Menettekö oikeasti mielellänne ryhmäjumppatunnille?
Kysyn ihan tosissani. Ryhmäjumppa on sidottu alkamisminuuttiin, ja jumppasali voi olla tupaten täynnä jne. Ja pukkari tietenkin täynnä. Ja melu on kova sekä jumppasalissa että pukkarissa.
Minä nimittäin menen mielelläni kuntosalille. Voin kävellä sinne rauhassa eikä perille pääsy ole kymmenestä minuutista kiinni. Pukkari on usein jopa tyhjä. Lisäksi haluan itse päättää, mitä teen ja millä intensiteetillä.
Tuli vain mieleen, kun osuin ryhmäjumppien varaussivuille ja stressaannuin pelkästään sen lukujärjestyksen lukemisesta. Huh!
Kommentit (38)
Minä en pidä melusta ryhmäliikuntatunneilla, siis siitä kun ohjaaja huutaa mikkiin ja musiikki pauhaa liian lujaa. Tästä syystä lopetin kokonaan ryhmäliikuntatunnit. Aikansa jaksoin ja menin tunneille juurikin hampaat irvessä.
Kuntosalilla saa tehdä omaan tahtiin ja usein menen ihan vain luontoon kävelemään. Ryhmäliikunta ei ole mun juttu.
Menen tosi mielelläni koska käyn kivoilla tunneilla. Käyn myös kuntosalilla joten ei sulje toisiaan pois. Joka paikassa jumppasalit ja pukuhuoneet ei ole täynnä. Ja ajoissa paikalle meneminen on ihan vaan omasta ajanhallinnasta kiinni.
Inhottaa se toisista lähtevä haju joka vaan pahenee jumpan edetessä. Muistan sen hajun miltä kansakoulun voimistelusali haisi jatkuvasti. En kaipaa sitä.
Joo menen. Mutta käyn sellaisessa paikassa, jossa tunneille otetaan max 8 hlöä kerralla ja siellä on vain yksi sali, joten meininki on aika erilainen kuin kuvauksessasi.
Vierailija kirjoitti:
Inhottaa se toisista lähtevä haju joka vaan pahenee jumpan edetessä. Muistan sen hajun miltä kansakoulun voimistelusali haisi jatkuvasti. En kaipaa sitä.
Kauheaa! Tuota en edes tullut ajatelleeksi.
Ihan neutraalisti menen, en nyt innoissani mutta en hampaat irvessä myöskään. Käyn myös salilla ja ryhmäliikunnat joissa käyn ovat erityyppisiä ja tuovat vaihtelua.
Joo. Tykkkään että tunti on aina samaan aikaan ja menen sinne suoraan töistä. Kun on ajoissa välttää ruuhkan pukkarissa. En tykkää tunneista jotka pitää varata joka kerta erikseen koska niihin on jo varausvaiheessa kova ruuhka. Saleista en tykkää, en halua koskea niihin laitteisiin.
Vierailija kirjoitti:
Joo. Tykkkään että tunti on aina samaan aikaan ja menen sinne suoraan töistä. Kun on ajoissa välttää ruuhkan pukkarissa. En tykkää tunneista jotka pitää varata joka kerta erikseen koska niihin on jo varausvaiheessa kova ruuhka. Saleista en tykkää, en halua koskea niihin laitteisiin.
Et halua koskea, ai hygieniasyistä?
En pidä mainitsemistasi asioista, mutta ne unohtuvat kun tunti alkaa ja pääsee tekemään. Itse tunneista nautin kyllä.
Menen, koska sille on selkeä alku, keskikohta ja loppu. Salilla alan vain sluibailla, neuvotella itseni kanssa helpotuksista. Olen hedonistinen läskiperse - tai olisin, ellei joku huutaisi tunnin minulle, mitä pitää tehdä.
Meille koiranpennun itsekontrollilla varustetuille tuollainen jumppa sopii. Musiikki voi olla hyvää tai sysipaskaa, mutta mikä tahansa on parempi, kuin kuntosalin sohvalla Fitness-lehtiä lukeva keski-ikäinen eukko treenamassa. Kaikkea on kokeiltu, kaverin kanssa me sitten kumpikin istuttiin sohvalla jauhamassa peetä ja jälkikäteen palkittiin itsemme kovasta työstä menemällä kaljalle.
Sen verran vähän nautin itse liikunnasta, että täytyy olla ryhmä tai kaveri, jonka mukana lähden liikkeelle ja teen sen silloin tarpeeksi tehokkaasti. Yksin ollessa saatan aloittaa, mutta jätän kesken jos siltä tuntuu ja yleensä tuntuu. Tosin viimeksi lähdin ryhmäliikunnastakin kesken kaiken, koska tuli liian hiki.
En ole aikoihin käynyt tunnilla, mutta kyllä minusta oli ihanaa mennä sinne. Sykkeen nousu tuntui hyvältä ja se oli tehokkaampaa, kun joku tsemppasi vieressä. Tunnit oli kivasti rakennettu, musiikki auttoi jaksamaan ja tunnin jälkeen oli tosi hyvä olo. Nykyisin käyn salilla, mistä toki pidän myös, mutta ei se ole ollenkaan samanlaista. Kaipaan noita em asioita, mutta salillani ei ole ryhmäliikuntaa.
Vierailija kirjoitti:
Minä en pidä melusta ryhmäliikuntatunneilla, siis siitä kun ohjaaja huutaa mikkiin ja musiikki pauhaa liian lujaa. Tästä syystä lopetin kokonaan ryhmäliikuntatunnit. Aikansa jaksoin ja menin tunneille juurikin hampaat irvessä.
Kuntosalilla saa tehdä omaan tahtiin ja usein menen ihan vain luontoon kävelemään. Ryhmäliikunta ei ole mun juttu.
Joo se ohjaajan huuto mikkiin on ihan karseeta. Korvatulpat ei pysy paikoillaan. Ei ikinä enää.
Ryhmäliikuntatunnit ovat kamalia.
En ole käynyt vuosiin mutta muistijälkiä on edelleen:
Kiljuva ohjaaja
Karmea musiikki
Muutama äijä takarivissä tuijottelemassa
Tykkään lenkkeillä yksin metsässä ja lihaskunto sitten salilla tai kotona.
Yksi välttämätön ja nimenomaan ryhmäliikunta, en mene pukuhuoneeseen ollenkaan, jumppavaatteet päälle kotona. Siellä saa olla laumassa, ei perhettä ympärillä.
Vierailija kirjoitti:
Yksi välttämätön ja nimenomaan ryhmäliikunta, en mene pukuhuoneeseen ollenkaan, jumppavaatteet päälle kotona. Siellä saa olla laumassa, ei perhettä ympärillä.
"saa olla laumassa"? Jotain randomeita hosumassa?
Vierailija kirjoitti:
Sen verran vähän nautin itse liikunnasta, että täytyy olla ryhmä tai kaveri, jonka mukana lähden liikkeelle ja teen sen silloin tarpeeksi tehokkaasti. Yksin ollessa saatan aloittaa, mutta jätän kesken jos siltä tuntuu ja yleensä tuntuu. Tosin viimeksi lähdin ryhmäliikunnastakin kesken kaiken, koska tuli liian hiki.
En tajua tuollaista.
Ne on aivan hirveitä sellaiset missä on nopeatehoinen musiikki kovalla, taukoja ei pidetä ja sarjat on samoja viikkotolkulla.
Jooga, baletti, pilates on jo sitten ihan mukavia myös ryhmässä.
Vuosaaren uimahallin vesijuoksu on parasta keski iän ohittaneille. Siinä haisee vain pierut ja kloorit. Tehokasta keskivartalolle.
Tarkoitan lähinnä sitä, että lähdettekö hampaat irvessä ja pakolla? Ap