Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Työsuhteen purku kaupan alalla,pääseekö enää kaupan alalle töihin?

Vierailija
13.10.2024 |

Olin firmassa x töissä vuosia. Tein virheen jonka vuoksi minun työsuhde purettiin (en varastanut tai muuten mitään sellaista tehnyt, liittyi tuotteiden hinnoitteluun). Kadun tekoani syvästi ja mietin että kun työsuhde purettiin, se lukee todistuksessa.

Voinko unohtaa heti kaupan alan työt, vai uskallanko hakea uudelleen? Olen henkisesti aika loppu yllättävistä potkuista (toiminta oli jatkunut vuosi kausia ja esimieskin tiesi siitä koska oli "talon tapa" enkä ollut ainoa joka syyllistyi tähän).

Tämän takia en edes hae kauppoihin töihin kun jos tuo vuosien työsuhteen purku on automaattinen hylkäysperuste, vaan keskityn enemmän muiden alojen hakemuksiin

Kommentit (24)

Vierailija
21/24 |
13.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On kyllä aika riskibisnes pitää laitonta listaa yllä jossain isossa ketjussa, kuten S tai K.

Äkkiä joku entinen työntekijä voi paljastaa listan, jos tulee työnantajan kanssa erimielisyyksiä.

Varsinkin joku henkilö, joka on lähellä eläkeikää. Ei menetä enää mitään, jos tekee paljastuksia.

Toki suurilla työnantajilla on työntekijöistään listat, miten he muuten osaisivat mitään HR toimia jne? Missä maailmassa oikein elät?

Vierailija
22/24 |
13.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työkaveri kuluu liittoon (hänkin sai potkut samasta syystä) ja sieltä sanottiin ettei kannalta asian suhteen tehdä mitään. Itse ajattelin tutkituttaa asiaa vielä jollain asiantuntijalla ennen kun tyydyn kohtalooni

Jos liiton asianajajat sanovat ettei ole mahdollisuuksia, on ihan turha tutkia asiaa enempää. Heillä on paras tieto alan sopimuksista ja näkemys mahdollisuuksista keissiin.

p.s. Upea tämä vastaa/lainaa toiminto täällä Vauvalla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/24 |
13.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pyydä uusi työtodistus jossa ei lue tuota.

Vierailija
24/24 |
13.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Työkaveri kuluu liittoon (hänkin sai potkut samasta syystä) ja sieltä sanottiin ettei kannalta asian suhteen tehdä mitään. Itse ajattelin tutkituttaa asiaa vielä jollain asiantuntijalla ennen kun tyydyn kohtalooni

Jos liiton asianajajat sanovat ettei ole mahdollisuuksia, on ihan turha tutkia asiaa enempää. Heillä on paras tieto alan sopimuksista ja näkemys mahdollisuuksista keissiin.

p.s. Upea tämä vastaa/lainaa toiminto täällä Vauvalla.

Itse kuulun ytk:hon ja saan sen verran sieltä "palveluita" kuten lakineuvontaa, että he voivat arvioida menikö homma oikeaoppisesti työnantajan näkökulmasta. Virheeni tiedostan enkä kiistä, ihmetyttää vaan kun ei tullut eka varoitusta ja sitten vaikka seuraavana päivänä purkua 😬