Kuin kauan teillä kesti päästä yli pitkästä suhteesta ex mieheen jonka kanssa yhteiset lapset
Kun tuntuu ettei vuodessa tullut edistystä. Palattiin vielä yhteenkin exän kanssa. Ero mun päätös
Kommentit (15)
Erosin syystä. Kohteli minua kylmästi ja oli huono puoliso oikeastaan koko liiton ajan. En vain sitä ymmärtänyt, kun muusta ei ollut kokemusta. Yritin ihan liian ku kauan.
Uusi rakkaus oli pelastus. Silloin tuli lopullinen eropäätös ja se on pitänyt. Exän kanssa en halua olla missään tekemisissä enkä halua tietää hänestä mitään.
Vierailija kirjoitti:
Eroa tein ainakin 4v suhteessa ollessani. Joku 3kk oikean eron jälkeen oli rankkaa, vaikka helpotus.
Eri asia varmasti, jos ero tullut puskista. Sun pitää työstää asiaa, ei haikailla ja palailla yhteen. Se ei toimi.
Miten mä työstän eroa? Vinkkejä?
Ap
Itse surin enemmän ydinperheen menettämistä kuin exää ja kipuilin yksinäisen olon ja itseni kanssa. En kokenut että exästä edes tarvitsi päästä yli, ilmeisesti olin jo asian käsitellyt ennen eroa. Ensimmäinen vuosi oli kipuilua, toinen toipumista, kolmas oli jo hyvä. Suhde oli 25v.
Yhdessä yössä. Kun ekana iltana menin nukkumaan uudessa kodissani lasten kanssa, totesin minä paskalla. En ollut nukkunut niin hyvin aikoihin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eroa tein ainakin 4v suhteessa ollessani. Joku 3kk oikean eron jälkeen oli rankkaa, vaikka helpotus.
Eri asia varmasti, jos ero tullut puskista. Sun pitää työstää asiaa, ei haikailla ja palailla yhteen. Se ei toimi.Miten mä työstän eroa? Vinkkejä?
Ap
Jos olet tehnyt eropäätöksen niin miten et ole asiaa työstänyt? Ero on hankala sille, jolle se tulee noin vain eteen. Se joka eron toteuttaa niin on yleensä käynyt asiat moneen kertaan läpi ja miettinyt asiaa vuosia ja tehnyt erotyön.
On tullut edistystä jos olette olleet jo jonkin aikaa erossa. Jatka vaan harjoittelua
- mieti asiallinen protokolla, miten puhuttelet ja hoidat asioita hänen kanssaan. Aspa-meiningillä. Ette ole enää emotionaalisessa, vaan juridisessa suhteessa, huoltajuuden kautta. Harjoittele tätä ensin itseksesi ja sitten exän kanssa
- jos exä tulee mieleen, muistuta itseäsi lempeästi, että se on menneisyyttäsi. Nyt on nyt ja tulevaisuudessa jotakin muuta. Siirrä huomio takaisin nykyhetkeen. Huolehdi itsestäsi ja hyvinvoinnistasi
- tee rajat selkeäksi myös lapsille. Asiallinen suhtautuminen. Kuuntele juttuja exästä samalla ajatuksella, kuin lukisit iltalehteä
Nämä ovat tavoitteita, ja jokainen yrityskin on edistystä. Ei tarvitse olla seppä syntyessään ja onnistua ekalla. Ole itsellesi lempeä ja kannustava
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eri asia varmasti, jos ero tullut puskista. Sun pitää työstää asiaa, ei haikailla ja palailla yhteen. Se ei toimi.Miten mä työstän eroa? Vinkkejä?
Ap
Jos olet tehnyt eropäätöksen niin miten et ole asiaa työstänyt? Ero on hankala sille, jolle se tulee noin vain eteen. Se joka eron toteuttaa niin on yleensä käynyt asiat moneen kertaan läpi ja miettinyt asiaa vuosia ja tehnyt erotyön.
Kyllä mä olin miettinyt eroa ennen lopullista päätöstä. Kun otin eron niin katkaisin kaikki yhteydet exään. Mutta koska meillä vielä yhteistä omaisuutta ja yhteiset aikuiset lapset niin oli pakko olla kuitenkin yhteydessä. Sillä tavalka ex pääsi luikertelemaan takaisin elämääni..
Ap
Ootko kokeillu lohtuna jykeväkullista Jamalia?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Kyllä mä olin miettinyt eroa ennen lopullista päätöstä. Kun otin eron niin katkaisin kaikki yhteydet exään. Mutta koska meillä vielä yhteistä omaisuutta ja yhteiset aikuiset lapset niin oli pakko o
Mitäh?! Teillä oli jo aikuiset lapset kun erositte?! Käytit aikuisia lapsia syynä olla tekimissä?!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Mene kirkon perheasiain neuvottelukeskukseen terapeutin vastaanotolle kelaamaan. On maksuton palvelu ja hyvin toimi minulla. Pidä etäisyyttä exään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Kyllä mä olin miettinyt eroa ennen lopullista päätöstä. Kun otin eron niin katkaisin kaikki yhteydet exään. Mutta koska meillä vielä yhteistä oma
Häh en käyttänyt heitä tekosyynä olla yhteydessä. Kuten sanoin niin meillä yhteistä omaisuutta ja oli pakko olla yhteydessä exään. Yrittää halusin uudestaan ihan lastenkin takia. Ei ollut ainut syy lapset mutta yksi syistä. Vaikka ovatkin jo aikuisia
Ap
Minulle ero tuli aivan puskista. Työstän (koen) ero tuskaa vieläkin näin 6 vuoden jälkeen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Kyllä mä olin miettinyt eroa ennen lopullista päätöstä. Kun otin eron niin katkaisin kaikki yhteyd
Häh en käyttänyt heitä tekosyynä olla yhteydessä. Kuten sanoin niin meillä yhteistä omaisuutta ja oli pakko olla yhteydessä exään. Yrittää halusin uudestaan ihan lastenkin takia. Ei ollut ainut syy lapset mutta yksi syistä. Vaikka ovatkin jo aikuisia
Seli seli
Lapsista olisi tietysti kiva, jos vanhemmat olisivat yhdessä, mutta minulle on tärkeämpää että äiti voi hyvi. Siittäjää en pidä perheeseen sopivana yksikkönä ollenkaan.
Eri asia varmasti, jos ero tullut puskista. Sun pitää työstää asiaa, ei haikailla ja palailla yhteen. Se ei toimi.