Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kasvukivut ja nokkosihottuma

16.02.2007 |

Eli kaksi eri vaivaa samalla liki kolmevuotiaalla tytöllä. Kasvukivuista vaan sen verran että kuinka moni antaa särkylääkettä niihin? Meillä on mennyt hankalaksi tuo arviointi että kuinka kipeitä oikeasti ollaan, koska tytöstä on niin jännää ja kivaa ottaa lääkettä (sinänsä hyvä että ottaa lääkkeet aina poikkeuksetta hienosti). On ollut koko tämän viikon sairaana (lämpö/yskä) ja nukkunut erittäin katkonaisesti. Yöllä olen kysellyt että mikä hätänä ja sattuuko johonkin ja vastaus on useimmiten että jalkaan sattuu. Ei kuitenkaan valita eikä itke. Pyörii vaan kyljeltä toiselle koko yön.. Eilen aamulla alkoi valtaisa nokkosrokko, joka turvotti myös kasvot aivan kamalan näköisiksi. Tämän taudin suhteen meillä oli onnea, koska jostain syystä iho ei kutissut ollenkaan, vaikka pitäisi lääkärin mukaan. eikä ollut hengitysvaikeuksia kasvojen turvotuksesta huolimatta. Saatiin antihistamiinia ja oireet on nyt lähes hävinneet. Tämä oli toinen kerta tytön elämässä kun saa tämänkaltaisen ihottuman ja tämä jälkimmäinen oli huomattavasti rajumpi. Olin vähän äimän käkenä kun lääkäri sanoi että jos vastaava ihottuma kestää kaksi kuukautta niin vasta silloin lähdetään selvittämään aiheuttajaa.. Tai sitten toki jos uusii monta kertaa. Meillä nyt puolisen vuotta edellisestä aikaa. Onko muita kutisemattomia lapsia joilla samaa vaivaa? Lääkäri sanoi vielä että syy voi olla virustauti mutta useimmiten allergia lääkkeelle (antibiootti tms.). Mitään vaan ei ole Pamolin lisäksi syöty.

Kommentit (4)

Vierailija
1/4 |
16.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä toinen kaksostytöistä, 2v.9kk, on potenut yskää ja nuhaa sisarensa kanssa. Keskiviikkona iltapäivällä huomasin yläkropan olevan täynnä nokkosihottumaa. Mitään syytä en keksinyt.. Seuraavana päivänä ihottuma oli vähän hellittänyt mutta levinnyt käsiin ja korvien lähistölle (ei naamaan). Mies käytti lääkärissä, allergioihin perhetyneellä lastenlääkärillä, joka oli ottanut nieluviljelyn koska angiina saattaa tehdä tuommosta ihottumaa. Angiinaa se ei kuitenkaan ollut. Tytöllä ei ole kuumetta eikä lämpöäkään. Lääkärin mielestä ei vaikuttanut ruoka-allergialta, vaan ehkä just virustaudilta. Määräsi ataraxia ja antihistamiinia. Annettiin jälkimmäistä (koska tyttö ei raavi eikä juurikaan kutise) ja tänään aamulla yläkroppa parantunut mutta jalat uutena.. En ymmärrä alkuunkaan, mutta näyttää menevän parissa päivässä ohi. Toisella tytöllä ei mitään vastaavaa... Omituista! Toivottavasti teillä menee pian ohi ja nokkosihottumat jättää tytöt rauhaan! Mukavaa viikonloppua kaikesta huolimatta!

@nniina ja tuplahulinat

Vierailija
2/4 |
16.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todella huonosti nukutun yön jälkeen heräsi silmät turvoksissa ja ihottumaa on yhä monessa paikkaa, vaikka luulin jo helpottaneen. Minusta tuntuu että ihottuma etenee alhaalta ylöspäin, vaikka alkoikin vatsasta ja vasta sen jälkeen oirehtivat jalat. Kiitos vastauksesta. Eiköhän tästä viikonlopun aikana selvitä. Ihan hyvä sinänsä ettei ole tarttuvaa sorttia tuo ihojuttu niin voi olla ihmisten ilmoilla. Nyt lähti sovitulle mummolareissulle ja toivon sinne parempaa yöunta. Itse aion nukkua koko viikon univelat pois.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/4 |
17.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten teillä voidaan? Meillä on jalat vieläkin syheröä täynnä. Tyttö on aika uhmainen/kiukkunen, ehkä ihottuma kuitenkin sitten vaivaa.. jonkin verran raapii, ei paljoa. En tiedä liittyykö asia mitenkään tähän, mutta tytön suupielet on auki ja niitä kovasti valittelee että sattuu :( Suupielet vaivanneet yhtä kauan kuin ihottumakin. Montako kertaa annatte antihistamiinia päivässä? Millä annostuksella? Minkä nimistä? Meillä Aerius 0,5mg/l mutta annostusta nyt ei muisteta kun tämä pullo oli hankittu jo aiemmin... eilen meni 2,5ml aamulla ja illalla... se näyttää auttavan.

Noista kasvukivuista vielä, tällä samaisella tytöllä samanlaista kasvukipua kuin teidän tytöllä. Eli valittaa polvea, joskus itkeekin.. mä olen antanut kyllä surutta suppoa. Voisin kuvitella että jos unissaan pyörii rauhattomasti sängyssä vaikkei valittaisikaan, särkee.. antaisin lääkettä - itse kroonikkona tiedän että kun särkee/vihloo/juilii, unikaan ei ole " hyvää unta" .

Edelleenkään, toiselle kaksostytölle ei ole tullut mitään joten kai tämä mysteeriksi jää.. nyt kuitenkin jaksaa pulkkailla mummin kanssa ulkona joten eiköhän tämä tästä.

Vierailija
4/4 |
17.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulemma eilen illalla iho oli jo moitteettomassa kunnossa. Kohta on tulossa kotiin. Meillä Aerius myös käytössä annostuksella 2,5 ml kerran päivässä. Kuulostaa teidän tytöllä olevan pitkäaikaisempi vaiva ja meillä suupielet ovat täysin oireettomat. Huulia on kyllä käsillään tunnustellut että voisi kuvitella jotain kihelmöintiä tuntuvan niissä tai turvotustako sitten?

Nyt päästiin asiaan kun mainitsit tuosta polven valittelusta. Meidän tyttö piti kerran hakea tarhasta kesken päivän kotiin kun valitti itkien polveaan ja tarhan tädit eivät häntä suostuneet hoidossa pitämään. ei ollut satuttanut jalkaansa mihinkään. Käytiin lääkärissä joka kuvasikin jalat muttei mitään löytynyt. Sovittiin että seuraillaan tilannetta ja tehdään muita tutkimuksia tarvittaessa. Itse epäilin kasvukipuja, mutta tarhan hoitajat olivat jotenkin tosi huolestuneita asiasta. Hieman jopa tarttui minuunkin tuo huoli. Kertoivat mm. jostain metsäretkestä, jossa tytöllä oli ollut merkittäviä vaikeuksia pysyä pystyssä epätasaisessa maastossa. Sittemmin kun ollaan itse liikuttu ulkona ei ole ollut mitään ongelmaa. Se asia vaan kummittelee mielessä aina kun tyttö jalkojaan valittaa. Milloin kantapäitä ja milloin mitäkin. Käsissä ei ole koskaan ollut mitään vaivaa.

Taidan minäkin antaa herkemmin tästä lähtien särkylääkettä. ihan jo yöunien turvaamiseksi.

Kyllä kai kaksoset voivat olla hyvinkin erilaisia vaikka allergioitakin ajatellen. Ei ole kyllä tietoa aiheesta mutta kuvittelisin. Mukavaa viikonloppua teidän perheelle!