Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

KIRPPISRAIVO.

Vierailija
15.10.2024 |

Läpsäyttäkää minua kasvoille, jos enää ikinä aion viedä tavaroita kivijalkakirppikselle myyntiin. Joka kerta päätän, että ei ikinä enää, ja sitten kuitenkin harhoissani luulen että ehkä tällä kertaa menee paremmin! On jo aika oppia läksyni!

Olen kurkkua myöten täynnä sitä sotkemista, varastelua, vaatteiden pudottelemista likaiselle lattialle, ja sitä ettei kovien pöytävuokrien jälkeen jää käteen juuri mitään. Nyt pisteenä i:n päälle huomasin jälkeenpäin kuitista, että minulta oltiin vielä veloitettu yhden viikon vuokra kahteen kertaan. On tietysti liian myöhä jo asiasta valittaakaan, mutta näitä viime viikon kuitteja selatessa meni kuppi lopullisesti nurin ja vannoin itselleni, etten astu enää jalallanikaan tuohon roskaläjään.

Olen kyllä saanut ihan täysin tarpeekseni myös nettikirppiksistä ja etenkin Torista. Sellpyistä sun muista ei jää myyjälle kuin pennejä, mutta tässä vaiheessa haluan vain tavaroistani eroon enkä osta enää ikinä mitään.

Pitäkää tunkkinne!! *punoo nyrkkiä taivasta kohti*

Kommentit (20)

Vierailija
1/20 |
15.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Puppa!

Älä kuule sinäkin vasutyyppi nyt ala minulle ryppyilemään, on sen verran nyt pahantuulisuutta ilmassa!

Vierailija
2/20 |
15.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vinted <3

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/20 |
15.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Puppa!

Tulisi joku ukkonen tai muu luonnonilmiö ja päästäisi sinutkin saatanan aivokuolleen apinan pois kärsimyksistäsi.

Vierailija
4/20 |
15.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vinted <3

Joo, Vintedissä olen saanut myytyä jotain ns. "parempaa" erikoistavaraa, noin 10-50 euron hinnoilla. Mutta ei siitä kirpputorin tai Torin korvikkeeksi kyllä ole. Mitään isompaa tai vaikkapa astioita on ihan turha laittaa Vintediin. Itse asiassa en tiedä miten siellä muka olisi tarkoitus myydä mitään isompaa, kun isoimmankin paketin mitat pitäisi olla mukamas 26 x 40 x 32 cm. Enkä puhu nyt mistään huonekaluista, vaan eihän mikään sanotaan nyt kukkaruukkukaan mahdu 26 cm paksuiseen pakettiin.

Ja niiden perus 1-3 euron kirppistavaroiden takia en kyllä rupea kuvaamaan ja postittamaan mitään. Tuollaiset tavarat oli kiva "ennen vanhaan" (eli vielä muutama vuosi sitten) myydä kirppiksellä. Mutta tuntuu että tämä kirppistely ei vaan enää toimi, ainakaan minulla.

Vierailija
5/20 |
15.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi on liian myöhä valittaa tuplavelotuksesta?

Vierailija
6/20 |
15.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Entä sitten netin roskalavat? Tarjosin juuri suhteellisen kallista tavaraa, niin joki kirjoitti toiselta puolelta kaupunkia "Voin ottaa, jos teiltä järjestyy kuljetus". Armollista. Voi ottaa. Kiitos ja kumarrus. 

Vierailija
7/20 |
15.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Puppa!

Tulisi joku ukkonen tai muu luonnonilmiö ja päästäisi sinutkin saatanan aivokuolleen apinan pois kärsimyksistäsi.

🤣🤣🤣

Yleensä pistän ilmiantoon kaikki tällaiset mutta nyt on niin paljon tunnetta tekstissä ettei vaan pysty 🤣

Vierailija
8/20 |
15.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Puppa!

Tällä palstalla sensuroidaan päivästä riippuen sanoja ex, Oulu ja murha, mutta tämä vasupaska se vaan porskuttaa.

Vierailija
9/20 |
15.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen vienyt ja vien kaiken tarpeettoman Konttiin, Pelastusarmeijaan ja Ekotorille. 

Vierailija
10/20 |
15.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

SPR tai Fida tai muu vastaava, joka on lähelläsi. Menee hyvään tarkoitukseen ja hermot säästyy. 

Vierailija
11/20 |
15.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten nyrkkiä punotaan?

Vierailija
12/20 |
15.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

SPR tai Fida tai muu vastaava, joka on lähelläsi. Menee hyvään tarkoitukseen ja hermot säästyy. 

Jos olisi enemmän rahaa ja oma auto, tekisin ehdottomasti noin. Ongelmana on, ettei minulla ole autoa, ja kaikki nuo ovat täällä samanlaisen matkan päässä kuin isot automarketitkin. En rupea lahjoitettavaa tavaraa raahaamaan bussilla toiselle puolelle kaupunkia.

Pienituloisena olisi myös kiva saada muutama roponen kirppikseltä omaan taskuun, kuten menneinä vuosina. Mutta kun ei niin ei.

Vierailija
13/20 |
15.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä vien ylimääräiset tavarat lahjoituksena Goodwillille. Kirppisten pöytävuokrat ja provikat alkaa olla niin isot ettei sieltä saatu tuotto vastaa työmäärää.

Jotain tavaraa yritän välillä Torissa myydä, mutta yleensä kärähtää päässä, kun ensimmäiset voin tarjota viestit tulee, kun yritetään tinkiä hinnasta tai vääntää postituksesta vaikka ilmoituksessa lukee nouto. Nykyään en tinkijöille edes vastaa mitään periaatteesta. Heitän tavaran vaikka roskiin mielummin.

Vierailija
14/20 |
15.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten nyrkkiä punotaan?

En tiedä mistä tuo sanonta tuli mieleen. Ehkä se on sitten jokin mummoni itse keksimä.

Vierailija
15/20 |
15.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa valittaa liikalaskutuksesta, kuitti jos kerran on tallella. Ikinä ei ole myöhäistä.

Itse myyn ja ostan torissa, menee kyllä kaupaksi vaikkakin hitaanlaisesti.

Vierailija
16/20 |
15.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi on liian myöhä valittaa tuplavelotuksesta?

Ei kai se varsinaisesti liian myöhä olisi, mutta a) tuon kirppiksen pitäjä on rasittava vänkääjä ja b) kuitissa ei ole käytännössä katsoen eroteltu mitään, joten en voisi edes todistaa, että tämä kuitti koski paikkavuokria. Tajusin liikaveloituksen kun rupesin päässäni laskemaan, että maksamani summa oli yhden viikon vuokran verran liikaa.

Vierailija
17/20 |
15.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Torissa kauppa käy, kun ilmoitus on hyvä. Lisäkuvia tai mittoja ei tarvitse ottaa, vaikka niitä pyydetään. Sovin noudot aina niin että olen muutenkin kotona, joten mahdolliset oharit ei haittaa. Pyydän aina käteistä, halvat asiat jätän kuistille ja pyydän jättämään maksun pakastepurkkiin. Toki kerrostalossa ei voisi tehdä näin.

Oon kyllä kerran hakenut luistimet ketrostalon oven kahvasta ja sujautin maksun postiluukkuun. 

Vierailija
18/20 |
15.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oon kyllä kerran hakenut luistimet ketrostalon oven kahvasta ja sujautin maksun postiluukkuun. 

Oon kerran hakenut myyjän oven taakse jättämän tavaran ja sujauttanut maksun postiluukusta sisään. Myyjäpä väitti, etten ole muka maksanut ja on kiikuttamassa valvontakameran nauhan poliisille ellen tee (tupla)maksua. Miten hänen poliisiystävä on passittanut aikaisemminkin varkaita vankilaan. Tulipa sekopää vastaan. Nauhasta olisi nähnyt, että todellakin pudotin maksun luukusta sisään. Täytyipä itsekin käydä poliisiasemalla kysymässä neuvoa, onko aihetta tehdä myyjän toiminnasta rikosilmoitus oman selustan turvaamiseksi. Jatkossa kaupat vain kasvotusten.

Vierailija
19/20 |
16.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän lähistöllä on suosittu kirppis, otan parin vuoden välein yksin tai kaverin kanssa pöydän ja käteen jää yleensä pari hunttia per nenä, mikä on ihan ok itselleni.

Vierailija
20/20 |
16.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten nyrkkiä punotaan?

En tiedä mistä tuo sanonta tuli mieleen. Ehkä se on sitten jokin mummoni itse keksimä.

Sanonta kuuluu oikeasti puida nyrkkiä. Mummo pui nyrkkiä, minä puin nyrkkiä, sinä puit nyrkkiä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan viisi yksi