti on yksi tai kaksi suosikkia, ja pikkuhiljaa alkaa lämpenemään muille. Näin kävi edellisenkin levyn kanssa, jossain vaiheessa huomasin pitäväni biisistä josta en ollut aiemmin välittänyt yhtään. Ihanaa, että Taylor on onnellinen ja kivaa saada vaihteeksi ns. geelikynäalbumi (kuten Taylor pop-musiikkiaan itse kutsuu). Levyn eka biisi, Fate of Ophelia, sai muuten musiikkivideonkin. Viihdyttävä, vintage-vivahteinen video.
Hauska fakta muuten on, et
Seuraava kappale on naislentäjästä.
Ei se ole kateutta jos ihmettelee jonkunkeskinkertaisen menestymistä.Taylor on ihan tavallinen.
Siihen että Swiftistä tehtiin suurella rahalla USA:n demokraattien poliittinen ase jolla yritettiin etenkin kaataa Trump mutta kuinkas ollakaan mm. mielipidemittauksissa Trump oli suositumpi kuin Swift ja suunnitelma epäonnistui täysin...