Evidensissa taas YT neuvottelut ja 100 ihmiselle potkut!
Evidensia hakee jälleen suurempaa voittoa lemmikeistä ja laittaa taas kerran ihmisiä pihalle! Nyt irtisanottiin lähes 100 henkeä ja lomautellaan saman verran talvella. Samalla tehtiin uusi pääkonttori johdon tädeille jotta saavat juoda erikoiskahveja Vallilassa pehmeillä sohvilla. Häpeällistä ja moraalitonta toimintaa! Eikö yhtään hävetä siellä uudessa toimistossa kun toiset on irtisanottu teidän suurien kulujen takia?
Työntekijänä olen todella väsynyt tähän menoon ja ehkä lähden itse muiden mukaan. Moni on jo lähtenyt eri puolilta yritystä koska VAIN raha kiinnostaa omistajia. Ei ketään kiinnosta meidän yövuorossa päivystävien asiat. Ei tippaakaan!
Päälle vielä henkilöstöpäälikön uhkailut meille työntekijöille, eli jos puhutaan asiasta mitään alkaa heti toimenpiteet. Selvää uhkailua! Kyllä lemmikin omistajien pitää tietää mitä täällä tapahtuu ja mihin rahat päätyvät. Nyt puhutaan taas jos nostettaisiin hintoja...ei jaksa!
---Väsynyt Eläinlääkäri---
Kommentit (45)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pitääkö tuonnekin työttömien hakea töihin? Ihan kuten Plantageniin ja muihinkin, näihinkin on jokaisen työttömän pakko hakea töihin? Tuntuu jotenkin hullulta!
Ei ne tuonne jouda kun kaikki työttömät koulutetaan suomessa (drumroll please) lähihoitajiksi.
Tämä on se taikasana jolla ratkaistaan kaikki Suomen ongelmat. Talous ampaisee nousuun ja ilmastonmuutos perutaan kun kaikki vaan hakisi lähihoitajiksi.
Piti hakea joka paikkaan, omasta koulutuksestaan riippumatta.
Mutta miten saa töitä, kun joka paikassa vähennetään tekijöitä? Tätä yhtälöä en ole vielä ymmärtänyt?
On tässä monta muutakin yhtälöä vaikea ymmärtää... työkyvyttömät ikääntyneet ei pääse eläkkeelle vaan nostetaan eläkeikiä, ja siunaillaan nuorisotyöttömyyttä.
Mutta joo, harmi että tuolla Evidensiassa on meidänkin aina joskus käytävä, lemmikillä on erikoistietämystä vaativa sairaus. Normi hammashoidot sun muut teetetään kyllä pikkuasemilla.
Vierailija kirjoitti:
En ole koskaan käyttänyt Evidensian palveluja, enkä tule käyttämäänkään. Asun pks-seudulla. Meillä on ketjuihin kuulumaton eläinlääkäri ja jos koirat tarvitsevat leikkaushoitoa niin on sitten toinen paikka jonne vien heidät.
Täällä etelässä on toki valinnanvaraa ja eläinsairaalakin.
Vierailija kirjoitti:
Varmasti lemmikkien omistajat ottavat ilolla vastaan eläinlääkärit jotka johtavat yksityispraktiikkaa inhimillisillä kustannuksilla.
Edullinen yksityispraktiikka on usein vähän vähemmän hyvän eläinlääkäri pitämä. Kalliimmat taas pätevien, mutta ne taas eivät päivystä iltaisin ja viikonloppuisin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Varmasti lemmikkien omistajat ottavat ilolla vastaan eläinlääkärit jotka johtavat yksityispraktiikkaa inhimillisillä kustannuksilla.
Edullinen yksityispraktiikka on usein vähän vähemmän hyvän eläinlääkäri pitämä. Kalliimmat taas pätevien, mutta ne taas eivät päivystä iltaisin ja viikonloppuisin.
En komppaa tätä näkemystä. Pienellä klinikalla saa inhimillistä kohtelua sekä ongelmaa yritetään ratkaista luovasti ja rohkeasti kokeillaan eri vaihtoehtoja. Olen se kanin omistaja. Käytiin usealla lääkärillä niiden hampaiden takia. Niissä sanottiin että kani täytyy aina nukuttaa jokaista piikonpoistoa varten. Tämä olisi ollut mahdottomuus. Sitten löytyi pieneltä praktiikalta tämä aivan ihana lääkäri joka sanoi ettei nukuteta muuta kuin äärimmäisessä tapauksessa. Minä pidin kania sylissä ja lääkäri hoisi kanin hammaspiikit. Ei tarvittu edes hoitajaa tähän. Ja arvaatte varmaan miten pieni se kanin suu on, se on noin etusormen kokoinen eli vaatii taitoa ja halua operoida niitä hampaita kanin ollessa hereillä. Lämmöllä muistelen tätä eläinlääkäriä.
Hyvä! En enää ikinä mene Evidensialle. Mun koira kuoli kuukauden päästä siitä, kun oli käyty Evidensialla ja koira todettu kaikin mahdollisin kokein täysin terveeksi, vaikka oli kaikenlaista oiretta kotona todettu.
Tätä samaa saadaan muuten kohta ihmisillekin, kun julkista terveydenhuoltoa ajetaan alas ja yhä useamman pitää siirtyä yksityiselle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pitääkö tuonnekin työttömien hakea töihin? Ihan kuten Plantageniin ja muihinkin, näihinkin on jokaisen työttömän pakko hakea töihin? Tuntuu jotenkin hullulta!
Ei ne tuonne jouda kun kaikki työttömät koulutetaan suomessa (drumroll please) lähihoitajiksi.
Tämä on se taikasana jolla ratkaistaan kaikki Suomen ongelmat. Talous ampaisee nousuun ja ilmastonmuutos perutaan kun kaikki vaan hakisi lähihoitajiksi.
Piti hakea joka paikkaan, omasta koulutuksestaan riippumatta.
Mutta miten saa töitä, kun joka paikassa vähennetään tekijöitä? Tätä yhtälöä en ole vielä ymmärtänyt?
Et nyt vaan tajunnut että Suomessa työttömyyteen eivät suinkaan ole syypäitä poliitikot joiden tehtävänä olisi kestävän talouskasvun käynnistäminen koska ainoastaan se luo työpaikkoja.
Ehei, meillä 400 000 työtöntä on syyllisiä siihen että avoimia työpaikkoja on vain 40 000 koska työttömien pitäisi "vaan mennä töihin" niin sillä ne työpaikat syntyisivät.
Poliitikot voivat keskittyä myöntämään itselleen sopeutumiseläkkeitä ja palkkaamaaan puolisoitaan 100 000€ vuosipalkalla poliittisiksi avustajiksi.
Vierailija kirjoitti:
Tätä samaa saadaan muuten kohta ihmisillekin, kun julkista terveydenhuoltoa ajetaan alas ja yhä useamman pitää siirtyä yksityiselle.
Terveydenhuollosta on ajettu 2000-alas vain kaikki sen kansalaisille tuottamat palvelut kun kaikki miljardit katoavat hyväveliverkoston itselleen räätälöimiin johtajan virkoihin eksponentiaalisesti paisuvassa hallintohimmelissä.
"Iltalehti pyysi kaikkia hyvinvointialueita toimittamaan palkkatiedot johtoryhmän jäsenistään ja kaikista henkilöistä, joiden tehtävänimikkeessä on sana johtaja.
Tällaisia henkilöitä löytyi reilusti yli 600, vaikka selvityksestä jätettiin pois kaikki alle 5 000 euroa kuukaudessa tienaavat johtajat, kuten esimerkiksi ensihoidossa työskentelevät kenttäjohtajat ja joukko matalammin palkattuja yksikön johtajia."
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En komppaa tätä näkemystä. Pienellä klinikalla saa inhimillistä kohtelua sekä ongelmaa yritetään ratkaista luovasti ja rohkeasti kokeillaan eri vaihtoehtoja. Olen se kanin omistaja. Käytiin usealla lääkärillä niiden hampaiden takia. Niissä sanottiin että kani täytyy aina nukuttaa jokaista piikonpoistoa varten. Tämä olisi ollut mahdottomuus. Sitten löytyi pieneltä praktiikalta tämä aivan ihana lääkäri joka sanoi ettei nukuteta muuta kuin äärimmäisessä tapauksessa. Minä
En sanonut, että pienet praktiikat olisivat järjestäen huonoja, vaan otin kantaa vain siihen, että hinta määrittää paljolti paikan tasoa. Halpa on usein huono.
Halvastakin saa varmasti tuollaisia perustoimenpiteitä ihan laadukkaatikin, kuten tuo piikkien poisto. Itse olen tehnyt tuon ihan onnistuneesti kotioloissa omalle kanille, vaikkei mitään alan koulutusta olekaan. Omalla kohdallani kuitenkin kokemus niin Evidensiasta kuin noista halvemmista ykstyisistä on se, että lopulta ongelma on hoidettu vakieläinlääkärillä (yksityinen klinikka, joka ei ole halvimmasta päästä) loppuun.
jos jotain evidensia osaa, niin rahastaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En komppaa tätä näkemystä. Pienellä klinikalla saa inhimillistä kohtelua sekä ongelmaa yritetään ratkaista luovasti ja rohkeasti kokeillaan eri vaihtoehtoja. Olen se kanin omistaja. Käytiin usealla lääkärillä niiden hampaiden takia. Niissä sanottiin että kani täytyy aina nukuttaa jokaista piikonpoistoa varten. Tämä olisi ollut mahdottomuus. Sitten löytyi pieneltä praktiikalta tämä aivan ihana lääkäri joka sanoi ettei nuku
Olet ehkä itse hoitanut niitä kanisi etuhampaita, jos ovat liian pitkiksi kasvaneet. Niitä pystyy itse lyhentämään. Niihin takahampaisiin tarvitaan kumminkin oikeat lääkärin instrumentit jne ja sitä ei tavallinen pulliainen pysty hoitamaan. Kuten aikaisemmin kirjoitin, ketjueläinlääkäreissä mulle sanottiin että kani pitää nukuttaa operaatiota varten, joka kerta. Tuolla pienellä yksityisellä eläinlääkärillä sain täysin erilaisen vastaanoton ja homma hoidettiin kanille parhaiten sopivalla tavalla. Jokaisella on niitä omia kokemuksia näistä käynneistä ja ne rajoittuu niihin. Mutta on siksi turhaa yleistää että yksittäisellä pieneläinklinikalla saisi automaattisesti isoa ketjua huonompaa hoitoa. Näin ei ole.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En komppaa tätä näkemystä. Pienellä klinikalla saa inhimillistä kohtelua sekä ongelmaa yritetään ratkaista luovasti ja rohkeasti kokeillaan eri vaihtoehtoja. Olen se kanin omistaja. Käytiin usealla lääkärillä niiden hampaiden takia. Niissä sanottiin että kani täytyy aina nukuttaa jokaista piikonpoistoa varten. Tämä olisi ollut mahdottomuus. Sitten löytyi pieneltä praktiikalta
Olet ehkä itse hoitanut niitä kanisi etuhampaita, jos ovat liian pitkiksi kasvaneet. Niitä pystyy itse lyhentämään. Niihin takahampaisiin tarvitaan kumminkin oikeat lääkärin instrumentit jne ja sitä ei tavallinen pulliainen pysty hoitamaan. Kuten aikaisemmin kirjoitin, ketjueläinlääkäreissä mulle sanottiin että kani pitää nukuttaa operaatiota varten, joka kerta. Tuolla pienellä yksityisellä eläinlääkärillä sain täysin erilaisen vastaanoton ja homma hoidettiin kanille parhaiten sopivalla tavalla. Jokaisella on niitä omia kokemuksia näistä käynneistä ja ne rajoittuu niihin. Mutta on siksi turhaa yleistää että yksittäisellä pieneläinklinikalla saisi automaattisesti isoa ketjua huonompaa hoitoa. Näin ei ole.
Toi kirjoittaja on sulle nyt kahdessa viestissä yrittänyt avata, että ei kritisoi klinikan olevan huono sen perusteella, että klinikka on pieni, vaan sitä että hinta usein kertoo klinikan laadusta. En ymmärrä miten voi olla noin vaikea lukea selvää kirjoitusta?
Lisäksi, jos sulla on oikeasti kani, tiedät kyllä että kanien ja jyrsijöiden omistajat ovat melko omatoimisia mitä tulee lemmikkiensä hoitoon. Välineitä ja osaamista löytyy ihan harratepohjalta, koska jyrsijöiden hoito eläinlääkäreissä on ollut melko yksinkertaista perushoitoa ihan viime vuosiin saakka. Osaamista ei vaan ole ollut. Itsekin olen poistanut noita piikkejä ihan itse hankituilla välineillä ja onnistui hyvin. Lisäksi olen tehnyt marsulle ja hamsterille ruumiinavaukset, kun halusin selvittää niiden kuolinsyyt. Tämä on ihan yleistä kani- jyrsijäpiireissä.
Oliko jokin syy, miksi eläinlääkäri ei perusta omaa kohtuuhintaista praktiikkaa? Sellaiselle piisaisi asiakkaita.
Vierailija kirjoitti:
Laittakaa työkavereiden kesken pystyyn ky:lla toimiva eläinlääkäriasema ja laittakaa hinnat sopiviksi. Asiakkaita löytyy aivan varmasti kauempaakin kunhan se sijaitsee hyvien liikenneväylien tuntumassa (jossa usein myös vuokrat ovat edullisemmat kuin kaupungin keskustassa). Hankkisin lemmikin, mutta mahdolliset lääkärikustannukset kauhistuttavat jo etukäteen. Ps kania hammaslääkäriin 3 viikon välein/ 5 vuoden ajan kiikuttanut ja 40km suuntansa ajanut entinen lemmikin omistaja. Tuolloin hammaslääkärin hinta oli 17-19€/kerta (v 2000) kun oltiin vakiopotilas. Nykyisin kustantaisi varmaan 50-60€/kerta näillä nykyhinnoilla. Nyt sitten joku kysyy miten kani tarvitsee hammaslääkäriä, no sille kävi vahinko ja sen purenta ilmeisesti kärsi niin että takahampaat eivät enää osuneet täysin kohdilleen ja koska kanin hampaat kasvavat kokoajan niin niihin takahampaitani kasvoi piikkejä niihin kohtiin jotka evät kuluneet syödessä ja kani olisi lopettanut syöm
Heh. Evidensialla pelkkä toimistomaksu on 39 €.
Vierailija kirjoitti:
Oliko jokin syy, miksi eläinlääkäri ei perusta omaa kohtuuhintaista praktiikkaa? Sellaiselle piisaisi asiakkaita.
Varmaan ainakin osin sama kuin ihmispuolella että byrokratiaa on paisuteltu järjettömästi ja kaikkeen mahdolliseen pitää olla kaiken maailman lupia, hakemuksia, omavalvontajimbajamboja jne. Samanlaiset vaatimukset on vaikka Mehiläisen ketjulle tai sitten sellaiselle vastaanotolle, jossa käytetään yhtä pientä hammasröntgenlaitetta (joita käytetään eläinlääkärivastaanotolla yleisesti koirille ja kissoille).
Nämä vaatimukset vain paisuvat vuosi vuodelta ja eihän ne sattumaa ole vaan taustalla on ollut ideologia että nämä yhden tai kahden tohtorin vastaanotot tehdään mahdollisimman monimutkaisiksi, vaikeiksi ja isotöisiksi perustaa ja ylläpitää.
Evidensialla on ollut jo pitkään sama taktiikka. Se ostaa pieniä klinikoita ympäri Suomea ja tasaisin väliajoin pyöräytetään yt:t käyntiin. Neuvottelut koskevat aina ensisijaisesti tätä pienten klinikoiden henkilöstöä, joka on juuri päässyt osaksi Evidensia ketjua, kun kaikki liiketoimintakaupan velvoitteet ovat menneet umpeen. Näin saadaan ensin poistettua kilpailija ja sitten suljettua pikkuyksikkö ja ajettua asiakaskunta isommalle klinikalle.
Evidensia haluaa eläinsairaaloiden monopolin ja on saanutkin sen ihan hyvin täällä haltuunsa. Tulovirta pysyy hyvänä, kun on varmana tuottona kaupunkien päivystysostopalvelusopimukset ja ykstyisetkin joutuvat vähänkin vaativimmissa toimenpiteissä ohjaamaan Evidensialle, koska ykstyisillä on rajallinen laitteisto.
Kannattaa muuten kiinnittää huomiota myös siihen kuka lopulta omistaa sen pieneläinkrematorion, jonne lopetetut lemmikit lähetetään. Yrityksen nimi on edelleen Sateenkaarisilta Oy ja henkilöstö samaa, mutta Evidensia on omistaja. Kätevästi saadaan surevilta omistajilta rahat tuhkaukseen lähettämisestä, joka oman ketjun yrityksessä on lähes ilmaista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Varmaan ainakin osin sama kuin ihmispuolella että byrokratiaa on paisuteltu järjettömästi ja kaikkeen mahdolliseen pitää olla kaiken maailman lupia, hakemuksia, omavalvontajimbajamboja jne. Samanlaiset vaatimukset on vaikka Mehiläisen ketjulle tai sitten sellaiselle vastaanotolle, jossa käytetään yhtä pientä hammasröntgenlaitetta (joita käytetään eläinlääkärivastaanotolla yleisesti koirille ja kissoille).
Nämä vaatimukset vain paisuvat vuosi vuodelta ja eihän ne sattumaa ole vaan taustalla on ollut ideologia että nämä yhden tai kahden tohtorin vastaanotot tehdään mahdollisimman monimutkaisiksi, vaikeiksi ja isotöisiksi perustaa ja ylläpitää.
Suurempi syy on ihan siinä, että pienenkin klinikan alkukustannukset ovat suuret. Täytyy olla joko hyvä pääoma valmiiksi tai sitten ottaa iso velka. Kummassakin vaihtoehdossa täytyy kuitenkin hyväksyä se, että ensimmäisten vuosien ajan eläinlääkäriyrittäjä saattaa pystyä nostamaan itselleen pieneläinhoitajan palkkaa. Kovin monia ei yksinkertaisesti kiinnosta lähteä tähän, koska sieltä ketjultakin saa ihan hyvän palkan.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä kiitos.Valitettavasti meilläpäin ei ole muuta tarjontaa kuin Evidensia.
Mun koira tarvitsi akuutisti leikkauksen, eikä päästy omalle ellille. Koira oli käynyt muutama kuukausi perustarkastuksessa omalla eläinlääkärillä missä sillä oli todettu kolmostason sivuääni sydämesä. Evidensian lääkäri stetareilla kuunteli ja ei ollut varma minkä tason sivuääni kyseessä. Toinen eläinlääkäri tuli kuuntelemaan ja oli sitä mieltä, että todennäköisesti kolmonen. Olivat silti sitä mieltä, että sydän pitää ultrata ennen kuin voivat alkaa leikata.
Ultrauksessa todettiin kolmosen sivuääni ja toimenpide maksoi 700 e. Tuli vähän kusetettu olo.
En ole koskaan käyttänyt Evidensian palveluja, enkä tule käyttämäänkään. Asun pks-seudulla. Meillä on ketjuihin kuulumaton eläinlääkäri ja jos koirat tarvitsevat leikkaushoitoa niin on sitten toinen paikka jonne vien heidät.