Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Äitini on tehnyt edunvalvontavaltakirjan, joka pistetään täytäntöön parin vuoden sisällä

Vierailija
12.10.2024 |

Minut määrätään siinä äitini edunvalvojaksi. Voiko siirtää sen nojalla itselleni (ja veljelle myös) ennakkoperintöä? 

Tämä siksi että äiti pääsee yksityiseen hoivakotiin ja kunta maksaa, koska ei omaa omaisuutta.

Kommentit (29)

Vierailija
21/29 |
12.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Apteekkilaskut voivat sitten olla isoja. Toimeentulotukea siihen ei saa, kun olet tuhlannut rahat.

Vierailija
22/29 |
12.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Reipas ja tunnollinen lammas kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Et voi siirtää edunvalvojana äitisi omaisuutta ennakkoperintönä. Äitisi omaisuuden voit käyttää vain äitisi hyväksi esim hoivamenoihin. Ehkä on paras että otatte yleisen edunvalvojan niin äitinne etu hoituu parhaiten.

Juuri näin. Ymmärrän aloittajan pointin, mutta järkevämpää äidin olisi antaa nyt sitä ennakkoperintöä, kun ei vielä ole edunvaslvonnan tarpeessa.

Äitini on itsekäs eikä halua antaa meille ennakkoperintöä eikä luopua fyrkkakasoistaan. Laskee rahojansa kuin Roope ankka. Ja me ollaan niitä Aku ankkoja. Niin kai mä voin edunvalvojana viedä äitini rahat ja myöntää ennakkoperintöä itselleni? Nyt kun sain siltä nimet papereihin!

Tuskinpa sinäkään jakelet rahojasi ennakkoperintönä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/29 |
12.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Et voi siirtää edunvalvojana äitisi omaisuutta ennakkoperintönä. Äitisi omaisuuden voit käyttää vain äitisi hyväksi esim hoivamenoihin. Ehkä on paras että otatte yleisen edunvalvojan niin äitinne etu hoituu parhaiten.

Juuri näin. Ymmärrän aloittajan pointin, mutta järkevämpää äidin olisi antaa nyt sitä ennakkoperintöä, kun ei vielä ole edunvaslvonnan tarpeessa.

Äitini on itsekäs eikä halua antaa meille ennakkoperintöä eikä luopua fyrkkakasoistaan. Laskee rahojansa kuin Roope ankka. Ja me ollaan niitä Aku ankkoja. Niin kai mä voin edunvalvojana viedä äitini rahat ja myöntää ennakkoperintöä itselleni? Nyt kun sain siltä nimet papereihin!

Ei ihme, ettei äitis anna sulle rahojaan, sähän oot aivan daiju.

Vierailija
24/29 |
12.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Edunvalvoja itse ei voi olla toisena osapuolena oikeustoimessa. Itsesi kanssa et siis voi tehdä mitään äitisi puolesta vaan sellaisessa tilanteessa nimettävä sijaisedunvalvoja. Jos esimerkiksi haluaisit vuokrata äitisi asunnon omaan käyttöösi, kun äitisi olisi joutunut laitokseen, hänen edunvalvoja  olisi siinä sopimuksessa joku muu kuin sinä.

Omaisuuden siirtoon pitää hakea lupa maistraatilta, eikä se taitaisi antaa lupaa ennakkoperintöön.

Vierailija
25/29 |
12.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap on jonkun vanhuksen tekemä trolli. Osa on tuollaisia vainoharhaisia ja kuvittelee, että lapset yrittävät viedä rahat edunvalvojina. Eilen kun oli ketju, jossa pohdittiin muistisairaan vanhuksen edunvalvojaksi ryhtymistä ja joku seniili vanhus siellä syytti lapsia, että yrittävät vain varastaa rahaa.

Eiköhän ole ihan parasta, että ap jää kotiinsa muhimaan ja hoitaa raha-asiansa itse muistisairaana. Ei tarvitse apua vastaanottaa väkisin lapsilta. Se on varmasti helpotus lapsillekin, ettei tarvitse ryhtyä siihen puuhaan vaan voivat keskittyä omaan elämäänsä. Ei muuta kuin pärjäilemisiä ap:lle. 

Vierailija
26/29 |
12.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ihme, ettei äitis anna sulle rahojaan, sähän oot aivan d

Ei vaan se kommentoija on se muistisairas äiti itse. Hän kirjoittelee täällä palstalla eri ketjuihin , miten ahneet lapset yrittävät vain viedä rahat edunvalvojana. 

Vierailija
27/29 |
12.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et voi siirtää mitään rahaa äitisi tililtä itsellesi etkä ottaa perintöä ennakkoon. Minä olin äitini edunvalvoja ja äitini kuoli 2016. Kun äiti kuoli niin edunvalvonta päättyy ja sitten tehdään perukirja jossa katsotaan kenelle perintö menee. Meillä se meni minulle ja veljelleni eli äitini lapsille. Isä ei halunnut mitään joten oli helppo perinnönjako.

Vierailija
28/29 |
12.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne, jotka täällä suunnittelevat äidin varojen kavaltamista, suunnittelevat rikosta.

Muuten epäilen myös, että on provo.

Vierailija
29/29 |
12.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näin kannattaa tehdä, ja pääsee itse sinne valtion ",holhoukseen" 🤦. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yksi seitsemän