Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ex-huippukiekkoilija Janne Puhakka kuoli henkirikoksen uhrina Espoossa

Vierailija
14.10.2024 |

https://www.is.fi/kotimaa/art-2000010760884.html

POLIISI tutkii epäiltyä tappoa Espoon Henttaalla. IS:n tietojen mukaan henkirikos tapahtui kiinteistöllä, jossa ex-jääkiekkoilija Janne Puhakkaja hänen kumppaninsa, norjalaislääkäri Rolf Nordmo asuvat.

IS:n tietojen mukaan Nordmon epäillään ampuneen Puhakan kuoliaaksi asunnossa. Apua hälytti sivullinen. Poliisi ei vahvista asianosaisten henkilöllisyyksiä.

Kommentit (5794)

Vierailija
2221/5794 |
15.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten muuten Insta toimii tälläisissä tilanteissa, tietääkö joku? Jos ihminen menehtyy niin miten sen tilin saa poistettua? 

Miksi se pitäisi poistaa? 

No en mä ainakaan haluaisi että mun murhaajan kuvia ja hymyjä näkyy mun instassa, jos se on tappanut mut

Vierailija
2222/5794 |
15.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

täysin perverssi ja sairas suhde alunperinkin

mitä lehdistö kuitenkin ihaillen hehkutti ja tyrkytti täysin normaalina ja tavoiteltavana

Pedofilian ihailu kuuluu nykyään median propagandaan. Tässä tapauksessa sen pedohehkutuksen pystyi tekemään about laillisesti - tähän asti.

Vaikka ikäero on tässä tapauksessa ollut mielestäni liian suuri ja vanhemman miehen motiivit suhteeseen mielestäni epäilyttävät, en ymmärrä, mitä tekemistä tällä on pedofilian kanssa? Janne ei ollut lapsi heidän aloittaessa seurustelun vaan fyysisesti ja juridisesti päätösvaltainen aikuinen, vaikkakin nuori sellainen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
2223/5794 |
15.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jotenkin outoa, että tämän tapauksen uhria täytyy julkisesti surra tai on huono ihminen.

Somessa ihmiset oikein kilpailevat sillä kuka suree näkyvimmin.

Jotenkin huvittavaa, kuinka monet huomaamattaan ilmaisevat olevansa kateellisia jopa henkirikoksen uhriksi joutuneen saamasta sympatiasta.

Teillä täytyy olla surkea itsetunto ja elämä.

Kerrohan nyt mistä tässä nyt pitäisi olla kateellinen? Paremminkin pitäisi sanoa, että teillä joiden tarvitsee mahdollisimman näkyvästi surra jotain julkkista niin teillä on surkea itsetunto ja elämä.

Suren sitä, että ihminen on joutunut läheisen tekemän henkirikoksen uhriksi. Tapahtuma, joka sattuu aivan liian monen ihmisen kohtaloksi.

Koska uhrina on tällä kertaa ju

Se mikään julkkis ole. 

Vierailija
2224/5794 |
15.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nuo jääkiekkoilijat voisivat kyllä pysyä heterolinjalla, vaikka kuinka Hesari ja woke painostavat...

Oletko vähän yksinkertainen?

Vain joku lukutaidoton voi enää luulla, että kyse on valinnasta.

Ei näitä ennen ollut yhtäkään...

Ai ei ollut ennen? Koska sinä tiedon jättiläinen kuvittelet ensimmäisten homoseksuaalien ilmestyneen?

EI ne jotenkin naismaisina ketään tappaneet vaikka olikin. Ihastelivat kukkia sun muuta kaunista.

Vierailija
2225/5794 |
15.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Janne opiskeli kansainvälistä liiketaloutta. Sen ohella hän teki puhujakeikkoja ja kaupallisia yhteistöitä, sekä hyväntekeväisyystöitä järjestöille pro bono.

Alle 18-vuotiaiden MM-pronssimitalisti pelasi SM-liigan lisäksi myös pari kautta ulkomailla, Kanadassa ja Ranskassa. Ihan ok siihen nähden, että lopetti jääkiekkouran jo 23-vuotiaana.

En ymmärrä tätä kauheaa tarvetta lytätä ja vähätellä 29-vuotiaan ihmisen saavutuksia. Hän oli nuori ihminen. Varmasti olisi ollut vielä paljon edessä monella saralla.

Ja vielä enemmän ihmetyttää, että pitää lytätä ja vähätellä nuorta ihmistä, joka on juuri menehtynyt. 

Vierailija
2226/5794 |
15.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Strandberg jakaa instastooreissa auttavien tahojen yhteystietoja, jos kärsii väkivallasta parisuhteessa. Hänhän oikeasti tunsi Jannen, olivat hyviä ystäviä. Pistää miettimään, että josko siellä tosiaan on ollut väkivaltaa jo taustalla ja tämä jotenkin tiedossa joillain. 

Samoja ajatuksia. Eihän nollalinjat ja muut ole olennaisia, jos suhde olisi ollut hyvä, ja yllättäen päättynyt näin. Kyllä siellä taustalla on kytenyt. 

Tuo on selitettävissä myös järkytyksellä että ei tiennyt ystävän olevan väkivaltaisessa suhteessa ja toivoo nyt että vaikka uhrit ei ystäville kehtaisi tai uskaltaisi kertoa niin ottaisivat edes yhteyttä ammattiauttajiin. 

Kun on paljon seuraajia niin tätä hetkeä on hyvä käyttää ehkä jonkun muun hengen pelastavan tiedon levittämiseen. 

Ja toki voi päätellä että suhteessa on aiemmin ollut väkivaltaa kun murhaan päättyi vaikka ei tietäisi mitään. 

Vierailija
2227/5794 |
15.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten muuten Insta toimii tälläisissä tilanteissa, tietääkö joku? Jos ihminen menehtyy niin miten sen tilin saa poistettua? 

No en mä ainakaan haluaisi että mun murhaajan kuvia ja hymyjä näkyy mun instassa, jos se on tappanut mut

Mitä käsitteessä Elämä jatkuu, et ymmärrä?

Vierailija
2228/5794 |
15.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No sillä Rolfilla juu, mutta ei Jannella. 

Vierailija
2229/5794 |
15.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Janne opiskeli kansainvälistä liiketaloutta. Sen ohella hän teki puhujakeikkoja ja kaupallisia yhteistöitä, sekä hyväntekeväisyystöitä järjestöille pro bono.

Alle 18-vuotiaiden MM-pronssimitalisti pelasi SM-liigan lisäksi myös pari kautta ulkomailla, Kanadassa ja Ranskassa. Ihan ok siihen nähden, että lopetti jääkiekkouran jo 23-vuotiaana.

En ymmärrä tätä kauheaa tarvetta lytätä ja vähätellä 29-vuotiaan ihmisen saavutuksia. Hän oli nuori ihminen. Varmasti olisi ollut vielä paljon edessä monella saralla.

Ja vielä enemmän ihmetyttää, että pitää lytätä ja vähätellä nuorta ihmistä, joka on juuri menehtynyt. 

Janne oli 29-vuotias eikä sellainen ole nuori. Täysi aikuinen. 

Vierailija
2230/5794 |
15.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tossa se nyt nähdään että henkinen uskottomuus satuttaa tai tässä tapauksessa henkinen luopuminen eli ero.

Eipä noi muuta ehkä pystyneet tekemään kun samat värkit tais olla molemmilla.

Vierailija
2231/5794 |
15.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitähän Rolf duunaili ruumiin kanssa ainakin sen kaksi tuntia?

Sitä ei varmaan moni tiedä. Ehkä vaikka: Mite tenään laidedaan?

Vierailija
2232/5794 |
15.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No sillä Rolfilla juu, mutta ei Jannella. 

Elämä jatkuu maapallolla. Me kaikki emme laita suruvaatteita. 

Vierailija
2233/5794 |
15.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Petolliset finaali. Onko se tribuutti Jannelle vai muistutus siitä, kuinka sosiaalinen elämä alkoi viedä uuden julkisuuden myötä ja syntyi halu uuteen elämänvaiheeseen ja parisuhteeseen?

Sitten siellä vielä puhutaan kepeästi murhaamisesta ja Seiska paljasti osin lopputulosta. Veikkaan, että jos ei vielä ensi  viikollakaan näytetä, niin sitten ei näytetä koskaan.

Vierailija
2234/5794 |
15.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Janne on siis tajunnut, että on jo kusessa ja koittanut soittaa ystävälleen illalla. Mitän Rolf on Jannelle tehnyt tuolloin.. Jos olisi vain uhannut tappamisella, niin luulisi, että Janne olisi lähtenyt livohkaan. 

Jos tarkoitat sitä eilistä väitettä, että Janne yritti soittaa n. 19.30 läheiselleen, joka ei ehtinyt vastaamaan, niin se todettiin jo perättömäksi. Ei sovi aikajanaan.

Niin, rikos tapahtui paritalossa. En usko millään, että haulikon äänet eivät kantautuisi seinän läpi naapuriin. Laukaukset --> Soitto häkeen, noin kasilta. Tällöin puoli kasin soitto sopisi aikajanaa.

Laukausten takia ei kukaan ole soittanut häkeen, se on jo selvillä. Lisäksi laukaus/laukaukset on ammuttu noin kello kuusi, tai silloin ainakin

"Poliisi kertoo saaneensa hätäkeskuksen kautta tehtävän Espoon Henttaalla sijaitsevaan asuntoon sunnuntai-iltana noin kello 20. Ilmoituksen mukaan asunnossa on tapahtunut epäilty väkivaltarikos."

Jaa, no mistä sitten hätäkeskukseen soittanut henkilö tiesi, että asunnossa on tapahtunut mahdollisesti henkirikos? Pääsikö tämä Jannen ystävä siis sisälle asti, näki Jannen ja sitten soiti häkeen? 

Vierailija
2235/5794 |
15.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hurja juttu. Tulee mieleen omasta nuoruudesta eräs herrasmies. Olin 21 v. ja se mies 45 v. Hän ihastui päätä pahkaa, osti ruusuja ja suklaata. Pidin hänestä kyllä, aivan ihana persoona ja hyvä keskustelija. Koskaan ei muutettu yhteen, koska en uskaltanut. Hän oli niin omistuksenhaluinen ja jopa mustasukkainen.

Kerran oltiin hänen hyvän ystävänsä 50-vuotisjuhlissa ja siellä alkoi todella ahdistaa. Hän piteli suojelevasti kättä koko illan joko vyötäröllä tai hartioilla. Ja kun ruokailtiin, hän otti minua kädestä kiinni ja suuteli kädelle, siinä kaikkien nähden. Se tuntui pelkästään kiusalliselta eikä romanttiselta. Kun hän vei minua niistä juhlista kotiin, hän sanoi autossa kotioven edessä, että vielä minä sinut kihlaan. Hyi olkoon, siitä tuli pelottava olo. Minusta me tapailimme ja kihlaus tuntui ennenaikaiselta.

Suhde kesti reilun vuoden, ja vaikka pidin hänestä, hänen käytöksensä oli ahdistavan omistavaa. Olin raukkamainen, kun jätin hänet. Keksin menoja viikonlopuiksi ja valehtelin, että aion muuttaa pois kaupungista. Jotenkin oli liian vaikeaa sanoa suoraan, että suhde oli nyt tässä, koska pelkäsin juuri tuollaista, että tulee ja ampuu kostoksi.

Yksi lauantai-ilta on jäänyt mieleen, kun olin kotona ja katsoin telkkaria. Ovisummeri soi. Katsoin verhojen raosta, että siellä se on alaovella. En avannut. Kohta tuli tekstiviesti, että hän on alaovella, avaa ovi, sillä hän näki valoa minun ikkunassa. Laitoin viestin, että minulla on tarkoituksella kotona yksi lamppu päällä varkaiden välttämiseksi, mutta itse olen ihan toisella paikkakunnalla. Olin lähes pimeässä koko illan ja tv:kin meni kiinni, ettei se hehku valoa ulos. Kurkistelin aina välillä verhon raosta, ja se miesystäväni oli kadun toisella puolella tuijottamassa ikkunaan. Välillä poistui ja ilmestyi taas. Ihan hullua käytöstä vahtia ikkunoita monta tuntia. Sitten kun jossain vaiheessa sinä syksynä/alkutalvesta sain sanottua, etten aio häntä enää tavata, alkoi syyttely. Onko minulla toinen mies, kuka on se toinen mies. Työpaikalle tuli kukkalähetys kuin jossain elokuvassa. Muutin pois kivasta kodista ihan vaan sen takia, koska olin nähnyt hänet kyttäämässä monta kertaa. Hänen viestitkin muuttui uhkaavaksi, töykeiksi ja syytteleviksi. Vuokrasin muuttofirman ihan vaan sen takia, ettei hän näkisi minua tai jotain sukulaistani kantamassa muuttolaatikoita ja huonekaluja. Kyllä ne muuttomiehet vähän ihmetteli, miksi minulla oli verhot kiinni keskellä päivää, kun yleensä kai muuton yhteydessä on tapana ottaa verhot kokonaan pois. Kerroin niille, että minua vainotaan ja sen takia kenellekään ei saa kertoa, mistä asunnosta vievät tavaraa ja minne olen muuttamassa. Minun äitini kävi myöhemmin hakemassa ne verhot pois. Toki sieltä exän suunnalta ponnahti heti sen jälkeen tekstari, että mihin olen muuttanut. Vastasin, että asia ei kuulu sinulle enää, johon hän vastasi, että kuuluu, elämän loppuun asti minun hyvinvointini kiinnostaa häntä. Kuka sekopää tuollaisia tekstailee?

Tämän suru-uutisen luettuani ajattelen olleeni silloin fiksu, kun suojelin itseäni. Mukava mies voi olla hullu vainoaja, jos sille antaa pakit/jättää. Koskaan ei tiedä.

Vierailija
2236/5794 |
15.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Jaa, no mistä sitten hätäkeskukseen soittanut henkilö tiesi, että asunnossa on tapahtunut mahdollisesti henkirikos? Pääsikö tämä Jannen ystävä siis sisälle asti, näki Jannen ja sitten soiti häkeen? "

Lue uutisia tai tätä keskustelua. Kyllä, ruumis nähtiin elottomana lattialla. 

Vierailija
2237/5794 |
15.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksiköhän Antti Tuiskukin kommentoi? Oliko niillä jotain yhteistä?

No eiköhän ole aika pienet piirit Hesassa julkkisten kesken, tuntevat ehkä toisensa jostain? 

No tämä Puhakka on kyllä nobody. Mut ehkä tunnettu hinuripiireissä.

Onhan se telkkarissa. Ja ollut SM-liigassa.

Mites ite?

11 vuotta SM-sarjaa, viisi mitskua joista yksi kultainen... ei tosin lätkässä. Tollasta tosi-tv pelleilyä en pidä cv:n arvoisena, mutta uppoaa toki wt-ihmisiin.

Vierailija
2238/5794 |
15.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ainoa varsinainen saavutus hänen elämässään omi tulo kaapista medioissa. Ilman sitä KUKAAN ei tuntisi häntä. Ilman sitä hän ei olisi esiintynyt telkkarissa ja lehdissä. 

Vierailija
2239/5794 |
15.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se oli Jannen elämää ja Janne ne kuvat sinne halusi laittaa. Ei Rolf ollut murhaaja tuossa vaiheessa.

Vierailija
2240/5794 |
15.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitähän Rolf duunaili ruumiin kanssa ainakin sen kaksi tuntia?

Sitä ei varmaan moni tiedä. Ehkä vaikka: Mite tenään laidedaan?

Googlaillu paljonko vankeutta saa Suomessa murhasta? 

Ketju on lukittu.