Sain 30€ lapun kauppaan diakonialta. Mitä sillä saa kahdeksi viikoksi?
Minusta aika pieni summa. Tupakkaa ja alkoholia ei sillä saa.
Kommentit (43)
Juusto ja meetvursti ainakin säilyy, vaikka avaisit, tuore kala ei säily noin pitkään ainakaan.
Osta aineksia jotka kestää pitempään : perunat, riisit, omenat, kanasuikaleet, pakastekalaa. Porkkanaa voi laittaa keittoon tai tehdä raasteen. Leipää voi laittaa pakkaseen aluksi.
Soijarouhe on terveellinen, ja siinä on proteiinia paljon- tomaattimurskaa, sipulia, porkkanoita ja mausteita, ja syöt makaronin tai perunamuusi kera.
Kalakeitto pakasteseistä perunoista, sipulista ja porkkanoista.
Tonnikalarusotto- täysjyväriisiä, sipulia, herne- maissi- paprika ja tonnikalaa.
Riisipuuro, maitoon keitettynä, siihen lisäksi omenaa ja kanelia.
Uunibroileri kanan koipireisistä riidistä/ tai perunasta ja juureksia.
Munakasrulla, täytteenä broilerin jämät tai tonnikala- riisiä ja juustoa.
Aamupalaksi Kaurapuuro, mehukeitto ja rahkaa.
Teet itse sämpylöitä ja niiden kanssa keitettyjä kananmuna.
Tuossa on paljon edullisia ruokia, joita syö monta päivää.
Mä sain kans 20 euroa diakonilta. Sain vain maksalaatikon ja 17 coop kaljaa. Vi tun diakoni.
Riisiä ja kananmunia. Unohda sipulit, jauhelihat, porkkanat ja tomaattimurskat, turhia lisukkeita ovat.
Kahdeksi viikoksi 30e? Ei kuulosta realistiselta. Oon iteki köyhä työtön, yksinasuva, mutta että pitäs kaks viikkoa pärjätä 30eurolla. Sori, kaikella kunnioituksella.
40 kiloa perunaa lidlistä tai 15 kiloa kittarista jos tykköö maksaa törkeää ylihintaa kaikesta.
Nämä diakonialappuihmiset ovat usein sellaisia, jotka tarvitsisivat vahtivat silmät viereen jonkun kaalilaatikon tekoon.
Osta halpaa ja säilyvää ja jotain värikästäkin, että saat vitamiineja.
Vierailija kirjoitti:
Mä sain kans 20 euroa diakonilta. Sain vain maksalaatikon ja 17 coop kaljaa. Vi tun diakoni.
Et saanu.
Vierailija kirjoitti:
Ostat perunoita ja porkkanoita sekä sipulia ja jonkun muun juureksen, maksaa noin 3 euroa, keität keittopohjam jota muuntelet vaikka tomaattimurskalla, linsseillä tms. Syöt terveellisesti monta päivää.
Juu, onhan linssikeitto hyvää, terveellistä ja kohtalaisen halpaakin, mutta entäs se kaikki muu ruoka? Käsittääkseni ap:n pitäisi elää 30 eurolla kaksi viikkoa. Yhdellä keittoannoksella saa kuitattua vain yhden aterian.
Vierailija kirjoitti:
Saahan sillä vaikka mitä... Cittarissa on hedelmiä (omena, mandariini, päärynä ja appelsiini) euron kilo. AB-jugurtti maksaa 1,69 e, kaurahiutaleita vehnäjauhoja ja kuivahiivaa itse leivottuihin sämpylöihin, puuroon. Perunat ja makaroni, linssit, pavut, tomaattimurska... voi tehdä keittoja ja pastaa...tässä vaiheessa taitaa olla noin puolet käytettynä... Poutun savusuikale Supermarketissa 200 g 2 kpl 2,50 e, sikanauta 250 g 1,95 e, soijatonnari oli Cittarissa 1 e purkki... ja vieläkin jää rahaa...
Jos rahasta on pulaa ei todellakaan kannata ostella mitään hedelmiä, niin hyviä ja terveellisiä kuin ne ovatkin. Ne eivät nimittäin täytä vatsaa, ehkä banaanit ovat ainoa, millä saa oikeasti pidettyä nälän poissa. Myöskään en laittaisi vähiä rahoja kuivahiivaan.
Sehän riipunnee siitä millaista ruokaa syöt. Tuolla saa paljon jos kokkaa itse.
Vähän jos ei kokkaa.
Vierailija kirjoitti:
Soijarouhe on terveellinen, ja siinä on proteiinia paljon- tomaattimurskaa, sipulia, porkkanoita ja mausteita, ja syöt makaronin tai perunamuusi kera.
Kalakeitto pakasteseistä perunoista, sipulista ja porkkanoista.
Tonnikalarusotto- täysjyväriisiä, sipulia, herne- maissi- paprika ja tonnikalaa.
Riisipuuro, maitoon keitettynä, siihen lisäksi omenaa ja kanelia.
Uunibroileri kanan koipireisistä riidistä/ tai perunasta ja juureksia.
Munakasrulla, täytteenä broilerin jämät tai tonnikala- riisiä ja juustoa.
Aamupalaksi Kaurapuuro, mehukeitto ja rahkaa.
Teet itse sämpylöitä ja niiden kanssa keitettyjä kananmuna.
Tuossa on paljon edullisia ruokia, joita syö monta päivää.
Joo noita syö tosiaan monta päivää, mutta mahtaako riittää kahdeksi viikoksi vatsantäytettä? Ja riittääkö 30 euroa noihin kaikkiin?
Vierailija kirjoitti:
Perunoita, riisiä, sämpyläjauhoa, hiivaa, margariinia, sika-nautaa pakkaseen, kuivattuja herneitä kilokaupalla..
Mitä se sika-nauta siellä pakkasessa tekee? Safkaa porukoille!
Jauhoja, kuivattuja herneitä, voita ja perunoita saa vaikka kuinka paljon.
Minä sain 40€ avustuksen ja tuplasin sen kortin arvon ostamalla alkuviikosta ilta-alesta 60% punalaputettuja tuotteita: leipää, leikkeleitä, munia, lihaa, kalaa, maitotuotteita. En ikinä ostaisi täyshintaisia tuotteita tuolla lahjakortilla. Jos ensimmäisestä ässästä ei löydy tarpeeksi aletuotteita, siirryn naapurikauppaan.
Vierailija kirjoitti:
No ei saa kaljaa, älä jaksa öyhöttää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Saahan sillä vaikka mitä... Cittarissa on hedelmiä (omena, mandariini, päärynä ja appelsiini) euron kilo. AB-jugurtti maksaa 1,69 e, kaurahiutaleita vehnäjauhoja ja kuivahiivaa itse leivottuihin sämpylöihin, puuroon. Perunat ja makaroni, linssit, pavut, tomaattimurska... voi tehdä keittoja ja pastaa...tässä vaiheessa taitaa olla noin puolet käytettynä... Poutun savusuikale Supermarketissa 200 g 2 kpl 2,50 e, sikanauta 250 g 1,95 e, soijatonnari oli Cittarissa 1 e purkki... ja vieläkin jää rahaa...
Jos rahasta on pulaa ei todellakaan kannata ostella mitään hedelmiä, niin hyviä ja terveellisiä kuin ne ovatkin. Ne eivät nimittäin täytä vatsaa, ehkä banaanit ovat ainoa, millä saa oikeasti pidettyä nälän poissa. Myöskään en laittaisi vähiä rahoja kuivahiivaan.
Kuivahiivan saa alle eurolla. Ja sillä hiivamäärällä jumalattoman määrän mm. leipätaikinaa.
Mistä näitä lappuja saa. Täällä ei ainakaan ole kassien jakoa kun olen töissä aina silloin. srk:n sivuilla pitää otaa yhteyttä omaan seurakuntaan. no sekin on vaikeaa koska en ole kristitty. viimeksi kun olin kassien jaossa, menin sinne 2,5 tuntia ennen ilmoitettua aikaa ja jäin silti ilman.