Yksityiset päiväkodit.
Ovatko kovinkin suosittuja? Hintahan ei hirveästi eroa kunnan päiväkodeista, jos kunta tukee kuntalisällä yksityistä hoitoa. Onko helpompi saada paikkaa kuin kunnan päiväkodista?
Kommentit (50)
Tuolla sanalla kerroit juuri oman kantasi asiaan. "Kyllä meidän Sofiannan on mentävä yksityiseen päiväkotiin, koska olen parempi ihminen kuin tuo naapurin Maijan äiti, joka joutui laittamaan lapsiraukkansa kunnalliseen päiväkotiin. Puen lapseni muuten sateella vain Ellen sadetakin, koska kaikilla muilla on Rukan sadetakit, emmekä me ole samaa kategoriaa heidän kanssaan. Miten joku voikaan olla niin tavis, että ostaa jotain Rukan sadetakkeja, tai hei, haloo, vaatteita jostain Citymarketista.."
Salli mun kuule nauraa sulle ja sun paremmuudellesi :D
Päätin kyllä jo, etten enää otaa kantaa tähän ketjuun, mutta vielä on pakko!
Hyvänen aika, miksi sanotte täällä totuuksina asioita, joista ette tiedä!
Yksityisessä päiväkodissa käy kelto ihan samalla tavalla kuin kunnallisessakin. Ja ihan kaupungin palkkaama kelto. Ovat lapset sitten yksityisessä tai kunnallisessa päiväkodissa, he ovat oikeutettuja käyttämään ihan samoja palveluja: puheterapeutti, kelto...
ARGH!!!
Meillä ollut lapset kunnallisessa että yksityisessä, kummassakin hyvää hoitoa, jos lapsi ns. normaali. Meillä toinen hiukan vaativampi, jolloin olisi ollut tarvetta erityis LTO:sta tai jopa avustajasta, mutta niitä palveluja ei saa, kun on yksityisessä päiväkodissa. Niitä tarveittiin, joten toinen sitten siirtyi kunnalliseen ja lapsen kehitys on taas normaalia.
Toiselle lapselle yksityinen oli hyvä juttu, hieman vaativampi, joka sopi hänelle. Ruoka ja yms hyvää, muutenkin jotain ylimääräistä, esim. uimakoulu eskarilaisille vierailuja Sea Worldissä ym.
Ehkä pidän kunnallista päiväkotia hiukan parempana, mutta se onkin erinomaisen hyvä päiväkoti. Lisäksi KELTOn ja muiden vastaavien palvelut saatavilla. Samoin ottavat kunnallisessa lapsen erityistarpeet huomioon. Yksityisessä päiväkodissa meille sanottiin, että pitää viedä lapsi täältä pois.
Tuolla sanalla kerroit juuri oman kantasi asiaan. "Kyllä meidän Sofiannan on mentävä yksityiseen päiväkotiin, koska olen parempi ihminen kuin tuo naapurin Maijan äiti, joka joutui laittamaan lapsiraukkansa kunnalliseen päiväkotiin. Puen lapseni muuten sateella vain Ellen sadetakin, koska kaikilla muilla on Rukan sadetakit, emmekä me ole samaa kategoriaa heidän kanssaan. Miten joku voikaan olla niin tavis, että ostaa jotain Rukan sadetakkeja, tai hei, haloo, vaatteita jostain Citymarketista.."
Salli mun kuule nauraa sulle ja sun paremmuudellesi :D
Näytä se kohta, missä olen sanonut, että olisimme parempia ihmisiä. Sinulla taitaa olla itsetuntosi kanssa aika pahoja ongelmia, jos päädyt jonkun tuntemattoman päiväkotivalinnoista joihinkin sadeasuvalintoihin... Naura vain. Eiköhän moni naura sinulle, joten yhdessä nauretaan.
ap
Ja voin sanoa, että päällisin puolin kaikki erittäin ok, oisin omankin lapsen laittanut sinne, jos vain olisi mahtunut, mutta nyt olin siellä vuoden töissä.. ja huhhuh mitä meininkiä... ja vanhemmat ylistävät paikkaa, ja itse ihmetteöen, että eivätkö ne nyt ihmeessä tajua, että hoito on paljon huonompaa kuin kunnallisella ja maksaakin enemmän, mutta harvalla varmasti kokomeusta kunnalliselta, eivätkä ymmärrä edes haluta, esim. kasvatuskeskusteluita väh. 2 kertaa vuodessa, eivät ihmettele miksi ei juurikaan tule kotiin askarteluja ym. tai että missä lapset oikeasti nukkuvat ymym...
Eli olen todella mielelläni ennemin kunnallisella töissä a pidän lapsenikin siellä ilomielin:) Siellä on kuitenkin säädetty aika tarkkaan, että mitä kaikkea lasten ja vanhempien kanssa tulee tehdä toimintavuoden aikana!
32, asutte sitten eri kunnassa, meillä kunta hoitaa kahden paikkalaiset, eikä maksa niistä yksityiselle.
ketuttaa kun saan yksityisellä 200 euroa vähemmän kuin kunnalla. mutta olen yrittäjähenkinen ja viihdyn töissäni. samoin viihtyvät lapset :)
Oisin kysellyt että tietääkö kukaan saako lapsen hoitoon
yksityiseen tai kunnalliseen päiväkotiin vieraalle paikka kunnalle?
Meillä kun tuo oma "kylä" on 10km päässä kotoa ja työpaikkakin ihan erisuunnassa.
Ihmeellinen alemmuuskompleksi, jos joku haluaa lapsensa yksityiseen päiväkotiin... ihmettelen.
ap