Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

30v+ ikä ja tyytymättömyys parisuhteeseen

Vierailija
18.10.2024 |

Olen viidettä vuotta parisuhteessa, molemmilla ikää jotain 30 ja 35 väliltä. Asumme yhteisessä omistusasunnossa. Parisuhde on päällisin puolin hyvä ja rakastan miesystävääni paljon. Viimeisen vuoden aikana olen kuitenkin tullut vihaiseksi, katkeraksi ja ärtyneeksi. Syynä se että hoidan kaiken ruokahuollon, siivoamisen, miehenkin suvun lahjat ja muistamiset. Minulla on hyvä työ ja palkka, urheiluharrastus, tulen hyvin toimeen koko miehen perheen kanssa. Tykkään tehdä ruokaa, ostaa toiselle lahjoja ja järjestää yllätyksiä. Olen mielestäni paperilla kelpo sisko, täti, tytär, ystävä, miniä ja tyttöystävä. En kuitenkaan pääse yli tai ympäri siitä että suhteemme ei kehity mihinkään eikä mies halua naimisiin. Lapsia voisi hankkia vaikka heti jos haluan, mutta kuulema ilmankin ihan hyvä. 

Löydän itseni kaipaamasta enemmän ja enemmän ihan perinteistä perhe-elämää. Avioliittoa. Tulen surulliseksi kun ystävät ja kaverit tuntuvat saavan nuo kaikki asiat helposti ja vaivattomasti ja itse olen joutunut tilanteeseen jossa olen antanut itsestäni niin paljon ja silti en kelpaa kuin tähän hetkeen tuottamaan arjen lisäarvoa. 

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
18.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Woltatkaa enemmän ja palkatkaa siivooja, jos kerran sun palkka on hyvä. Miksi edes olet ottanut jotain lahjanakkeja vastuullesi?

Vierailija
2/8 |
18.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
18.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaihtamalla vaihdat nämä ongelmat toisiin ongelmiin. Minkälaisiin ongelmiin haluaisit vaihtaa?

Vierailija
4/8 |
18.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihminen on ihmisapina, jonka alkuhuuma kestää ensimmäiset 3v. Sen biologinen tarkoitus on saada naaras astutettua. Tyypillisesti tällöin naaraalle herää ajatus naimisiinmenosta ja sikiämisestä ja hän aloittaa niistä mankumisen.

Keski-iässä on avioeropiikki, jolloin vaihdetaan nuorempaan poljettavaan ne ketkä voivat. Lisääntyvien miesten määrä on pienempi kuin lisääntyvien naisten määrä.

Vierailija
5/8 |
18.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos naimisiinmeno on sinulle kynnyskysymys ja miehelle ei, niin olisiko aika etsi mies, joka haluaa naimisiin. 

Vierailija
6/8 |
18.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Lapsia voisi hankkia vaikka heti jos haluan, mutta kuulema ilmankin ihan hyvä." Onko hän siis kiinnostunut itse ottamaan vastuuta lapsista vai ajatteleeko hän, että voi olla vain niiden tekemisessä mukana ja muutoin sitten kuin itseä huvittaa vai miten?

Vai haluaisiko hän lapsia mieluummin joskus myöhemmin vai mistä on kyse. Oletteko sen syvällisemmin jutelleet. Kannattaa puhua ihan siitäkin, mitä tekisitte lapsen kanssa ja mitä mieltä olette kasvatuksesta ym. Onko hän valmis syöttämään vauvaa yöllä ja nukuttamaan jne jne.. vai kuvitteleeko, että sinä voit sitten tehdä kaiken, kun kerran lapsen halusit. Miten taloudellinen vastuu ja vanhempainvapaat jakautuisivat?

Vierailija
7/8 |
18.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä häät käytännössä muuttaisivat? Asutte jo yhdessä muutenkin 

Vierailija
8/8 |
18.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Lapsia voisi hankkia vaikka heti jos haluan, mutta kuulema ilmankin ihan hyvä." Onko hän siis kiinnostunut itse ottamaan vastuuta lapsista vai ajatteleeko hän, että voi olla vain niiden tekemisessä mukana ja muutoin sitten kuin itseä huvittaa vai miten?

Vai haluaisiko hän lapsia mieluummin joskus myöhemmin vai mistä on kyse. Oletteko sen syvällisemmin jutelleet. Kannattaa puhua ihan siitäkin, mitä tekisitte lapsen kanssa ja mitä mieltä olette kasvatuksesta ym. Onko hän valmis syöttämään vauvaa yöllä ja nukuttamaan jne jne.. vai kuvitteleeko, että sinä voit sitten tehdä kaiken, kun kerran lapsen halusit. Miten taloudellinen vastuu ja vanhempainvapaat jakautuisivat?

Jatkan vielä omaa kommenttiani:

Uskoisin että melko tyypillistä ajattelua mieheltä ja miksei naisiltakin nykyaikana se, että ei tässä nyt mikään kiire ja mukavaa on olla ilman lapsia. Itsekin olisin mieluusti elänyt vielä ainakin 10 vuotta nuoruutta ennen lapsen hankintaa. Mutta se ei ole realistista ja valinta piti tehdä. Olen saman ikäinen. Jos sen lapsen haluaa niin se pitää hankkia kolmekymppisenä viimeistään. Elämä on rajallista. Ei ollut huono päätös, vaikka ei se aina helppoakaan ole.. Puolison valinta on elämän tärkeimpiä kysymyksiä. Ja samoin se, hankkiiko lapsia vai ei niille, jotka asiaa miettivät.