Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vuokranantaja pimitti, että asunnossa on asunut lemmikkieläin

Vierailija
17.10.2024 |

Minulta on pimitetty tämä tieto kun vuokrasin asuntoa. Onko minulla oikeus saada vuokranalennusta. Onko kenelläkään kokemusta tällaisesta asiasta. En siis halunnut missään nimessä muuttaa asuntoon, missä asunut kissoja tai koiria. 

Asia tuli minulle ilmi, kun siivosin asuntoa, olen tarkka siivoaja ja siivoan kaikki nurkat tarkasti, alkoi ilmaantua omituisia karvoja sieltä sun täältä ja nämä olivatkin sitten kissan karvoja. 

Edellisellä asukkaalla ei ollut kissaa vaan häntä edeltäneellä. Ja tämä tieto on pimitetty minulta. 

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
17.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sellaisia asuntoja tuskin on kovin montaa, jossa ei olisi joskus ajan saatossa ollut lemmikkiä, esim. vähintään käymässä. Sitä paitsi karvat voivat levitä hyvin helposti ihmisten vaatteissa ja tavaroissa, vaikkei lemmikki itse asunnossa olisi käytnyt. Jos olet nyt siivonnut kaikki karvat pois niin mikä on ongelma? Toki on ollut epärehellistä vuokranantajalta sanoa, ettei olisi ollut lemmikkejä, jos tiedossa oli että onkin ollut, mutta en tiedä voiko siitä joutua jotenkin vastuuseen. Kannattaa kääntyä lakimiehen puoleen, jos sinulla on omasta mielestäsi tarve hyvitykselle tms.

Vierailija
2/5 |
17.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei vuokranantajalla ole mitään velvollisuutta kertoa mahdollisesti asunnossa aiemmin asuneista lemmikeistä. Jäi epäselväksi kysyitkö niistä edes.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
17.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En lähtisi oikeuteen moisen asian kanssa, jos ne muutamat karvat eivät edes häirinneet sinua, ennen kuin satuit näkemään, ei siis mitään allergiaoireita tms.

Voithan hakea uuden vuokra-asunnon.

Jotkut vuokranantajat eivät edes tiedä, että asunnossa on käynyt lemmikkejä.

Vierailija
4/5 |
17.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos vuokranantaja on vuokrannut asunnon kissa-allergikolle sopivana, ja sä tai joku sun perheenjäsenesi saakin siitä nyt allergia-oireita, niin silloin on oikeus.

Jos kyse on vain siitä että sä et tykkää kissankarvoista niin silloin ei ole oikeutta, koska pienehköt määrät kissankarvoja eivät ole tarpeeksi merkittävä virhe.

Vierailija
5/5 |
17.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen vuokranantaja. En vuokraa asuntoa ihmisille joilla on lemmikkejä. En myöskään käy tarkastamassa pidetäänkö asunnossa lemmikkejä. Voihan olla että joku vuokralainen on pitänyt asunnossa lemmikkiä vuokrasopimuksen vastaisesti. En siis voi antaa 100% varmaa vastausta että asunnossa ei ole koskaan ollut lemmikkejä.