Laihdutus, kun on jo normaalipainoinen?
173cm/68kg olen. Koitan pudottaa 3-5kg vielä. Kuntoilen ja nostelen painoja samalla, kun yritän laihduttaa. Pitäisikö pudotta enemmän?
Kommentit (7)
Ei paino välttämättä putoa kun rasva muuttuu lihakseksi punttia nostaessa. Peili käyttöön.
Kannattaa lukea Eeva Voutilaisen kirja Ravitsemustaito. Löytyy kirjastosta.
Mittanauha olisi parempi mittari kuin vaaka.
Vierailija kirjoitti:
Sulla on kehittymässä anoreksia, nyt kannattaa puuttua asiaan ennen kuin tilanne pahenee.
Hohhoijaa nyt taas. Ap on ihan normaalipainoinen ja on sitä vaikka vielä tuon 3-5 kiloa halutessaan pudottaisikin.
Jos pudottaa normaalipainon sisällä, niin hitaampi tahti vaan siinä pysyvien tulosten saavuttamiseksi. Kannattaa myös tuossa kohden harkita vaa'an tuijottaminen sijasta sitä, saisiko kehoa muokattua haluamaansa suuntaan enemmän liikunnan avulla, jos aiemmin on mennyt vahvasti dieettipainotteisesti ja peilikuvassa häiritsee enää vaikkapa löysät käsivarret tai jenkiakahvat. Niissä ei välttämättä ole niinkään kyse painosta vaan kehon koostumuksesta.
Mulla aika sama tilanne 172/66. Ainakin kaksi kiloa pois, ehkä kolme. Sitten riittää, 62 kg on mulla jo huomiota herättävän timmi kun lihasta kuitenkin on jonkun verran, ei ole tarpeen kerätä päivittelyjä kunnosta. Aika paljon vaikuttaa oloon ja ulkonäköön nuo muutamat kilot rasvaa lihaserottuvuuden päällä, luulin että viihtyisin vähän "tavallisempana" mutta kroppa on sen mallinen että huomattavasti paremmalta näyttää pienemmällä rasvaprosentilla joten kiristellään taas vähän. N43.
Sulla on kehittymässä anoreksia, nyt kannattaa puuttua asiaan ennen kuin tilanne pahenee.