Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Koska olet viimeksi käsin kynällä kirjoittanut jotakin?

Vierailija
11.10.2024 |

Mä en edes muista koska viimeksi.

Kommentit (55)

Vierailija
41/55 |
12.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eilen tai toissapäivänä. Minulla on aina vihkot raapustelua varten. Selkiyttää ajattelua kun suunnittelee asioita oli kyse sitten työstä tai vapaa-ajasta.

Vierailija
42/55 |
12.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirjoitan käsin joka päivä. Minulla on muistivihkoja eri aiheille, kuten musiikille ja joillekin kielille. Laitan muistiin esim. musiikkikappaleita, kielten sanoja ja sanontoja jne. Myös puhelimeen teen muistiinpanoja, mutta vihkot ovat mukava, varma tapa tallettaa tietoja. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/55 |
12.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joka päivä kirjoitan kynällä paperille 

Sama täällä .Teen ristikoita.

Vierailija
44/55 |
12.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eilen kirjoitin lomapäivän ylös vihkoon.

Töissä kaiverruskynällä kaiverran aina välillä metalliin tekstiä.

Eilen täytin lomakkeen, kun sain eräät paperit.

Vierailija
45/55 |
12.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuoret tubettajat eivät tarvi, koska haluavat tyhmentyä ja hyvä niin!

Vierailija
46/55 |
13.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eilen. Olen kirjoittanut käsin tähänastisten romaanieni ensimmäiset versiot ja siirtänyt ne tietokoneelle ensimmäisen editointikierroksen yhteydessä. Hyväksi koettu tapa, josta en aio luopua.

Kirjoitatko siis ensin paperille ja sitten taas tietokoneelle vai onko sinulla käytössä skanneri?

Kirjoitan ensin muistikirjaan ja sitten uudelleen tietokoneelle. Kaunokirjallista tekstiä työstää joka tapauksessa useampaan kertaan, joten koneelle kirjoittaessa tulee muokattua ja täydennettyä ensimmäistä versiota. Olen myös huomannut, että käsin kirjoitetun tekstin muokkaamistarve on pääsääntöisesti pienempi: kirjoittamistaan ehtii ajatella enemmän, koska manuaalinen raapustelu on hitaampaa.

(Edellinen vastaaja oli joku muu, mutta kommenttina siihen, että akateemisten tekstien suhteen tulee kyllä käytettyä konetta enemmän - en jostakin syystä koskaan ole ollut kovin hyvä raakamuistiinpanojen ja ajatuskarttojen kanssa, vaikka monille ne ovat tosi hyödyllisiä. Alan aina vähitellen lipsua kokonaisten lauseiden ja hiottujen kirjoitusten puolelle, vaikka tarkoituksena olisi koota vain avainsanoja.)

Vierailija
47/55 |
13.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eilen täyttäessäni sanaristikkoa ja kirjoittaessani reseptin puuttuvia aineita kauppalistaan.

Vierailija
48/55 |
13.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eilen muistiinpanovihkoon rustasin muutaman muistiinpanon.

Vierailija
49/55 |
13.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monta kertaa viikossa. 

Vierailija
50/55 |
13.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perjantaina töissä. Kirjoitan usein vastineita joihinkin muihin teksteihin. Tapanani on tulostaa se paperille ja tehdä siihen alleviivauksia ja merkintöjä kynällä tärkeisiin kohtiin. Siis vähän niin kuin opiskeluaikana. Ehkä tämä muistiinpanotyylin ja käsin kirjoittamisen ansiosta selvisin kohtuullisen vaativista opinnoista hyvin vähällä lukemisella.

Vierailija
51/55 |
13.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joka ma-pe töissä. 

Vierailija
52/55 |
13.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirjoittelen kaikenlaista käsin.

Opintoihin liittyviä asioita, muistivihkoon töihin liittyviä to-do-listoja, päiväkirjaa silloin tällöin, kirjeitä mun miehelle joskus.

Lisäksi kirjoitan runoja, välillä käsin, välillä koneella.

Vierailija
53/55 |
13.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eilen täyttelin bujoa (bullet journal-kalenterimenetelmä)

Vierailija
54/55 |
13.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joka päivä. Mulla on töissä muistivihkoja, kirjoitan asioita muistiin niihin, pohtiessani asioita pyörittelen niitä ajatuksia paperilla, teen suunnitelmia jne. Välillä tämä käsinkirjoittaminen väheni huimasti ja mm. kirjoitin muistiinpanot koneelle, mutta opettelin tavan uudestaan. Käsinkirjoittaminen tukee ajattelua paremmin kuin koneelle naputtelu ja käsiala pysyy parempana kun sitä harjoittaa.

Vierailija
55/55 |
13.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään en vielä mitään, mutta kirjoitan käsin yleensä lähes joka päivä.