Maksaisitko autosta 50 000e?
Itse ostin juuri eilen Volvon joka maksoi 52 000e.
Kommentit (65)
Itse vaihdan vaimoa parin vuoden välein nuorempaan.
Kallistahan sekin on mutta en halua ajaa vanhalla vaimolla.
Vierailija kirjoitti:
Jos olisi noin paljon ylimääräistä niin hommaisin aika vanhan kunnon ison auton, merkki on tiedossa ja palkkaisin kuskiksi nätin tyttösen joka saisi asua kämpässäni Tallinnassa ja hän olisi käytettävissäni aina. Tutulla on tämä käytäntö ja toimii.
Aika hankalalta kuulostaa jos autonkuljettaja asuu merenlahden eri puolella. Pitänee ainakin vuorokauden varoitusajalla kertoa hänelle kun haluan autoilla jonnekin.
Vierailija kirjoitti:
Asun alueella, jossa koomisesti jengiä asuu kaksioissa, mutta makuuttavat parkkiksella 50k+-bemuja sun muita jatkeita. Saisivat samalta seudulta sillä huoneen lisää. Ennemmin hankkisin isomman kämpän ja asuisin mukavammin, auton arvo hiutuu ennätysajassa joka tapauksessa. Mutta Big Green Egg -miehet / henkiset espoolaiset tekee oman viiteryhmänsä valinnat.
Mitä sillä ylimääräisellä huoneella tekee jos ei tarvitse? Mikä ihmeen häiriintynyt logiikka tässä taas on? Samalla rahalla olisi saanut myös 5 hevosta tai todella ison läjän oksaista lautaa.
Vierailija kirjoitti:
Miksi maksaisin kulkuvälineestä omakotitalon hinnan.
En maksaisi polkupyörästäkään 10 000e.
Toisaalta, miksi asua halvassa lähes purkukuntoisessa omakotitalossa korvessa? Halvalla harvemmin saa mieluisaa elinympäristöä.
En. Meillä on koira, joten vaikka olemme perussiistejä, automme haisee aina jonkin verran koiralta ja siellä on koirankarvoja ja hiekkaa. En viitsi kovin hääppöistä autoa hankkia koiran liattavaksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi maksaisin kulkuvälineestä omakotitalon hinnan.
En maksaisi polkupyörästäkään 10 000e.
En kyllä asuisi missään 50 000 euron mörskissä.
Heh. Ja asut silti.
lähempänä milliä kuin 50 000 €
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Asun alueella, jossa koomisesti jengiä asuu kaksioissa, mutta makuuttavat parkkiksella 50k+-bemuja sun muita jatkeita. Saisivat samalta seudulta sillä huoneen lisää. Ennemmin hankkisin isomman kämpän ja asuisin mukavammin, auton arvo hiutuu ennätysajassa joka tapauksessa. Mutta Big Green Egg -miehet / henkiset espoolaiset tekee oman viiteryhmänsä valinnat.
Mitä sillä ylimääräisellä huoneella tekee jos ei tarvitse? Mikä ihmeen häiriintynyt logiikka tässä taas on? Samalla rahalla olisi saanut myös 5 hevosta tai todella ison läjän oksaista lautaa.
No asuahan voi vaikka teltassa! Sitten saa vielä isomman päristimen. Mutta ei noikaan vain meinaa noihin koppeihinsa mahtua. Toki optimaalinen bemarikuski ei tarvi kuin yksiön, jossa sänky, iso tv seinällä, keittonurkkaus wolttieväiden uudelleenlämmitykseen ja nurkka nuuskatornille.
Vaikka miljoonan, jos olisi rahaa ja ajokortti. Tällä hetkellä ei ole kumpaakaan.
En todellakaan ostaisi 50000e autoa. Sillähän saa vain jonkun käytetyn romun
ostitko ap ihan omilla rahoillasi vai ajatko rahoitusyhtiön autolla?
En kyllä käteisellä, mutta voin lyhentää joku 600€/kk. Enkä maksa koskaan kokonaan, vaihdan ennen osarin loppua. Mulle se on kuukausiraha siitä, että on hyvä auto alla. En mieti sitä jotenkin perisuomalaisesti, että mun pitää nyt maksaa jostain säästöistä iso könttäsumma. Mulle auto on palvelu siinä missä Netflix. Kuukausittain maksaa summan X.
En todellakaan. Sama kuin heittäisi rahaa roskiin tonnin kuussa. Nuorempana tuli oltua tyhmä ja ostettua uusia tai kalliita käytettyjä autoja.
Vierailija kirjoitti:
Itse vaihdan vaimoa parin vuoden välein nuorempaan.
Kallistahan sekin on mutta en halua ajaa vanhalla vaimolla.
kyllä siitä kannattaa vähän maksaakin. vanhoissa vaimoissa on kaikenlaista narinaa ja nalkutusta. paikatkin ovat jo repsahtaneita ja väljiä. kyllä uusi on aina uusi.
Voisin maksaa jos ois noin paljon ylimääräistä.
Vierailija kirjoitti:
ostitko ap ihan omilla rahoillasi vai ajatko rahoitusyhtiön autolla?
Suomalaisten on jostain syystä mahdotonta hahmottaa, miksi tiettyjen asioiden osto rahoituksella on järkevää. Leasingista puhumattakaan.
Auton tehtävä on kuljettaa ihmisiä ja tavaraa paikasta toiseen.
Muuta arvoa autolla ei ole.
En osta, 5000 on maksimi ja ihan mukavasti olen päässyt minne on ollut tarkoitus ajaa.
Ajan vuodessa 35000-40000 km, nykyisellä mittarissa 350000 km.
Ymmärrän täysin myös uusien ostajia, ei se minulta ole pois ja joskus nämä uudet autot
voivat olla minulla ajokkina.
Minusta on myös ihan ok ajatus, että joku budjetoi itselleen 500-1000 euroa/ kk ajaakseen aina uudehkolla autolla.
Kyllä jos on varaa. Seuraan kalliimpia autoja ja halvempia. Tunnistan ne.
Ja kun ostan sen 400 euron romun. Tiedän ostavani luotettavan ja peruskorjattavan.
Tykkään nähdä aina jotain. Mikä ei ole halpa tehtaan myymä paketti. Ai niin 52 tonniin saa tosi tylsän auton tai jotain mukavaa.
Mut se täältä sivusta. Tärkeintä että olet laittanut sen rahan itseäsi miellyttäviin ominaisuuksiin.
Maksettiin jo. Piti ostaa tytölle hevonen joka maksoi 40000 euroa, sitten tarvittiin hevosenkuljetusvaunu joka maksoi 20000 ja loppujen lopuksi oli ostettava autokin, jolla sitä hevosta ja kärryä voi vetää. Auto maksoi reilut 75000 euroa. Haurain kestävyys tuossa kombossa on teinin kiinnostuksella kilparatsastukseen. Ja tietysti se elukkakin voi saada ähkyn ja se on sitten menoa kerta heitolla, joten piti ottaa vakuutus sen varalle. V...u että lapset tulee kalliiksi. Onneksi on rahaa ja lisää tulee.