Jännä miten alkaa oikeasti ikävöimään syksysiä pihatöitä kun kasvaa aikuiseksi
Tätä mä kaipaan paljon, niitä lehtikasoja ja niiden haravoimista ja muutenkin oman pihan siistimistä. Mä siis asuin maalla aikoinaan missä mä tein tätä paljon, se oli jotenki tosi rentouttavaa aina
En mä täällä kaupungissa ole toisten pihoja menossa haravoimaan tai mitään kerrostalon pihaa, turha tulla viisastelemaan
Huomasin vaan kuinka paljon sitä aikaa ikävöi kun oli vapaa-ajallakin jotain järkevää tekemistä
Mukavaa maanantaita
<3
Kommentit (20)
Tästä on kyse
Ihminen alkaa nauttia siitä mitä paljon tekee - oli se mitä tahansa
Siksi kannattaa miettiä, mihin aikansa käyttää
En ole vielä oppinut nauttimaan. Okt vuodesta -97
Ja sitten kun asuu liki 30v omakotitalossa, tekee 10h työpäiviä ja niiden jälkeen pitäisi mennä pihalle haravoimaan ja järjestelemään paikkoja syyskuntoon, niin voin kertoa, ettei kiinnosta pätkääkään ja tässä on alkanut haaveilemaan kerrostaloasumisesta.
Onhan se ihanaa,kun saa tehdä pihahommia niin kotona kuin mökilläkin, kun vaan kelit ovat suotuisat!
Omakotitalo on työleiri. Paras hetki talon omistamisessa oli se kun se meni kaupaksi.
En ole tainnut kasvaa sitten vielä aikuiseksi. En kaipaa tippaakaan noita hommia, mutta pakko tehdä jotakin, kun asuu ok-talossa.
N64
Vierailija kirjoitti:
Ja sitten kun asuu liki 30v omakotitalossa, tekee 10h työpäiviä ja niiden jälkeen pitäisi mennä pihalle haravoimaan ja järjestelemään paikkoja syyskuntoon, niin voin kertoa, ettei kiinnosta pätkääkään ja tässä on alkanut haaveilemaan kerrostaloasumisesta.
Samoin. Lehdet vielä menee, mutta lumityöt ...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Samoin. Lehdet vielä menee, mutta lumityöt ...
Lehdet on ihan yes harvavoida, mutta rännien puhdistus, pihalamppujen vaihdot/pestut, pihakivetysten putsaus, omenapuiden suojaus, jne.
Vain mielenterveysongelmainen tai ADHD-potilas nauttii pihatöistä.
Olet ehkä kronoligiselta iältäsi aikuinen, mutta aikuinen ei elä mielikuvitusmaailmassa ja rakentele jotain pilvilinnoja.
Työ, harrastukset, läheiset, ystävät, jne. Ei tässä ole enää yhtään tahtoa jollekin joka vaatisi lisää aikataulutusta.
N48
Omakotiasuminen on agraarikulttuurin jäänne, josta vielä jotkut suomalaiset elättelevät typeriä slaavilaisia unelmia tajuamatta mitä sontaa se arki omakotitalon kanssa pitkällä tähtäimellä on.
Tee facebook ilmoitus, että olisit halukas auttamaan esim jotain vanhusta haravoinnissa. Saisi vanhuskin sinun tavalla seuraa.
Todellakin! On aivan ihanaa, että voi mennä omalle pihalle, kuopsuttaa kukkapenkkiä ja haravoida. Olen asunut eri maiden pääkaupunkien keskustoissa, ja nyt on ihanaa että on omakotitalo syrjemmässä, ikkunasta näkyy mäntymetsä ja on rauhallista.
Omakotiasuminen on parhaimmillaankin paskaa. Ne pienet hetket omalla pihalla kesäillassa grillaillessa on sellainen hetken ohikiitävä nautinto josta maksetaan aivan jumalattoman tuskallinen ja kallis hinta.
Vierailija kirjoitti:
Todellakin! On aivan ihanaa, että voi mennä omalle pihalle, kuopsuttaa kukkapenkkiä ja haravoida. Olen asunut eri maiden pääkaupunkien keskustoissa, ja nyt on ihanaa että on omakotitalo syrjemmässä, ikkunasta näkyy mäntymetsä ja on rauhallista.
Kuopsuttaminen kuulostaa lapsen tai eläimen tasolle taantumiselta, eikä sinun asumishistoriasi liity tähän keskusteluun mitenkään, kenties yrität kompensoida sillä jotain. Suosittelisin mielenterveyden ammattilaiselle keskustelemista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuopsuttaminen kuulostaa lapsen tai eläimen tasolle taantumiselta, eikä sinun asumishistoriasi liity tähän keskusteluun mitenkään, kenties yrität kompensoida sillä jotain. Suosittelisin mielenterveyden ammattilaiselle keskustelemista.
Nauroin tälle ihan ääneen 😀
Samoin!