Millainen olisi KIVA tyky-päivä?
Kommentit (210)
Työntekijät voisivat istia kotonaan ja katsella teamsista tai youtubesta, kun pomo striimaa tykypäiväänsä. Hän olisi paikkakunnan keskeisimmällä paikalla ja pomoa voisi myös käskyttää tekemään kivoja työkykyä kohottavia temppuja, kuten pussihyppelyä ja köydenvetoa ja pomon pitäisi aina ottaa huikka ja kampaviineri, kun joku työntekijä vaatisi. Loppuillasta pomo voisi maalata voimaeläimensä ja mottonsa kunnantalon seinään ja harjoittaa tutustumisleikkejä virkavallan kanssa. Tämän striimin katsominen olisi tietenkin vapaaehtoista, mutta muistakaamme, että nauru pidentää ikää.
Vierailija kirjoitti:
Olen pitänyt kaikista tyhypäivistä, mitä työurallani on ollut.
MItä teillä on ollut?
Meillä ei kaupunki järjestä muuta kuin yt-neuvotteluja niin itselleni tämä on vähän vieras. Nyt meitä yritetään omakustanteisesti saada tyhypäiviin.
Vierailija kirjoitti:
Ajettiin umpimetsään hevosfarmille, hypättiin islanninhevosten selkään ja lähdettiin vaeltamaan syvemmälle umpimetsään. Paluumatkalla lounasbuffa. Kivaa oli ja sisaryhtiöt kateellisia.
Onneksi olen hevosille allerginen, niin saisin varmaan vapaapäivän, vai mitä?
Palkallinen vapaapäivä, jokainen tehköön omia harrastuksiaan. Kohottaa varmasti enemmän työhyvinvointia kuin yksikään järjestetty tyky-päivä.
Vierailija kirjoitti:
Tästäkin tuli mieleen, miksei pikkujoulut voi olla päivällä työajalla ja halukkaat voisivat jatkaa vaikka pilkkuun asti? Ei millään jaksaisi viettää 24/7 työporukan kanssa ku nytki menee ihan minimissään se 12 h joka päivä töihin+matkaan. n32
Meillä työaika oli 6-14 ja pikkujoulut illalla alkaen 18...ihmeesti vaan jotkut jaksoivat juhlia. Minä en.
Kiva tyky-päivä olisi sellainen, että saisi nukkua kotona koko päivän täydellä palkalla.
Naurujooga on hauska! Samaten improvisaatioteatteri.
Nähdään ensin paljon vaivaa suunnitteluun. Otetaan osa henkilökuntaa mukaan ideoimaan. Ostetaan alkoholia tilataan bussi ja ajetaan Nuuksioon. Bussissa firman logolla varustettuja lonkeroita, kaikilla on hauskaa. Ollaan perillä. Vuokramökissä ryhmätöitä ja nautitaan kevyt lounas viineineen. Lähdetään paluumatkalle. Alkaa johdolle vittuilu, ja känninen älämölö. Äänessä pääasiassa humaltuneen rouvat. Maanantaina hävetään ja ollaan toimarin puhuttelussa. Tarkoitus hyvä, mutta pieleen menee.
Etsi itsellesi pari ja hierokaa vuorotellen toistenne paljaita jalkoja ja varpaita.
Mietin, miksi työhyvinvointipäivänä pitää heittäytyä luovaksi, jos se oma tekeminen on aika lailla ulkopuolisten ohjeistamaa. Meilläkin on näitä "hyppele ympäri huonetta ja käy kutittamassa työkaveria" -juttuja, joista ei synny mitään muuta kuin kaksi eri ryhmää eli hullunvirne kasvoillaan hyppeleviä ja niitä jotka pakenevat paikalta tai ryhtyvät analysoimaan, mitä on hypppely. Hyvinvointia ei näillä lisätä.
Paras tyky-päivä oli isossa pörssiyhtiössä, jossa lähdettiin yhdessö lounaalle erittäin hyvään ravintolaan ja se lounas kesti lähes 3 tuntia. Ketään ei nolattu, kenenkään ei tarvinnut olla nokkela.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Me tehtiin metsässä kukin risuista omt kasat ja sitten piti kertoa muille, miten se kasa kuvaa itseäni ja suhdettani työyhteisöön. Voi oksu sentään!
Ei oo todellista!! 😂 Toisaalta JOS jengi osaa heittäytyä tohon huumoriasenteella, ni ehkä sitten... tai ei. Pska idea.
Niinpä. Itse varmaan sytyttäisin siitä nuotion esityksen lopuksi. En tietenkään metsäpalovaroituksen aikaan.
Toinen vaihtoehto olisi työntää esitys oksasilppurin läpi.
Vierailija kirjoitti:
Olen pitänyt kaikista tyhypäivistä, mitä työurallani on ollut. Osaan heittäytyä, eikä uusien asioiden kokeilu haitta. Tosin omillakin työpaikoillani aina on ollut näitä muutamia Herra ja Rouva Sitruunoita, joille ei koskaan kelpaa mikään. Näillä samoilla on usein myös ongelmia työtehtävien tekemisessä. Sitten ihmetellään, kun YT:ssä saadaan potkut ja syytetään ikäsyrjintää.
Kyllä minä teen työtehtävät muttei tyky-päivät kiinnosta
Vierailija kirjoitti:
Olen pitänyt kaikista tyhypäivistä, mitä työurallani on ollut. Osaan heittäytyä, eikä uusien asioiden kokeilu haitta. Tosin omillakin työpaikoillani aina on ollut näitä muutamia Herra ja Rouva Sitruunoita, joille ei koskaan kelpaa mikään. Näillä samoilla on usein myös ongelmia työtehtävien tekemisessä. Sitten ihmetellään, kun YT:ssä saadaan potkut ja syytetään ikäsyrjintää.
Meillä työnantaja onneksi arvostaa työtehoa ja tulosta. Siksi YT:ssä lähtevät tyhypäivissä humaltuneet ja riekkuneet, ei suinkaan vanhat töissään joustavat rouvat. He pitävät firman pystyssä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meillä työnantaja onneksi arvostaa työtehoa ja tulosta. Siksi YT:ssä lähtevät tyhypäivissä humaltuneet ja riekkuneet, ei suinkaan vanhat töissään joustavat rouvat. He pitävät firman pystyssä.
Eli firma mene nurin, kun vanhat jäävät eläkkeelle? Aika outo firma. Meillä taasen vanhat eivät ole oppineet uusia taitoja, vaan kaikki opetus on valunut kuin vesi hanhen selästä.
Vierailija kirjoitti:
Mietin, miksi työhyvinvointipäivänä pitää heittäytyä luovaksi, jos se oma tekeminen on aika lailla ulkopuolisten ohjeistamaa. Meilläkin on näitä "hyppele ympäri huonetta ja käy kutittamassa työkaveria" -juttuja, joista ei synny mitään muuta kuin kaksi eri ryhmää eli hullunvirne kasvoillaan hyppeleviä ja niitä jotka pakenevat paikalta tai ryhtyvät analysoimaan, mitä on hypppely. Hyvinvointia ei näillä lisätä.
Paras tyky-päivä oli isossa pörssiyhtiössä, jossa lähdettiin yhdessö lounaalle erittäin hyvään ravintolaan ja se lounas kesti lähes 3 tuntia. Ketään ei nolattu, kenenkään ei tarvinnut olla nokkela.
Tämä. Meillä sama linja, kaikille hyvää ja helppoa eli tykypäivä on päivä, jolloin aamupäivällä vähän hommia ja sitten kaikki yhdessä pitkälle lounaalle. Jutellaan ja syödään hyvin ja kolmen aikaan lopetellaan ja kotiin. Kaikki tykkäävät. Jotka tahtoo iltapäivää/iltaa jatkaa, niin omalla ajalla ja kustannuksella sopii mennä kuis tykkää.
Vierailija kirjoitti:
Kylpylä, ilmainen hieronta kaikille.
Ei muuta. Korkeintaan noutopöytä.
Sellainen olisi todella kiva jossa ei olisi persuja möykkäämässä katkeria kommenttejaan ja heil-huutojaan. Naisetkin saisivat silloin osallistua ilman seksuaalista häirintää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen pitänyt kaikista tyhypäivistä, mitä työurallani on ollut.
MItä teillä on ollut?
Meillä ei kaupunki järjestä muuta kuin yt-neuvotteluja niin itselleni tämä on vähän vieras. Nyt meitä yritetään omakustanteisesti saada tyhypäiviin.
Vaikka mitä. On käyty museossa, melomassa, pelaamassa curlingia, syötö fine dining-ravintolassa, on maastopöyräilty, pelattu minigolfia, käyty stantupissa.
Bonuspalkka ja tuntuva rahatukko