Onko hotelleissa mitään "erityishuomiointia", jos majoittujalla on syntymäpäivä?
Tai voiko sellaista pyytää huoneeseen etukäteen?
Kommentit (26)
Ei ainakaan Espanjassa ollut viimeksi kun olen ollut synttärireissulla Malagassa
Ei ole, mutta yleensä on lista, jolta voi tilata.
Olen ollut monena syntymäpäivänäni hotellissa, lentokoneessa (myös busineksessä ja ykkösluokassa) eikä ikinä ole ollut mitään huomiointia.
Vierailija kirjoitti:
Aina voi pyytää. Maksua vastaan ainakin saa vaikka kukkia tai suklaata ja kortin, jos haluaa yllättää vaikka puolison.
Kiitos tiedosta. Haluaisin yllättää teini-ikäisen lapseni.
Ei ollut Kööpenhaminassa kun olin synttärimatkalla juuri ennen koronaa.
Vierailija kirjoitti:
Ei ole, mutta yleensä on lista, jolta voi tilata.
Laitatko esimerkin jonkun hotellin sivuilta tms?
Olemme saaneet kerran Tallinnassa hotellin puolesta yllätyksenä skumppapullon huoneeseen, kun mieheni täytti 50 v.
Venäjällä huomioidaan syntymäpäivät isosti. Ei ollut edes mitkään tasavuosisynttärit, kun aamupalalla ystävälleni tuotiin kakunpala, jossa oli jotain tähtisadetikkuja tms. "säteilevää" ja tarjoilijat lauloivat Paljon onnea vaan. Lisäksi oli pieni lahja.
Ei onneksi. Vietin omat tasasynttärini yksin hotellissa viikonloppumatkalla jonka itse varasin. Oli mukavaa ilman mitään teennäistä juhlaa.
Mainitsin hotelliin kirjautuessani, että piti keksiä jotain kivaa syntymäpäiväksi. Kun kirjauduin ulos, sain hotellin nimellä varustetun mukin, jossa oli suklaakarkkeja. Ilahduin kovasti ja kehuin hotellia kaikille.
Häämatkalaisille ainakin Itävallassa on tarjolla kuohuviiniä ja suklaata sekä ruusukimppu. Ihan vain varausta tehdessä kun kertoi matkan tarkoituksen.
Kanarialla viime vuonna tuli huoneeseen hotellin puolesta skumppapullo ja johtajan allekirjoittama onnittelukortti, kun miehellä oli syntymäpäivä. Oli tasalukusyntymäpäivä ja viiden tähden hotelli.
Onpa tylsää, että Suomessa tämäkin asia on näin ankea, kun taas ulkomailla huomioidaan.
Tampereella Tornissa mua muistettiin kun menin sinne syntymäpäivänä. Sain kortin ja cd-levyn ja jotain karkkia. Lämmitti mieltä :)
Mainitse huonetta varatessa asiasta. Jos toivot jotain tiettyä, järjestyy varmasti - maksua vastaan tietysti.
Itse sain Pariisin Ritzissä ilmaisen majoituksen ja illallisen. Suomessa tuskin onnistuu.
Sain pullon Möetia ja kakun. Ei tarvinnut maksaa mitään.
Mua on kerran Silja Symphonyn tai Serenadella muistettu kukilla, hedelmillä ja suklaalla samalla setillä, mitä commodoreluokassa on vakiona, vaikka olin ihan tavallisessa A-hytissä. Joku oli varauksessa huomannut. Olin kyllä ihan otettu ja onnellinen.
Kiitos kokemuksista, eli voidaan olettaa, että Suomessa ei automaattisesti tällaista huomioida. Jospa siis soitan hotelliin ja kysyn voisiko huoneessa olla odottamassa jotain päivänsankaria varten.
Aina voi pyytää. Maksua vastaan ainakin saa vaikka kukkia tai suklaata ja kortin, jos haluaa yllättää vaikka puolison.